Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران اپوزیسیون پاکستان در نشستی مشترک علیه دولت اسلام آباد خواستار استعفای عمران خان و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی؛ مسئولین احزاب اپوزیسیون پاکستان به میزبانی حزب مردم تشکیل جلسه دادند.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از احزاب نواز و جمعیت علمای اسلام برگزار شد در خصوص پایان دادن به حکومت حزب تحریک انصاف گفتگو صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مولانا فضل الرحمان» رئیس حزب جمعیت علمای اسلام با تکرار درخواست های پیشین خود اعلام کرد: عمران خان هر چه سریع تر باید استعفا داده و از حکومت کناره گیری کند.

وی تصریح کرد: احزاب اپوزیسیون باید با تمام توان خود به میدان آمده و علیه دولت اسلام آباد تظاهرات کنند.

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام بار دیگر خواستار استعفای تمام نمایندگان اپوزیسیون از پارلمان شد. که البته درخواست وی مورد قبول حزب مردم و حزب نواز قرار نگرفت.

دیگر شرکت کنندگان در این اجلاس نیز تاکید کردند: سیاست های دولت اسلام آباد باعث فلج شدن نظام اقتصادی کشور شده است.

در بیانیه مشترک این اجلاس آمده است: تمام احزاب اپوزیسیون در ماه ژانویه سال 2021 (دی ماه سال جاری) دست به اعتراض گسترده سراسری خواهند زد.

همچنین احزاب اپوزیسیون پاکستان عمران خان را حاصل انتخاب ادارات خاص دانسته و اعلام کردند: او حاصل انتخابات سالم مردمی نیست.

علاوه بر این احزاب اپوزیسیون پاکستان توافق کردند برای مقابله با دولت پاکستان اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحدتر شوند.

در این جلسه علاوه بر سخنرانی«بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم و «شهباز شریف» رئیس حزب نواز، «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان و «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق این کشور به صورت مجازی سخنرانی کردند.

حضور ویدئو کنفرانسی نواز شریف در اجلاس احزاب اپوزیسیون پاکستانپیگیری قضایی علیه یکی دیگر از سران ایجاد اغتشاش‌های مذهبی اخیر در پاکستان

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمران خان اخبار پاکستان عمران خان اخبار پاکستان احزاب اپوزیسیون پاکستان رئیس حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد

 در چند دهه گذشته غرب با استفاده از اوضاع افغانستان تسلط بیشتری بر پاکستان پیدا کرد، اما بعد از شکست آمریکا در افغانستان طبعا تا حدودی دولت پاکستان این امکان را پیدا کرد که نسبت به گذشته بتواند تصمیمات مناسبتی را در رابطه با ایران اتخاذ کند.   بویژه آنکه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار سیاست همکاری، افزایش مبادلات و دیپلماسی فعال با همسایگان را جزو سیاست خود قرار داد و به همین دلیل طی یکی دو سال گذشته برنامه سفر رئیس جمهور مطرح بود، اما بنا به دلایلی از منظر سیاسی و بین المللی و منطقه‌ای این سفر عملی نشد، اما در مقطع کنونی به نظر می‌رسد شاید بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی بود که در این سفر هم در ارتباط همکاری‌ها و مبادلات دوجانبه تصمیمات مهمی گرفته شود و هم در مورد مسائل منطقه‌ای.   همچنین قرائن نشان می‌دهد دولت پاکستان با توجه به تحولات اخیری که روی داده عملا تمایل بیشتری نسبت به توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف را در مقایسه با دوره‌های گذشته داشته باشد.   از این رو می‌توان پیشبینی کرد که سفر رئیس جمهور به پاکستان موفقیت آمیز باشد بویژه اگر مقامات دو کشور بتوانند در زمینه‌های امنیتی و دفاعی همکاری‌های بیشتری را تعریف کنند قطعا برای دو دولت مزایایی دارد که شاید در میان همسایگان کمتر چنین تعاملاتی اتفاق بیفتد.   خوشبختانه دولت سیزدهم هم دراین زمینه مقدمات و تمهیدات خوبی را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد که در این سفر دو کشور بتواند شرایط را برای همکاری‌های بیشتر فراهم کنند.    نکته‌ای که معمولا در این گونه سفر‌ها تکرار می‌شود موضوع پیگیری جدی در اجرای توافقات و مذاکرات و توسعه روابط با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد. این کار حتما باید انجام شود و به صرف سفر و امضای یادداشت تفاهم، قرارداد و بیانیه اکتفا نشود.    در شرایط کنونی یکی از زمنیه‌های خوبی که در حوزه همکاری میان ایران و پاکستان می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد همکاری‌های مرزی و بازارچه‌های مرزی است. همچنین موضوع گردشگری هم یکی ازحوزه‌هایی است که باید مورد توجه دو دولت قرار گیرد. در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون در پاکستان زندگی می‌کنند که بسیار علاقمندند به زیارت اماکن مقدسه ایران بیایند و این نکته مهمی است که متاسفانه تاکنون چندان به آن پرداخته نشده و امیدوارم که در این سفر این مساله از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم جدی برای مهیا کردن تسهیلات لازم و گسترش روابط مردمی و همسایگی میان دو کشور اتخاذ شود.   اگر روابط ایران و پاکستان توسعه پیدا کند قطعا در تعاملات جمهوری اسلامی با کشور‌های آسیای میانه و افغانستان اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.   در اینجا باید این نکته را متذکر شد که به دلیل اشتراکات فرهنگی مساله زبان، ادبیات، شعر، هنر و تاریخ تمدن اسلامی شرایط بخوبی مهیا است تا زمینه مراودات میان دو ملت از منظر فرهنگ فراهم شود.

دیگر خبرها

  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • بیانیه آتشین بارسلونا؛ ممکن است درخواست تکرار بازی با رئال مادرید را دهیم!
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان