Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:01:02 GMT

لنفیت‌ جدید جایگزین حوضچه‌های سایت محمدآباد قزوین می‌شود + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۸۵۰

لنفیت‌ جدید جایگزین حوضچه‌های سایت محمدآباد قزوین می‌شود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ظرفیت تکمیل سایت محمدآباد قزوین رو به پایان است گفت: جایگزینی لنفیت‌های جدید با حوضچه‌های قدیمی دفع زباله این سایت راهکار برون‌رفت از این معضل است. - اخبار استانها -

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: وسعت زمین سایت محمدآباد به‌اندازه‌ای است که می‌توان به ‌سادگی لنفیت‌های جدیدی را در آن احداث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه احداث مجموعه کامل لنفیت حدود 200 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد، افزود: برای طراحی و ایجاد این لنفیت‌های جدید حداقل 6 ماه زمان لازم است.

فرخزاد با بیان اینکه طراحی لنفیت‌ها از ماه‌های قبل آغاز شده و در ماه‌های آینده نیز پروژه ساخت آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: روزانه 700 تن زباله در استان قزوین تولید می‌شود که از این میزان نزدیک به 500 تن آن مربوط به پسماندهای شهرداری قزوین بوده و به همین سبب احداث لنفیت‌های جدید در دستور کار و اولویت برنامه‌های عمرانی قرارگرفته است.

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ جمع‌آوری زباله‌های شهری در مسیل سیستان در زاهدان + تصاویرپیگیری تسنیم نتیجه داد؛ جمع‌آوری نخاله‌های شهری در اردبیل و ساماندهی دفن زباله در اردبیل + فیلم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه هم‌اکنون زباله‌های 22 شهر در سایت محمدآباد قزوین دفع می‌شود اظهار داشت: سایت محمدآباد قزوین ظرفیت بزرگی را فراهم آورده که تمام زباله‌های استان در یک نقطه جمع‌آوری شود در حالی ‌که پیش‌ از این زباله‌ها به شیوه غلط و غیربهداشتی در طبیعت رها می‌شد.

وی افزود: علاوه بر شهرها زباله‌های 200 روستا نیز در این سایت جمع‌آوری می‌شود این در حالی است که پسماندهای صنعتی و بیمارستانی نیز ابتدا ایمن و بی‌خطر شده و با رعایت کامل اصول زیست‌محیطی در این سایت دفع می‌شوند.

فرخزاد ادامه داد: قزوین جزو سه استانی است که پسماندهای خانگی را از زباله‌های عفونی و صنعتی جدا کرده و سپس هر کدام را به شیوه مخصوص به خود دفع می‌کند زیرا در سایر استان‌های کشور هنوز زباله‌های خانگی و پسماندها صنعتی و بیمارستانی در کنار یکدیگر دفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با اشاره به اینکه اگر اصول زیست‌محیطی به‌درستی رعایت شود خطری جان مردم را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: مرکز شهر سئول در کره جنوبی به‌عنوان مرکز دفع زباله انتخاب ‌شده حال ‌آن که به سبب رعایت نکات ایمنی و بهداشتی جان مردم به مخاطره نیفتاده است.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ضدعفونی استانداری قزوین ضدعفونی استانداری قزوین سایت محمدآباد قزوین جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بهزاد برارزاده با بیان اینکه تصفیه خانه آب رامسر با ظرفیت تصفیه ۱۵۰ متر مکعب آب در شبانه روز از سال۹۵ وارد مدار بهره برداری شد، افزود: هم اکنون این تصفیه خانه با ظرفیت ۴۱۹ متر مکعب، آب شرب ۲۵۰۰۰ نفر از مشترکین شهر رامسر، کتالم و ساداتشهر را تامین می‌کند.

او با بیان اینکه عملیات ارتقای این تصفیه خانه با پیش بینی صرف۷۵ میلیارد ریال هزینه از سال گذشته در دستور کار شرکت قرار گرفت تصریح کرد: به همین منظور در سال گذشته ۶ دستگاه الکتروموتور و گیربکس برای حوضچه‌های اختلاط آرام به منظور انعقاد بهتر خریداری، همزن و مخزن تزریق پلی الکترولیت (کمک کننده منعقد) در ابتدای خط نصب و راه اندازی و لجن حوضچه‌های ته نشینی تخلیه شد.

مدیرعامل آبفامازندران تعداد این حوضچه‌ها را ۳ و حجم هر کدام از این حوضچه‌ها را ۹۰۰ متر مکعب عنوان و تصریح کرد: با تلاش همکاران شرکت طی مدت سه ماه این حوضچه‌ها تخلیه شد.

برارزاده، با اشاره به بازسازی و اصلاح سردرب ورودی تصفیه خانه به منظور تسهیل در ورود و خروج کشنده‌های حامل مواد شیمیایی گفت: یک دستگاه سافت استارتر برای واحد هوادهی در ساختمان فیلتراسیون نیز نصب شد.

او در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در ادامه اجرای عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر در سالجاری، راه اندازی سیستم ازن زنی، نصب الکتروموتور و گیربکس‌های خریداری شده در حوضچه اختلاط آرام، شارژ مجدد سیلیس‌های واحد فیلتر شنی، روشنایی محوطه تصفیه خانه، رفع نواقص موجود در ابنیه، اصلاح منهول بای پس شیرخانه ورودی و نیز خرید و نصب سافت استارتر‌های پمپ‌های بکواش و بلوئر‌های هوا، نصب همزن در مخازن رزرو کلروفریک روزانه، نصب همزن و تعمیر الکتروموتور و گیربکس‌های حوضچه آهک پیش بینی شد.

برارزاده اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم، عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • آغاز عملیات ارتقای تصفیه خانه آب رامسر
  • مشکل ساز شدن حوضچه برای گوسفندان در حوالی آرمگاه ویس نازار + فیلم
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • اختصاص زمین به ۱۰۱ متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن