Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@15:11:24 GMT

چند باور غلط درباره تلفن‌هاي همراه!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۹۲۳

چند باور غلط درباره تلفن‌هاي همراه!

خبرگزاری آریا- با گوشی تلفن همراه می توان تخم مرغ بخت. این یکی از باورهای غلط است که با تلفن همراه می توان تخم مرغ یا پاپکورن درست کرد، چون از آن‌ انرژی لازم برای پختن تولید نمی‌شود!
به گزارش خبرگزاری آریا، آنقدر برای گوشی‌های هوشمندمان «افسانه» ساخته‌اند که بی‌راه نیست اگر بگوییم تقریباً به موجوداتی افسانه‌ای تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا واقعاً برای مراقبت از چشم هایمان بهتر است که نور گوشی را کم کنیم؟ آیا گوشی‌های هوشمند باعث بیماری می‌شوند؟ این‌ها فقط تعدادی از سؤالاتی هستند که همیشه در مورد تلفن‌های همراه و استفاده از آن‌ها وجود داشته اند.
در این مطلب به باور‌های غلطی می‌پردازیم که در مورد تلفن‌های همراه وجود دارد.

1- برای چشم‌هایمان بهتر است که نور گوشی را کم کنیم
شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که فکر می‌کنند اگر نور گوشی را حتی در طول روز روی حالت «شب» بگذارند، با این کار فشار کمتری به چشم‌های خود وارد می‌کنند. با این حال، بینایی سنج‌ها این موضوع را قبول ندارند و ادعا می‌کنند وقتی نور گوشی را کم می‌کنید، به چشم‌های خود فشار می‌آورید. چون مجبور می‌شوید بیشتر تمرکز کنید و به این ترتیب، کار چشم‌ها دو برابر می‌شود، مسأله‌ای که می‌تواند منجر به سردرد هم شود. بهتر آن است که نور صفحه گوشی به اندازه نور محیط باشد، به این ترتیب هر دو نور با یکدیگر ترکیب می‌شوند و این حالت برای چشم‌ها طبیعی است.
 
2- گذاشتن گوشی در شارژ در طول شب به باتری آن صدمه می‌زند
به گوشی‌های هوشمند بی‌دلیل «هوشمند» نمی‌گویند و یکی از کاربرد‌های آن‌ها این است که می‌توانند پر شدن باتری خود را تشخیص دهند. وقتی باتری پر می‌شود، تلفن هوشمند می‌تواند بدون کمک شما جریان ورودی خود را قطع کند، مثل موقعی که باتری تمام و گوشی خاموش می‌شود. اگر طول عمر باتری گوشی تان برایتان مهم است، فقط اجازه ندهید بیشتر اوقات کاملاً خالی شود و در واقع زمانی که هنوز شارژ دارد آن را به برق وصل کنید.

3- باید برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید را ببندید تا شارژ باتری مصرف نشود
این جمله خیلی منطقی به نظر می‌رسد و ممکن است فکر کنید هر چه برنامه‌های بیشتری در پس زمینه تلفن همراه فعال باشد، کار تلفن هم بیشتر می‌شود. اما آنطور که شرکت اپل گفته بستن برنامه‌ها کمکی به حفظ شارژ گوشی نمی‌کند و حتی وضع را بدتر هم می‌کند. همه برنامه‌ها به طور خودکار بسته می‌شوند و اگر در کار تلفن همراه مداخله کنید و برنامه‌ها را به طور دستی ببندید، در واقع باعث می‌شوید تلفن همراه تان شارژ بیشتری از دست دهد.

4- هر چه مگاپیکسل‌های دوربین گوشی‌تان بیشتر باشد، کیفیت عکس‌های آن هم بیشتر می‌شود
هنگام خرید تلفن همراه، تعداد مگاپیکسل‌ها ویژگی مهمی به نظر می‌رسد و فکر می‌کنیم بر اساس آن می‌توانیم به کیفیت دوربین آن پی ببریم. اما این ویژگی در واقع فقط برای عکاس‌های حرفه‌ای و دوربین‌های آن‌ها اهمیت دارد. برای یک کاربر تلفن همراه، نه تعداد مگاپیکسل‌ها، بلکه انداره آن‌ها است که کیفیت عکس را به ایده آل نزدیک می‌کند. بهترین مگاپیکسل‌ها بزرگ‌ترین آن‌ها هستند که به این ترتیب تعداد کمتری از آن‌ها در یک عکس کنار هم قرار می‌گیرند.

5- اگر گوشی‌تان خیس شد یا با سشوار خشکش کنید یا بگذاریدش داخل برنج
گذاشتن گوشی خیس در برنج منطقی به نظر می‌رسد، چون برنج به خاصیتش در جذب رطوبت شهرت دارد. اما اتفاقی که در واقعیت می‌افتد این است که ذرات ریز برنج در قسمت‌های مختلف گوشی گیر می‌کنند و آسیب بیشتری به آن می‌زنند. استفاده از سشوار هم فکر خوبی نیست، چون شاید تلفن تان را کمی خشک کند، اما آن را بیش از حد داغ می‌کند، که همین مسأله تلفن همراه شما را به مرگ اجتناب ناپذیرش نزدیک‌تر می‌کند. مردم از این روش‌ها استفاده می‌کنند، چون می‌خواهند به هر قیمتی تلفن همراه شان را نجات دهند. بهترین کار این است که آن را گوشه‌ای بگذارید و اجازه دهید خودش خشک شود.

6- گوشی را نباید کنار کارت‌های بانکی گذاشت
حتماً شنیده اید که تلفن‌های همراه و کارت‌های مغناطیسی مثل کارت‌های بانکی همنشین‌های خوبی برای هم نیستند، چون تلفن همراه می‌تواند به نوار مغناطیسی آن‌ها صدمه بزند. این مسأله در مورد آهنربای یخچال یا دکمه آهنربایی کیف پول صدق می‌کند، نه تلفن‌های همراه. میدان مغناطیسی تلفن همراه ضعیف‌تر از آن است که بتواند تغییری در کارت ایجاد کند. بعضی‌ها کارت‌های بانکی و تلفن همراه شان را هیچ وقت یک جا نمی‌گذارند تا اگر یک وقت از آن‌ها دزدی شد، دست کم یکی از آن‌ها برایشان بماند، که این منطقی‌تر از افسانه‌ای است که در مورد تأثیر گوشی بر کارت‌های بانکی ساخته‌اند.

7- تشعشعات الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه باعث سرطان، زایمان زودرس و دیگر خطرات جسمی می‌شود
سازمان جهانی بهداشت از سال 1990 در این خصوص اظهار نگرانی کرده است و تا به امروز 25 هزار مقاله دراینباره منتشر شده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، تاکنون هیچ مدرکی یافت نشده که نشان دهد میدان‌های مغناطیسی سطح پایین می‌توانند به سلامت انسان به هر شکل ممکنی صدمه بزنند. در عین حال، این سازمان می‌گوید ایستادن در نزدیکی آنتن یا راداری که از آن امواج تولید می‌شود، ممکن است ریسک بروز مشکلات جسمی را افزایش دهد.

8- دستمال‌های ضدعفونی کننده می‌توانند به صفحه گوشی‌های هوشمند صدمه بزنند
حتماً شنیده‌اید که می‌گویند تلفن همراه 10 برابر آلوده‌تر از کاسه توالت است و جمعیت زیادی از باکتری‌ها روی آن زندگی می‌کند. ضدعفونی کردن صفحه تلفن همراه ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی و پوستی را کاهش می‌دهد. اما آیا دستمال‌های ضدعفونی کننده به تلفن همراه ما صدمه می‌زنند؟ شرکت اپل می‌گوید اینگونه نیست.

9- می‌توانید با تلفن همراه تان تخم مرغ بپزید
قدمت این باور به اوایل دهه 2000 میلادی برمی گردد. در آن زمان بعضی افراد دست به آزمایش‌های دروغینی زدند و ادعا کردند با امواجی که از تلفن‌های همراه ساطع می‌شود توانستند تخم مرغ بپزند. اما حقیقت آن است که شما نمی‌توانید با تلفن همراه تان تخم مرغ بپزید یا پاپکورن درست کنید، چون از آن‌ها انرژی لازم برای پختن تولید نمی‌شود. حتی اگر همه امواج تلفن همراه مثل مایکروفر تبدیل به ریزموج می‌شدند، تخم مرغ قبل از تمام شدن باتری گوشی حتی به اندازه دمای بدن انسان هم گرم نمی‌شد.

10- شبکه‌های وای‌فای رایگان امن هستند
استفاده از وای فای رایگان هر کسی را وسوسه می‌کند و در بسیاری از مکان‌های عمومی این امکان برای مردم فراهم شده. اما وای‌فای رایگان شبکه امنی برای انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز‌های عبور خود نیست. وقتی به وای‌فای رایگان متصل می‌شوید، هر کسی می‌تواند به راحتی ببیند در حال انجام چه کاری هستید و چه اطلاعاتی را وارد می‌کنید. بهتر است از وای فای رایگان فقط برای گشت زدن در سایت‌های سرگرمی یا جستجوی اطلاعات معمولی استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چند باور غلط گوشی های هوشمند تلفن های همراه وای فای رایگان کارت های بانکی مگاپیکسل ها نور گوشی تلفن همراه برنامه ها تلفن هم تخم مرغ چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!

ایتنا - در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند.
چک کردن تلفن همراه را می‌توان اعتیادی دانست که بسیاری از افراد را اسیر خود کرده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۴ تا ۵ اینچی، بیشتر فعالیت‌های روزمره زندگی ما را در اختیار دارند. از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک که به ما کمک می‌کنند با دیگران در ارتباط باشیم، تا برنامه‌های مرتبط با کار مانند گوگل، مایکروسافت و زوم که ارتباط‌‌مان با دنیای بیرون را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ما ساعت‌های زنگ‌دار را برای بیدار شدن یا دفترچه یادداشت برای نگارش را کنار گذاشته‌ایم. وقتی یک گوشی هوشمند جدید دریافت می‌کنیم، این برنامه‌ها از پیش در رابط کاربری آن تعبیه شده‌اند. وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند. حداقل ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کردند که شب‌ها با تلفن خود می‌خوابند. بر اساس نتایج Reviews.org، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که به این دستگاه‌ها معتاد هستند.

 

آیا شما نیز اینطور هستید؟ چند راه وجود دارد که می‌توانید از وابستگی خود به تلفن همراه کم کنید.
کیم کوماندو، از نگارندگان USA TODAY Tech راه‌هایی برای جدا شدن از دستگاه‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. کیم کوماندو در ستونی برای USA TODAY  نوشت که افرادی که به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند باید زمان نمایشگر را به نصف کاهش دهند. برخی از راه‌حل‌های او شامل موارد زیر است:
  نوتیفیکیشن (اعلان‌ها)
کوماندو به کاربران پیشنهاد می‌کند که به جای دویدن برای برداشتن تلفن خود هر بار که صدای اعلانی می‌دهد، گوشی خود را در آخر هفته و تعطیلات روی «مزاحم نشوید» قرار دهند تا با افرادی که برایشان مهم هستند وقت بگذرانند.
  زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید
اگر «مزاحم نشوید» کمکی نکرد، می‌توانید از تلفنتان بخواهید میزان استفاده شما را برایتان نظارت کند.
با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و برنامه Digital Well-Being در اندروید، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند تعیین کنند تا مدت زمان صرف شده روی آن، در روز را کاهش دهند. این برنامه‌ها همچنین یک عملکرد قفل ایجاد می‌کنند که شما را از استفاده از برنامه تا روز بعد منع می‌کند.
 

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟