Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:46:46 GMT

روبالشی و ملحفه آنتی باکتریال نانو تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۶۹۵۷

روبالشی و ملحفه آنتی باکتریال نانو تولید شد

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت تولیدی، روبالشی و ملحفه آنتی‌باکتریال را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این محصولات به‌دلیل بهره‌مندی از نانوذرات نقره در نخ پلی‌آمیدی مورد استفاده در بافت این محصولات، از خواص آنتی‌باکتریال برخوردار هستند.

تخت‌های بیمارستان یکی از فضا‌های مستعد آلودگی باکتریایی بوده، به‌طوری‌که در صورت استریل نشدن این تخت‌ها احتمال ایجاد و گسترش عفونت در فضای بیمارستان بسیار محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روش‌های مقابله با این مشکل، استفاده از منسوجات آنتی‌باکتریال است، از این‌رو این شرکت تولیدی اقدام به تولید پارچه ملحفه و روبالشی آنتی‌باکتریال کرده است.

این محصولات پارچه روبالشی و ملحفه پنبه – پلی‌آمید حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانوذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است.

نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد. این پارچه‌های ضدباکتری جهت مصارف پزشکی، بهداشتی و به‌منظور مهار باکتری‌ها عرضه شده‌اند.

در این محصولات از نانوذرات نقره با ابعاد زیر ۱۰۰ نانومتر استفاده شده که غلظت نانوذرات نقره کمتر از یک ppm است.

بیشتر بخوانید

راه‌اندازی پنج صندوق جسورانه بورسی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها

نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال مؤثری است و در صورتی‌که در ابعاد نانوذرات باشد، دارای قابلیت بالایی در نفوذ است و امکان انجام واکنش‌های شیمیایی را با سرعت بسیار بالایی فراهم می‌کند. در زمینه پوشاک ضد بو، صنعت نساجی از نانوذرات نقره برای مبارزه با رشد باکتری‌ها و کاهش بوی بدن بهره می‌برد.

میزان فعالیت ضد باکتریایی این محصول مطابق با استاندارد ملی «نساجی – تعیین فعالیت ضد باکتریایی در کالا‌های نساجی» به شماره ISIRI ۱۱۰۷۰ مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج نشان داده است که این منسوجات از خواص آنتی‌باکتریال برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ضدباکتری آنتی باکتریال فناوری نانو نانوذرات نقره آنتی باکتریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه تولید، بازرگانی و ساخت ماشین آلات صنعت شیرینی و شکلات از ۱۱ استان و نمایندگی‌هایی از ۷ کشور محصولات و خدمات خود را عرضه کرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: تولید برای ماندگاری نیازمند کیفیت، نشان تجاری موثر و بازارسازی است.

رحمتی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در توسعه شبکه بازار، ارائه هنرمندانه محصول در نمایشگاه‌ها و انعکاس رسانه‌ای نمایشگاه‌ها در بستر فضای مجازی را ضروری خواند.

وی با بیان اینکه صنعت شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی به عنوان قطب این صنعت به جایگاه اصلی خود رسیده است صدور ۲۱۵ هزار تن محصولات صنایع غذایی و صادرات شیرینی و شکلات استان به ۷۹ کشور دنیا را نشانگر ظرفیت بالای استان در این بخش دانست.

هفدهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات تا هفتم اردیبهشت در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم