Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@10:35:38 GMT

(عکس) خداحافظی احساسی مسی با ویدال

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۰۵۷

(عکس) خداحافظی احساسی مسی با ویدال

به گزارش آس، لیونل مسی با پیام احساسی‌اش به آرتورو ویدال همه را شگفت‌زده کرد. مهاجم آرژانتینی اصولا با هم تیمی‌هایش خداحافظی نمی‌کند و این پیام نشان داد که هافبک شیلیایی چقدر برای ستاره آبی اناری‌ها ارزش دارد.

مسی در اینستاگرامش نوشت: تو را تنها به عنوان بازیکن حریف می‌شناختم و همیشه برایم پدیده به نظر می‌آمدی، اما شانس شناختنت را پیدا کردم و دوباره من را شگفت زده‌تر کردی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاپیتان بارسلونا در پایان نوشت: در این دو سال خیلی چیز‌ها به اشتراک گذاشته شد. رفتار و عملکردت خیلی قابل توجه بود. تیم دلش برایت تنگ خواهد شد. برای تو در باشگاه جدیدت بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مطمئنم دوباره با هم روبه‌رو می‌شویم.

گفتنی است ویدال با اینتر به توافق نهایی رسیده و به زودی قراردادش را با این باشگاه ایتالیایی امضا می کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسی بارسلونا ویدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)

مصر باستان یکی از دوره‌های تاریخی است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و باستان شناسان تا به امروز همچنان در حال کشف یافته‌های بزرگی هستند. در ادامه سه مورد از بزرگترین اکتشافات مصر باستان در تاریخ مدرن را جمع‌آوری کرده‌ایم.

شهر طلایی اقصر

در آوریل ۲۰۲۱، وزارت آثار باستانی مصر از کشف شهری به نام «ظهور آتن» خبر داد. گفته می‌شود قدمت این شهر گمشده به دوران سلطنت آمنهوتِپ سوم برمی‌گردد که حدود ۳۰۰۰ سال پیش رخ داد.

به گزارش روزیاتو، این شهر در جریان مأموریتی در نزدیکی شهر اقصر کشف شد و کارشناسان آن را مهم‌ترین کشف از زمان یافتن مقبره توت‌عنخ‌آمون توصیف کردند.

این شهر همچنین به «شهر طلایی گمشده اقصر» لقب گرفت و به بزرگترین شهر باستانی که تاکنون در مصر یافت شده است تبدیل شد.

در متون باستانی از «شهر طلایی اقصر» نام برده شده است که باعث شد بسیاری از کارشناسان در طول سالیان در جستجوی آن باشند.

ابوسِمبِل

ابوسمبل مکانی است که به خاطر دو معبد بزرگ سنگ‌تراشی‌شده و برخی از شگفت‌انگیزترین نماهای صخره‌ای که قدمت آن به مصر باستان بازمی‌گردد، شناخته می‌شود.

این بنا توسط رامسس دوم در قرن سیزدهم قبل از میلاد ساخته شد. معابدی با اتاق‌های اسرارآمیز که به قدری پیچیده طراحی شده بود که پرتو خورشید دقیقاً به داخلی‌ترین نقطه معبد بتابد و مجسمه رامسس دوم را دو بار در سال درخشان و روشن کند.

این مکان در سال ۱۸۱۷ کشف شد، اما در سال ۱۹۶۰ به دلیل ساخت یک سد جدید، کل مجموعه منتقل و در زمین‌های مرتفع‌تر بازسازی شد.

مقبره توت‌عنخ‌آمون

«شاه توت» مشهورترین فرعون مصر باستان است. او بیش از ۳۰۰۰ سال پیش از ۱۳۳۲ تا ۱۳۲۳ قبل از میلاد بر مصر حکومت می‌کرد.

توت‌عنخ‌آمون به عنوان «پسر-شاه» نیز شناخته می‌شود زیرا تنها ۱۰ سال داشت که تاج و تخت را به دست گرفت.

پس از کشف مقبره در سال ۱۹۲۲، ۲۷ باستان‌شناس‌ و دانشمند و حتی اعضای خانواده آنها در مدت کوتاهی بر اثر بیماری‌های وحشتناک یا تصادفات عجیب جان خود را از دست دادند. این موضوع باعث شکل‌گیری شایعه‌ای مبنی بر «انتقام توت‌عنخ‌آمون» شد و برخی معتقدند که این مرگ‌ها تصادفی نبوده است.

توت عنخ آمون و بسیاری از اقلام موجود در مقبره او از آن زمان به موزه بزرگ مصر در قاهره منتقل شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • ۳ مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده (+عکس)
  • در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
  • برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد + فیلم
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • پهپاد‌های شگفت انگیز