Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت در حوزه ازدیاد برداشت نفت و گاز گفت: تحولات در بخش آموزش و پژوهش در ۴۰ سال اخیر خیره‌کننده است و برای راه‌اندازی بخش پژوهش در دانشگاه‌های کشور نیز تلاشی گسترده انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:نخستین جوانه برای احداث پارک‌های فناوری در برنامه سوم زده شده است. اگرچه ابتدا رشد فناوری کند بود، اما در ۱۰ سال اخیر این روند افزایشی بوده است. اکنون همه دانشگاه‌های ما با صنعت ارتباط دارند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:در کشور بسیاری از کار‌ها زیرپوستی انجام می‌شود و به‌ناگاه خود را نشان می‌دهد بنابراین نباید نگران سطح پتنت بین‌المللی بود.

رحیمی افزود:خوشبختانه مدیران ما کاستی دانشگاه‌ها را پذیرفتند و آن را به بهانه‌ای برای همکاری نکردن تبدیل نکرده اند ما جلو افتادیم و رشد کردیم. البته صنعت نیز با کاستی‌هایی همراه است.

جدیت وزارت نفت در پیگیری قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها بی‌نظیر است

در ادامه احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در آیین امضای ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی صنعت نفت گفت:به نظر من جدیت وزارت نفت و شرکت‌ملی نفت ایران در پیگیری قرارداد‌های پژوهشی با دانشگاه‌ها در جمهوری اسلامی بی‌نظیر است و این جدیت، ما را هم به تحرک بیشتر درمی‌آورد.

او افزود:دانشگاه‌های ما در چرخه اقتصاد خیلی قوی نیستند و این‌نشان‌دهنده نیاز به اصلاحات ساختاری در دانشگاه‌ها و بهبود همکاری با صنعت است و آنچه در قرارداد‌های ما با نفت اهمیت دارد، کمک وزارت نفت به ما در همین مسیر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نفت دانشگاه قرارداد نفتی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان بین‌المللی سینوو «COMSTECH Inter Islamic Network on Virtual Universities - CINVU» با هدف ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت از برنامه‌های توسعه شبكه‌های آموزش و پژوهش مبتنی بر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و مخابراتی و ترویج فرهنگ مشاركت و تسهیل همكاری و تحكیم روابط و ارتقای سطح همكاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و همفكری میان نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان كشورهای اسلامی در ژانویه 2011 تاسیس شد.
 
این شبکه پل ارتباطی میان دانشجویان، اساتید و دانشگاه‌ها با رویکرد اشتراک اطلاعات و منابع و حمایت از شیوه‌های یادگیری مبتنی بر فناوری برخط محسوب می‌گردد.
 
سازمان بین‌المللی سینوو ، سازمانی خودگردان، غیرسیاسی، با رویكرد بین‌المللی و یکی از شبکه‌های وابسته به - کامستک - کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری کشورهای هم‌پیمان در سازمان همکاری‌های اسلامی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران میزبانی از آن را بر عهده دارد.
 
کامستک دارای ۱۳ شبکه علمی است که مهم‌ترین آن سازمان بین‌المللی سینوو است. سینوو در حال حاضر حدود ۱۷۰ عضو دانشگاهی و غیر دانشگاهی (دانش‌بنیان، آموزشی و پژوهشی) از سراسر جغرافیایی جهان اسلام است و بستری غنی برای تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب در عرصه‌های علمی، فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی، پزشکی، انرژی و... را فراهم آورده است.
 
دبیرکل سازمان بین‌المللی سینوو دکتر کریم نجفی برزگر و معاون راهبردی اجرایی و رییس دبیرخانه دائمی این سازمان دکتر علی کریمی مرید است.
 
سازمان بین‌المللی سینوو بر توسعه کشورهای اسلامی تاثیراتی از جمله ارتقاء سطح کیفی فرهنگ، آموزش، تحقیق و فناوری در جهان اسلام، افزایش متقاضیان آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، تسریع در ارتقاء عدالت در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، کاهش شکاف دیجیتالی در کشورهای اسلامی دارد.
 
شناخت بهتر کشورها از ظرفیت‌های مختلف علمی و پژوهشی یکدیگر و ارتباطات موثر به منظور رفع مشکلات بنیادین در جهان اسلام و همچنین دسترسی آسان و سریع به جامعه دانش‌محور و اقتصاد مبتنی بر دانش از دیگر تاثیرات این سازمان بر توسعه کشورهای اسلامی است.
 

دیگر خبرها

  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • آمار خوب سپاهان در ۳ بازی اخیر
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • معرفی استاندار جدید مازندران
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • انعقاد ۱۴ قرارداد پژوهشی در دانشگاه بیرجند در فروردین امسال
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان