Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@07:58:05 GMT

سقوط ۴۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در ۴۵ دقیقه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۱۲۱

سقوط ۴۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در ۴۵ دقیقه

معاملات امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) بازار سهام با سقوط ۴۴ هزار و ۵۰۰ واحدی طی ۴۵ دقیقه همراه بو و شاخص کل با رسیدن به کف کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

این افت سنگین شاخص در حالی است که تنها ۱۷۷ هزار فقره معامله به ثبت رسیده است؛ اما فشار عرضه به حدی است که همه ۱۰ نماد با بیشترین صف فروش، ارزش سهام در حال عرضه آنها بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است که مجموعاً تا ۳ هزار میلیارد تومان صف فروش صرفاً برای ۱۰ نماد برتر ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر مجموع ارزش سهام عرضه شده در صف‌های خرید ایجاد شده برای ۱۰ نماد برتر امروز معاملات، به کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شاخص هم وزن نیز با افت ۳ هزار و ۳۰۰ واحدی به ۴۱۸ هزار واحد رسیده است.

ارزش کل بازار نیز به کانال ۵ هزار هزار میلیارد تومان افت کرد و به رقم ۵,۹۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. این در حالی است که در خرداد امسال، ارزش کل بازار سرمایه به حدود ۹ هزار هزار میلیارد تومان رسیده بود.

هر سه نماد اصلی شاخص ساز شامل فارس فولاد و فملی تأثیرگذاری بیش از منفی ۵ هزار واحدی در سقوط شاخص کل بورس داشته اند.

گروه‌های فولادی و فلزات، پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، دارویی ها و نهادهای واسط مالی بیشترین تعداد نمادهای با دامنه نوسان منفی ۵ درصد در کاهش ارزش سهام را در معاملات امروز در خود جای داده اند.

۲۲۳۲۲۵ کد خبر 1434761

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس نفت هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت