Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ۸ سال با تمام مشکلات و تحریم‌ها سبب ایجاد دانشگاه دفاع مقدس شد و متخصصان و رزمندگان ما که امروز ماهواره نور را به آسمان پرتاب کردند نتیجه همان دانشگاه دفاع مقدس هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار مجتبی شیروانیان صبح امروز در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با بیان اینکه در شهریور 59 در چنین ساعاتی دشمن بعثی به نظام اسلامی ما حمله کرد اظهار داشت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و امروز 40 سال از آغاز تجاوز و شروع دفاع مقدس می‌گذرد؛ به همین جهت برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که به علت شیوع کرونا کمی محدودیت داشته و تنها تعدادی از آنها برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط کشور در ابتدای جنگ تحمیلی بیان کرد: 40 سال پیش در چنین روزی تجاوز علیه ملتی که تازه انقلاب کرده بود، آغاز شد درحالی که اصلا انتظار چنین تجاوز و حمله‌ای را نداشت البته نیروهای اطلاعاتی و مرزی حرکاتی از دشمن دیده بودند اما این حمله غافلگیرانه بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: در روزهای آغازین جنگ امام فرمودند که دزدی آمده و سنگی انداخته و ما این را درست کرده و جلویش رو می‌گیریم و این باعث آرام شدن مردم و آماده شدن برای مقابله با دشمن شد.

وی با بیان اینکه صدام در نخستین مصاحبه خود پیش‌بینی کرده بود که خیلی زود ایران را تصرف خواهد کرد، گفت: تجهیزات آنها شاید به ظاهر درست بود اما به لطف الهی و به همت حضرت امام(ره) مردم ما مقاومت کردند و هر کس در توان حضور پیدا کرد تا به دشمنان ثابت کند که تمام تدارکات و افکارشان اشتباه است.

شیروانیان با اشاره به حضور دستگاه‌های مختلف در زمان جنگ تحمیلی بیان کرد: ارکان‌های مختلف اگر چه وظیفه‌شان نبود اما خیلی زود وارد میدان شدند چرا که دفاع مقدس ما برگرفته از حضرت سیدالشهدا(ع) بود. در خرداد 61 تجاوزی که دشمن به خرمشهر کرده بود و قسمت‌هایی از کشور که به تصرف دشمن درآمده بود با آزادسازی خرمشهر و عملیات پیش از آن یعنی فتح المبین آزاد شد و در نهایت وقتی قطعنامه 598 توسط ملت ایران پذیرفته شد منجر به این شد که حتی یک سانتی‌متر از خاک ایران هم به تصرف دشمن درنیامد.

وی افزود: 8 سال با تمام مشکلات و تحریم‌ها سبب ایجاد دانشگاه دفاع مقدس شد و متخصصان و رزمندگان ما که امروز ماهواره نور را به آسمان پرتاب کردند نتیجه همان دانشگاه دفاع مقدس هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با تاکید بر تلاش همه برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه ما باید در هر جایگاهی که هستیم باید برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج سیره شهدا که سرمایه‌ای است و غافل شدن از آن آثار جبران ناپذیری را به دنبال دارد تلاش کنیم. تکلیف مسئولان و خادمان ملت بیشتر است و مردم به حد توانایی‌شان وظایف خود را انجام دادند و در جبهه‌های جنوب و مقاومت و سیستان و بلوچستان و در بحث امنیت و سلامت مردم حضور داشتند.

وی افزود: آنها لیاقت این را دارند که ما برای حفظ آثار و ارزش‌ها کوشا باشیم و اگر برای تمام امور هزینه صرف کنیم ولی نسبت به ارزش‌ها بی‌توجه باشیم، فردا باید مقابل شهدا و ایثارگران و خانواده‌هایشان که همه سرمایه‌شان را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم کردند جواب بدهیم.

شیروانیان با اشاره به برنامه‌های ویژه دفاع مقدس گفت: برنامه‌ها به مناسبت 40 سالگی دفاع مقدس بیشتر در رسانه ملی و فضای مجازی برگزار شده و امروز نخستین برنامه حضوری است و این جدول 43 هفته‌ای از 3 خرداد شروع شده و انتظار داریم تا 22 اسفند، هر کسی به هر مقداری در این فرصت کاری انجام بدهد تا به فراموشی سپرده نشود.

14 هزار بانوی رزمنده دوران دفاع مقدس مازندران تکریم می‌شوندمراسم آئین تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شداستاندار گیلان: "تجارب دفاع مقدس" و "بصیرت مردم" خنثی‌کننده توطئه دشمنان است

وی افزود: هر ساله در این مراسم در ابتدا رژه نیروهای مصلح انجام می‌شد که با توجه به شرایط امسال این برنامه در سراسر کشور حذف شد اما بحث نکوداشت پیشکسوتان در سراسر کشور پیش‌بینی شده است که از یک میلیون نفر از پیشکسوتان تجلیل شود و برای استان اصفهان که بیش از 300 هزار رزمنده به جبهه‌ها فرستاده است، پیش از شیوع کرونا برنامه تجلیل از 5 هزار پیشکسوت در مصلی اصفهان را داشتیم اما موافقت نشد و قرار شد این برنامه به صورت نمادین در استان‌ها برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در ارتباط با برنامه‌های موزه دفاع مقدس گفت: در بازدید نمایشگاه انجام تمام پروتکل‌ها پیش‌بینی شده و هر ارگان و دستگاهی که در دفاع مقدس نقشی داشته است در آنجا در مورد اینکه چه بر جوانان گذشته و چه موفقیت‌هایی داشتند صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه دفاع مقدس برنامه ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

دیگر خبرها

  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • جریمه ۱۶ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی