Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:03:52 GMT

افزودنی‌های شیمیایی به مواد مخدر و مرگ زودرس معتادان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۲۶۶

افزودنی‌های شیمیایی به مواد مخدر و مرگ زودرس معتادان

 سردار مجید کریمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به این سئوال که افزایش قیمت انواع مواد مخدر در کاهش مصرف و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیری داشته است، افزود: قاچاق مواد مخدر بر پایه درآمدهای کلان مالی برای شبکه ها و باندها است، براین اساس افزایش قیمت از یک طرف قابل بررسی است و از طرفی دیگر خلوص موادی است که در ترکیبات مواد مخدر استفاده شده و  وارد کشور می شود و قیمت ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قاچاقچیان به دنبال افزایش سودآوری هستند، براین اساس می خواهند پول های کلانی بدست بیاورند. مواد مکشوفه در آزمایشگاه های پلیس مورد بررسی قرار می گیرند، متاسفانه نتیجه ای که بدست می آید، خوب نیست زیرا انواع و اقسام مواد افزودنی شیمیای و غیر قابل مصرف را به مواد مخدر اضافه می کنند که  صدمات و ضررهای متعددی را برای مصرف کنندگان مواد مخدر در پی دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بعضا دیده شده که فقط سه درصد از مواد مکشوفه مواد مخدر است و بقیه مواد افزودنی است که باعث مرگ و میر در جامعه معتادان می شود.

سردار کریمی ضمن هشدار به مصرف کنندگان مواد مخدر افزود: به افرادی که در پی مصرف مواد مخدر هستند چه به عنوان معتاد و بیمار، هشدار می دهیم که مواد مخدری که مصرف می کنند آلوده به انواع و اقسام افزودنی هایی است که سبب مرگ زدو رس می شوند و تبعات بسیار ناگواری در سلامتی آنها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: براساس آمار پزشکی قانونی سالانه بین چهار هزار تا ۴۵۰۰ نفر از مصرف کنندگان مواد مخدر جان خود را در کشور از دست می دهند یعنی این آمار به نوعی همپای آمار تلفات کرونا است.

برچسب‌ها معتادان متجاهر مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتیاد پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعتیاد پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار احمد علی گودرزی با اشاره به کشفیات مرزبانان به منظور مقابله با باند‌های قاچاق سلاح و مهمات و مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: بیش از یک میلیون لیتر انواع سوخت قاچاق در درگیری‌های دریایی و خشکی مرزبانان با قاچاقچیان کشف شد که این میزان کشفیات سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی داشته است.

­

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۷۳۱ راس انواع دام سبک و سنگین در این مدت زمان خبر داد و افزود: مرزبانان در این مدت از خروج بیش از ۲ میلیون قلم انواع دارو‌های قاچاق که عمده آنها دارو‌های آنتی بیوتیک بوده است، جلوگیری کردند.

­

سردار گودرزی با اشاره به کشف بیش از یک میلیون نخ انواع سیگار، از کشف میلیارد‌ها ریال انواع کالای قاچاق از ابتدای سال جاری در مرز‌های آبی و خشکی کشور خبر داد و گفت: مرزبانان در این مدت زمان موفق شدند ۵ دستگاه خودروی لوکس، بیل مکانیکی، موتورسیکلت و تجهیزات خودرویی و موتوری را کشف کنند.

دیگر خبرها

  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • کشف ۳ تن مواد مخدر در یک ماه گذشته +فیلم
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • دستگیری دو نفر عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه
  • دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان اشنویه