Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@03:54:04 GMT

مشاعره عاشورایی در «ماه به روایت آه»

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۳۶۴

مشاعره عاشورایی در «ماه به روایت آه»

برنامه رادیویی «ماه به روایت آه» با محوریت مشاعره عاشورایی، از رادیو اربعین پخش می‌شود.

به گزارش ایسنا روابط عمومی رادیو اربعین در توضیح این برنامه آورده است: شعر آیینی در ادبیات ایران دارای جایگاه و پیشینه‌ای کهن است و شاعران برجسته‌ای در طول تاریخ به این سبک و سیاق، آثار درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر سو، مشاعره به عنوان یکی از هنرهای ادبی ایران زمین، از دیرباز در بین ایرانیان مرسوم بوده و به مناسبت‌ها و موضوعات مختلف، جلسات مشاعره با حضور شاعران و شعردوستان برگزار می‌شده است.

بر این اساس و با تکیه بر شعر آیینی و سنت مشاعره، ویژه‌برنامه رادیویی «ماه به روایت آه» با محوریت مشاعره عاشورایی در رادیو اربعین تولید و ساعت ۲۱ هر شب پخش می‌شود.

این برنامه شامل بخش‌های گوناگونی همچون مشاعره سنتی با اشعار عاشورایی، مشاعره مشروط با واژه‌ها، مشاعره توصیفی و شعرخوانی عاشورایی است.

مهدی ساعی تهیه‌کننده و لیلا حسین‌پور نویسنده این برنامه هستند که با اجرای پویا شمسی‌دوست روی آنتن می‌رود.

از دیگر عوامل تولید «ماه به روایت آه» می‌توان به روشنک بهرام‌زند به عنوان صدابردار و شادی شیخ‌زاده به عنوان مدیر هماهنگی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماه به روایت آه رادیو اربعین ماه به روایت آه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در ساعت نوزده ۴ اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت و از فردای آن روز برنامه‌های عادی رادیو آغاز شد و، چون برنامه‌ها تنها در تهران قابل دریافت بود، «رادیو تهران» نامیده می‌شد.

البته درآن دوره بیشتر برنامه‌های رادیو را موسیقی و خبر تشکیل می‌داد و کارکرد دیگری برای آن در نظر گرفته نشده بود تا اینکه کم‌کم برنامه‌های ادبی و طنز نیز به این جعبه خیال‌انگیز راه پیدا کردند و این رسانه بی‌رقیب دل مردمان بسیاری را به‌دست آورد تا جایی که مونس زنان قالی‌باف و چوپانانی شد که در دل صحرا به جای نواختن نی برای گوسفندانشان، دل را با برنامه‌های رادیو جلا می‌دادند.
در شهر‌ها نیز وضعیت به همین منوال بود و در هر سرای عمومی، صدای رادیو به گوش می‌رسید و در مواقع مهم‌تر نیز مردم برای گوش دادن به رادیو گردهم می‌آمدند
رادیو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۵ با شش برنامه آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی افتتاح شد و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • برنامه «پل مدیریت» از رادیو تهران
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی