Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@20:21:27 GMT

بررسی ضوابط مالی بخشنامه بودجه۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۳۸۰

بررسی ضوابط مالی بخشنامه بودجه۱۴۰۰

به گزارش اقتصادآنلاین، در این جلسه پیوست‌های بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ شامل برنامه زمانبندی،‌ سقف اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای حسب فصول عملیاتی، دستورالعمل بودجه شرکتهای دولتی، دستورالعمل بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، دستورالعمل تکمیل فرمهای دستگاه های اجرایی و همچنین نحوه تهیه و جمع بندی گزارشات لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سید حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه، گفت: موضوعاتی که در این نشست مورد بررسی قرارگرفت مرور بخش‌های مهم بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ از جمله منابع - مصارف و ضوابط مالی که باید منضم به بخشنامه بودجه باشد که به‌زودی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ خواهد شد. 

وی افزود: ما امیدواریم تا پایان هفته جاری بخشنامه بودجه و پیوست‌های آن به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود تا دستگاه‌ها بتوانند بودجه خود را در موعد مقرر ارایه کنند.

او همچنین گفت: علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود در منابع درآمدی همه پرداخت های اجتناب ناپذیر از جمله حقوق کارمندان و بازنشستگان و همچنین پرداخت‌ها به طرح های عمرانی را با نظم تاکنون انجام داده‌ایم.

پربیننده ترین پرداخت یارانه جدید از مهر ماه هشدار جدید به دارندگان سهام عدالت! نتیجه اولیه کنکور سراسری قبل از شروع مهرماه منتشر می‌شود آخرین مهلت پذیره نویسی پالایشی یکم دلار نزولی شد (ظهر ۲۹ شهریور)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بودجه سازمان برنامه و بودجه تلفیق بودجه بودجه ریزی ضوابط مالی بودجه 1400 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بخشنامه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ارائه عملکرد سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین بیان ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ دو دستور کار جلسه امروز بود گفت: سال گذشته در این شورا ۶۸ مصوبه به تصویب حاضران در جلسه رسید که تا پایان سال ۶۳ مصوبه اجرایی شد.

وی افزود: مهمترین مصوباتی که در سال گذشته در این شورا به تصویب رسیده توزیع اعتبارات در بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین در بخش مسکن، الحاق اراضی در طرح ملی بود.

شاکرآرانی در خصوص ظرفیت‌های مصوب شده در قانون بودجه ۱۴۰۳ گفت: در این بودجه ۱۶ تبصره به تصویب مجلس رسیده که در این جلسه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد که به واسطه آن دستگاه‌های استان وظیفه دارند از این ظرفیت‌ها برای کسب درآمد استفاده کنند تشریح شد.

استفاده از حقوق دولتی معادن، انتشار اوراق برای توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد‌های اختصاصی بهزیستی و آموزش و پرورش و طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله۱۶ تبصره‌ای بود که در این جلسه در مورد آنها صحبت شد.

همچنین در این جلسه استاندار قم با انتقاد از افزایش ۱۴۸ درصدی مالیات در قم در مقایسه با میانگین افزایش مالیات کشور که ۷۵ درصد گفت این رقم قابل قبول نیست.

احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان مردم قم برای کاهش این رقم گفت و افزود: توانستیم عدد و رقم درامد استان را از ۱۱ همت به ۷ همت برسانیم، اما باز هم این رقم از نظر ما زیاد است که در جلسه آتی مجلس تلاش میکنیم در امد مالیاتی را باز هم کاهش دهیم.

شاکر آرانی نیز در این خصوص گفت: در بررسی لایحه بودجه درآمد‌های استان‌ها در این لایحه درج شده است که متاسفانه در این بخش درآمد استان‌ها را عدد بسیار بالایی پیش‌بینی کرده بودند که با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی توانستند این عدد و رقم را کاهش دهند که در برآورد اولیه حدود ۱۱ همت به عنوان درآمد‌های مالیاتی استان در نظر گرفته شده بود که در مرحله بررسی مجدد این عدد به ۷ همت رسید.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • کمبودهای مالی، مقر سازمان ملل در ژنو را در خاموشی فرو برد
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • ضوابط اجرایی تأمین مالی جمعی ارزی تصویب شد
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳