Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@16:54:44 GMT

خبری ویژه برای متقاضیان ثبت نام خودرو

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۴۶۳

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  طبق مصوبه کمیته خودرو، متقاضیان حضور در قرعه‌کشی خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا باید در زمان ثبت‌نام ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را به یک حساب واسط که در اطلاعیه فروش خودروسازان معرفی شده است، واریز کنند. حالا سهیل معمارباشی گفته که مبلغ ۱۰ درصدی که متقاضیان برای شرکت در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان ملزم به پرداخت آن هستند چنانچه آنها برنده نشوند، طی ۴ یا ۵ روز به حساب افراد برگردانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش‌تر با اعلام خبر اولین دور از فروش فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ کشور همزمان با عید سعید فطر در خرداد ماه سال جاری به متقاضیان شرکت‌کننده در این طرح فروش گفته شد که باید نیمی از قیمت اعلام‌شده برای محصول انتخابی خود را به حساب خودروسازان واریز کنند؛ اما ۲۴ ساعت پیش از آغاز ثبت‌نام برای اولین طرح فروش فوق‌العاده این شرط از سوی حسین مدرس خیابانی، سرپرست وقت وزارت صمت لغو شد. با توجه به لغو این شرط متقاضیان می‌توانستند بدون پرداخت وجه در این طرح فروش ثبت‌نام کنند. بر این اساس لغو پرداخت نیمی از هزینه خودرو، شرکت بیش از ۴ میلیون نفر در اولین قرعه‌کشی خودروسازان را رقم زد.

 

در این بین یکی از مهم‌ترین دلایل لغو این شرط، نبود ساز‌و‌کار مناسب در ارتباط با بازگشت پول متقاضیان عنوان می‌شد.حال به نظر می‌رسد بعد از برگزاری ۴ طرح فروش فوق‌العاده (سه طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو و یک طرح فروش فوق‌العاده خودروسازی سایپا) وزارت صمت توانسته تا ساز‌و‌کاری در این زمینه تعریف کند.

 

آن‌طور که معمار باشی می‌گوید طبق مصوبه جدید کمیته خودرو، متقاضیان حضور در قرعه‌کشی خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا باید در زمان ثبت نام ۱۰ درصد از مبلغ خودرو را به یک حساب واسط که در اطلاعیه فروش خودروسازان اعلام خواهد شد، واریز کنند.

 

این مدیر ارشد وزارت صمت تاکید می‌کند که این حساب واسط، حسابی نزد بانک‌های عامل خودروسازان است و به محض مشخص شدن نتیجه قرعه‌کشی، خودروسازان طی مکاتبه با بانک‌های عامل، فهرست برندگان قرعه‌کشی را اعلام می‌کنند و وجه واریزی آنها را از بانک مطالبه می‌کنند تا به حساب خودروساز واریز شود. در عین حال، وجوه باقی متقاضیان که در قرعه‌کشی برنده نشده‌اند نیز آزاد و قابل برداشت خواهد شد.

 

معمار باشی در این گفت‌وگو همچنین نقشه راه اجرای طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان را نیز ترسیم می‌کند.او می‌گوید مهلت ثبت‌نام در طرح‌های فروش خودروسازان ۳روزه تعیین شده است و قرعه‌کشی در روز چهارم انجام خواهد شد و همان روز یا فردای آن روز اسامی برندگان به بانک‌ها اعلام می‌شود به این ترتیب مشخص می‌شود که وجوه واریزی چه افرادی باید بلوکه بماند.

 

این مقام وزارت صمت همچنین خاطر نشان می‌کند از آنجا که کل این فرآیند طی ۴ تا ۵ روز صورت می‌گیرد. بنابراین وجه پرداختی افرادی که در قرعه‌کشی برنده نشده باشند، طی ۴ یا ۵ روز آزاد خواهد شد.

 

گسترش نیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت قرعه کشی اقتصاد جام نیوز خودرو طرح فروش فوق العاده قرعه کشی خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایکل داگلاس آرزو داشت کشته می‌شد/ مرگ فوق‌العاده «مرد مورچه‌ای»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مایکل داگلاس که نقش شخصیت دانشمند هنک پیم را در مجموعه فیلم‎های استودیو مارول بازی کرده است، برای فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» درخواست کرده بود تا شخصیتش بمیرد.

این بازیگر برنده اسکار که برای تبلیغ سریال جدیدش «فرانکین» که در اپل‌تی‌وی پخش می‌شود، صحبت می‌کرد درباره تمایل خود برای مرگ شخصیتش گفت: این درواقع درخواست من برای سومین فیلم بود. گفتم دوست دارم یک مرگ جدی با این همه جلوه‌های ویژه عالی داشته باشم. باید راه فوق‌العاده‌ای وجود داشته باشد که مثلاً بتوانم به اندازه مورچه کوچک و بعد منفجر شوم، یا حالا هر چیز دیگر ...

داگلاس در فرش قرمز فیلم «کوانتومانیا» در سال ۲۰۲۳ در پاسخ به این سوال که اگر فیلم چهارمی وجود داشته باشد آیا وی بازخواهد گشت؟ یک شرط داشت و گفت: اگر قرار باشد بمیرم برمی‌گردم. استفن بروسارد، مدیر اجرایی مارول هم گفته صحبت‌هایی برای ساخته شدن چهارمین فیلم در حال انجام است.

فیلم سوم از مجموعه فیلم‌های «مرد مورچه‌ای» در گیشه سینماها بهتر از ۲ فیلم اول عمل کرد.

داگلاس گفته بود از نقش آفرینی مجدد با بسیاری از بازیگران ۲ فیلم اول، مانند اوانجلین لیلی، میشل فایفر و کاترین نیوتن، احساس راحتی کرده است. او افزوده بود: دیگر نیازی به معرفی رسمی نیست، همه همدیگر را می شناسید. این کار را بسیار راحت می‌کند و پیتون رید هم که همان کارگردان قبلی بود.

پیش از «کوانتومانیا» مایکل داگلاس در فیلم‌های «مرد مورچه‌ای» (۲۰۱۵) و «مرد مورچه‌ای و زنبورک» (۲۰۱۸) هم در نقش هنک پیم یا مرد مورچه‌ای بازی کرده بود. هنک پیم مامور سابق شیلد، حشره‌شناس و فیزیک‌دانی است که پس از ساخت لباسی ویژه تبدیل به مرد مورچه‌ای اصلی شد.

کد خبر 6080519

دیگر خبرها

  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • مایکل داگلاس آرزو داشت کشته می‌شد/ مرگ فوق‌العاده «مرد مورچه‌ای»
  • وزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند
  • خودروسازان متخلف را به قوه قضاییه معرفی می‌کنیم
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • فروش پرطرفدارترین محصول ایران خودرو (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + شرایط