Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمند موشکی سرشناس روسیه و خالق موشک مافوق صوت "آوانگارد" این کشور در اظهاراتی دونالد ترامپ را به خاطر گفتن اینکه روسیه تکنولوژی مربوط به این موشکها را از آمریکا در زمان دولت باراک اوباما دزدیده است مسخره کرده و گفت، آزمایشات مربوط به تکنولوژی موشکهای مافوق صوت در روسیه خیلی قبل‌تر از ریاست جمهوری او شروع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، گربرت یفرموف، دانشمند و مهندس موشکی مشهور روسیه که نقشی کلیدی در طراحی جدیدترین سیستمهای موشکی کشورش از جمله موشک مافوق صوت آوانگارد ایفا کرده در مصاحبه‌ای گفت: باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا شد. آزمایشات ما در این حوزه در زمان شوروی و وقتی که اوباما هنوز یک نوجوان بود، شروع شدند.

او به نشریه روسیسکایا گازتا تصریح کرد: وقتی که آزمایش‌های مربوط به تکنولوژی مافوق صوت را شروع کرده بودیم او هنوز بچه مدرسه‌ای بود.

از این صحبتهای یفرموف می‌توان نتیجه گرفت که دانشمندان روسیه توسعه تکنولوژِ های مافوق صوت را زمانی بین ۱۹۷۴ و ۱۹۸۱ وقتی که اوباما هنوز یک نوجوان بوده، شروع کرده‌اند.

تلاشهای آنها به ثمر نشست و سال گذشته میلادی موشک آوانگارد روسیه تبدیل به اولین سلاح مافوق صوتی شد که یک ارتش در دنیا به خدمت می‌گیرد. چند سلاح دیگر روسیه که قادر به رسیدن به سرعتهای مافوق صوت هستند شامل موشک کروز کینژال و موشک ضدکشتی زیرکون می شوند که در دست آزمایش قرار دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا گفت، سلاح های مافوق صوت کشورش وضعیت موجود را به نفع آنها تغییر داده است. پوتین گفت: روسیه از زمان جنگ سرد در زمینه تکنولوژی نظامی همواره در حال رساندن خودش به آمریکا بود اما حالا این آمریکایی‌ها هستند که تلاش می‌کنند خودشان را به ما برسانند آنها پشت سر ما حرکت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوباما روسیه آمریکا ولادیمیر پوتین موشک مافوق صوت مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین

مقام ارشد وزارت خارجه لهستان می‌گوید ناتو موضوع ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، «آندرزیچ سزیچنا» معاون وزیر خارجه لهستان روز سه‌شنبه گفت ناتو امکان ساقط کردن موشک‌های روسیه در صورت نزدیک‌شدن به مرزهای ائتلاف را بررسی می‌کند.

این اظهارنظر پس از آن صورت گرفت که در حمله موشکی گسترده بامداد یکشنبه روسیه به اوکراین، موشک‌های شلیک شده به مناطقی در لِویو در غرب این کشور، در نزدیکی مرزهای لهستان حرکت کردند.

نیروی هوایی لهستان نیز اعلام کرد در پی این اتفاق، جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به پرواز درآورده است.

سزیچنا به رسانه لهستانی RMF24 گفت: «این اقدام البته باید با رضایت اوکراین انجام شود و عواقب بین‌المللی آن را نیز در نظر گرفت؛ پس از آن موشک‌های ناتو به موشک‌های روسیه در خارج از قلمرو ائتلاف برخورد کند».

نگرانی‌ها درباره برخورد مستقیم ناتو و روسیه در اوکراین پس از آن شکل گرفت که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ایده اعزام نیروهای رزمی غربی را به اوکراین مطرح کرد؛ اقدامی البته که با مخالفت اعضای ائتلاف مواجه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • عملیات موشکی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم اسرائیل
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به جنایت رژیم صهیونیستی / یک صهیونیست کشته شد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌ الله لبنان
  • وحشت صهیونیست‌ها از حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان
  • ناتو در حال بررسی ساقط کردن موشک‌های روسیه در آسمان اوکراین
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان