Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: بررسی‌های اپیدمیولوژیک و شواهد آماری نگران کننده است و احتمال شروع موج دوم همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان با ۶۲ مورد افزایش به ۱۳ هزار و ۹۳۶ نفر رسید، افزود: اگر میزان استفاده از ماسک در فضاهای سربسته ۷۰ درصد و یا بیشتر باشد و فاصله فیزیکی هم به همان میزان رعایت شود, شاهد تأثیر آن بر کنترل همه‌گیری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای در عین حال که باعث کاهش ابتلاء می‌شود از لحاظ اقتصادی هم برای خانواده‌ها قابل تأمین است. تولید و اهدا ماسک‌های پارچه‌ای مناسب همچنان یکی از مهمترین عرصه‌های حضور و فعالیت گروه‌های جهادی و خیران است.

هاشمی شهری تصریح کرد: از هموطنان درخواست می‌کنم همچنان پایبندی خود به دستورالعمل‌های بهداشتی را ادامه دهند، از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و میهمانی‌های خانوادگی که معمولاً افراد بدون ماسک در آن شرکت می‌کنند را برگزار نکنند.

وی گفت: با وجود فعالیت مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پیشگیری همچنان مهمترین کاری است که باید انجام دهیم. هم استانی‌ها می‌توانند از سامانه اینترنتی به نشانی salamat.gov.ir و سامانه تلفنی ۴۰۳۰ برای دریافت مشاوره و غربالگری غیرحضوری استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر غربالگری‌های غیرحضوری، ۱۱ مرکز غربالگری حضوری هم در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از هم‌استانی‌ها از خدمات این مراکز استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه موفق مراکز غربالگری حضوری در شناسایی موارد مثبت کرونا و کاهش مراجعات غیرضروری مردم به بیمارستان‌ها، آماده هستیم تا در صورت نیاز دو مرکز غربالگری دیگر نیز به این مجموعه اضافه کنیم.

کد خبر 5029052

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان ویروس کرونا ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس اردبیل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان

حیدری  مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت:  از چهارشنبه تا شب پنج شنبه برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی  و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود. 

حیدری توصیه کرد:از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط شود و مدیریت آب سدها  انجام شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • شروع زودهنگام نقل و انتقالات پرسپولیس!
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد