Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی سایت فردا: سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی در برنامه بدون توقف شبکه سوم سیما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به مردم، رزمندگان و همچنین عشایر غیور ایران که نقش مهمی در پیروزی در دفاع مقدس داشتند، در پاسخ به سوالی درباره چرایی فعالیت سپاه در همه حوزه‌ها و آیا اینکه به رسالت واقعی خود رسیده است یا خیر اظهار کرد: سپاه یک تشکیلات استثنایی است و به هیچ کدام از ارتش‌ها شباهت ندارد، سپاه در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز به هیچ کدام از نهاد‌ها شباهت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریشه این موضوع را باید در انقلاب اسلامی دانست که ملت ایران تصمیم گرفتند تا حق خود را بگیرند و این مسیر را تداوم بخشیدند تا زمانی که این حق طلبی کامل شود. طبیعت خواسته ملت ما در انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل همه ابرقدرت‌هاست. در طول تاریخ شما یک جنگ دیگر بیاورید که یک ملت در مقابل همه قدرت‌های زمان خود به قدرت همزمان ایستادگی کند، پاسداری و دفاع از این پدیده استثنایی نیازمند یک کار ویژه است.

اهم سخنان سردار نقدی را به روایت باشگاه خبرنگاران جوان به شرح ذیل است:

* باید توجه داشت که ملت ایران با هوشیاری بالا این انقلاب را آفرید و ما نیاز داریم تا برای حمایت از انقلاب اسلامی یک پاسداری ویژه را داشته باشیم و آن را نباید به یک عرصه خاص محدود کرد.

* امام راحل (ره) با همان تیزبینی که انقلاب را به پیروزی رساند، نهاد‌هایی را هم برای حفظ و پاسداری و همچنین دوام آن ایجاد کرد. همین تدابیر و ایجاد نهاد‌های گوناگون برای حفاظت از انقلاب اسلامی باعث شده است تا بتوانیم انقلاب اسلامی را ادامه دهیم و این انقلاب از بین نرود.

* همه توده‌های مردم در انقلاب اسلامی و پیروزی آن نقش داشتند و خواست آن‌ها هم رسیدن به آزادی و استقلال است. این مردم می‌خواهند از استقلال و آزادی که دستاورد آن هاست حمایت کنند و مجبور هستند که در همه ابعاد نظامی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سایر عرصه‌ها از خود دفاع کنند. اینجاست که نیاز به یک نهاد مردمی مانند بسیج و سپاه احساس می‌شود که از حقوق و دستاورد‌های مردم پاسداری کنند، سپاه و بسیج به عنوان نهاد‌های مردمی با تمرکز بر پاسداری از دستاورد‌های انقلاب حاضر هستند.

{با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر حماسه‌ای در آرامش خلق کردند}: دشمن در سال‌های اخیر بسیار تلاش کرد تا با استفاده از هزاران حیله و دشمن آرامش مردم را برهم بزند، اما ملت ایران با آرامش و متانت همه مشکلات را تحمل کرد. اگر امام فرمود که ملت ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر پیامبر و از مردم کوفه در عصر امام علی بالاتر هستند یک واقعیت است که نمود پیداکرده است. امروز ما داخل آب هستیم و نمی‌دانیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

* نیرو‌هایی که در سپاه تشکیل شده در واکنش به رویداد‌ها و اتفاقات مختلف خلق شده است. سپاه اصلا اسلحه‌های سنگین و نیمه سنگین نداشت و فقط سلاح‌هایی داشت که بتواند با آن‌ها بر تروریست‌ها غلبه کند را در اختیار داشت. جنگ که آغاز شد مردم که مالک اصلی انقلاب هستند وارد شدند و سپاه را تشکیل دادند.

* باید بررسی کنیم که اگر سپاه به کار‌ها و جنبه‌های مختلف ورود کرده است دست مردم را گرفته یا توی سر آن‌ها زده که حتما دست آن‌ها را گرفته و به مردم کمک کرده است. اگر سپاه وارد اقتصاد شده، باید بگوئیم که به قصد منفعت طلبی به این حوزه وارد نشده و هدف از این ورود صرفا کمک به مردم است. اگر خارجی‌ها به خاطر تحریم ها، روند ساخت عسلویه را تعطیل کرده اند به این حوزه وارد شده است تا به اقتصاد کشورمان لطمه‌ای نخورد. به این موضوع در قانون اساسی هم اشاره شده است که نیرو‌های مسلح در شرایط غیر جنگی به شرط عدم لطمه به آمادگی رزمیشان می‌توانند به قدر نیاز دولت از ابزار خود به آن کمک کنند. در موضوع ادغام بانک ها، سپاه به همراه سایر نیرو‌های مسلح مانند ارتش و سپاه در این موضوع با دولت مخالفت نکردند و مطیع دستورات دولت بودند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نقدی سپاه اقتصاد انقلاب اسلامی ملت ایران نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با کارنامه دولت سیزدهم گفت: رئیسی قبل از اینکه مسئولیت در دولت را بپذیرد در ارتباط با برجام، اف ای تی اف، سیاست‌ خارجی و به تبع در ارتباط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اعلام می‌کرد که اصلا نباید اقتصاد مملکت یا معیشت را به سیاست خارجی یا برجام گره بزنیم. بعد از اینکه مسئولیت پذیرفت، به مرور زمان متوجه شد این شعار عملی نیست و این‌ها همه با هم ارتباط دارند، یعنی سیاست داخلی با سیاست خارجی و سیاست خارجی با مسائل اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی با جذب سرمایه و نرخ تورم همه باهم ‌ مرتبط است، رییسی پس از عهده‌دار شدن ریاست جمهوری متوجه شد که بدون حل برجام، اف‌ای‌تی‌اف، سیاست خارجی، فعال شدن در صحنه بین‌المللی و خارج شدن از انزوایی که ایران دارد نمی‌تواند مسائل اقتصادی را حل کند.

بنابر گزارش منیبان، او افزود: در حال حاضر هر چقدر به این در و آن در می‌زنند نرخ ارز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و تورم هم افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری خارجی که اصلا وجود نداشته و سرمایه گذار داخلی هم مشکل پیدا کرده و کشور با خروج سرمایه مواجه است. متاسفانه دولت سیزدهم موفقیتی در سیاست خارجی و اقتصادی ندارد و فشارها بر روی مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

صدر تاکید کرد: یکی از خطراتی که نه تنها دولت بلکه نظام را تهدید می‌کند این است که این فشارهای معیشتی و اقتصادی بر اعتراضات، مسائل فرهنگی و سیاسی که در گذشته ‌وجود داشته اضافه شده و در نتیجه اعتراضات گسترش جدی پیدا خواهد کرد. بنابراین خطری است که نه تنها دولت بلکه سران سه قوه و کل مجموعه نظام باید برای آن فکر کنند و تغییرات اساسی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگی و اجتماعی به وجود بیاورند.

او با اشاره به یکی از خطرات آتی یعنی لجاجت با مردم با طرح لوایحی مثل عفاف و حجاب گفت: لایحه عفاف و حجاب که در مجلس مطرح شد از هنرمندی‌های بخش تندرو مجلس است چون نه قوه قضائیه و نه دولت چنین لایحه‌ای را به مجلس نبرده‌اند. من با اژه‌ای هم صحبت کردم، ایشان گفتند لایحه‌ای که ما تهیه ‌کردیم ۶ ماده بود، وارد دولت که شد به ۱۲ ماده تبدیل شد و بعد به مجلس رفت و به ۷۰ لایحه تبدیل شد که حتی حاضر نشدند این لایحه را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این لایحه آنقدر مشکل دارد که بخشی از آن توسط شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی رد شد و این لایحه اگر به اجرا گذاشته شود نارضایتی‌های مردم به ویژه بخش زنان که نیمی از جامعه ما هستند و اکثرشان هم معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی هستند، بیشتر می‌شود و در مقابل نظام موضع گیری کنند و در نهایت با خطرات جدی مواجه می‌شویم.

صدر تصریح کرد: در مورد لایحه عفاف و حجاب این شک وجود دارد که آیا نفوذ خارجی، دشمنان اسلام و دشمنان ایران پشت پرده هستند و به همان بخش تندرو مجلس دستور دادند که این لایحه را تهیه و ارائه کنند. امیدوارم مسئولین نظام به این مسئله توجه کنند که نفوذ خارجی نه تنها در بخش‌های امنیتی، اقتصاد و نفت بلکه می‌تواند در بخش فرهنگی هم باشد و یک چنین ایده‌هایی ضد اسلام و ضد جمهوری اسلامی را از طریق برخی افراد تندرو که عقل کامل ندارند، به نظام تحمیل می کنند.

او همچنین درباره کسر از حساب افراد بی حجاب گفت: طرح این مسئله باعث می‌شود که همه مردم پول‌هایشان را از بانک خارج کنند و به سیستم بانکی اعتماد نداشته باشند و نه تنها ضرر فرهنگی و بی اعتمادی بلکه ضرر اقتصادی هم می‌زند و بانک‌ها را ورشکسته می‌کند. یکی از همان مواردی که من فکر می‌کنم دشمنان اسلام و انقلاب پشت آن هستند همین بند است. متاسفم که این مسائل بعد از انتخابات مطرح می‌شود و اینگونه به مردم تلقین می‌کند که انتخابات گذشت، حال دوباره هرکاری دلشان می‌خواهد، انجام می‌دهند که این هم باعث خدشه دار شدن چهره نظام می‌شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888695

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد /برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند /این لایحه بانک ها را ورشکسته می کند
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد