Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پس از تغییرات اساسی و بنیادین فدراسیون کشتی بعد از انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس، ساختار این مجموعه بزرگ به کلی دچار تغییر و دگرگونی شد. تقریبا تمامی کمیته های زیر مجموعه از لحاظ مدیریتی متحول شدند و نوید آن داده شد که خبرهای خوبی در راه است. یکی از کمیته های مهم و اثرگذار فدراسیون کشتی، کمیته لیگ بود که اتفاقا مدیر جدیدش یکی از رقبای انتخاباتی علیرضا دبیر محسوب می‌شد و تا لحظه پایانی انتخابات نیز پا به پای رقیب پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی بعد از انتخابات فدراسیون کشتی، عبدالمهدی نصیرزاده به عنوان مسئول جدید کمیته لیگ توسط علیرضا دبیر منصوب شد و در حالی سکان این کمیته مهم و پر مشغله را در دست گرفت که پیش از او افراد بزرگ و استخوان خردکرده ای از خانواده گوش‌شکسته‌ها بر صندلی ریاست آن جلوس کرده بودند. افرادی که توانستند نام خود را با برگزاری لیگ‌های طلایی و خاطره انگیز کشتی جاودان کنند و مدیریت و لیاقت خود را در این مسئولیت مهم به اثبات برسانند. به هر حال چرخ گردون چرخید و مدیریت به فردی غیر از خانواده کشتی سپرده شد تا شاید او با توجه به وعده و وعیدهای رنگارنگ و وسوسه انگیزش، ناجی لیگی باشد که گویی از رونق افتاده بود. وی در نخستین آزمون خود در برگزاری لیگ، نتوانست آنطور که باید و شاید عمل کند و لیگ سال گذشته را با حواشی زیادی از جمله انصراف و کناره‌گیری و قهر و جنجال به پایان رساند.

آغاز سفرهای استانی و تبلیغاتی به نام کشتی!

بدین ترتیب همه چیز به سالجاری موکول و داستان سفرهای استانی برای برگزاری دومین تجربه مدیریتی در لیگ آغاز شد. سفرهایی که هر بار با اعلام دستاوردهای آنچنانی به تیتر اخبار رسانه‌های همراه تبدیل می شد و اگر کسی از وضعیت کشتی بی‌خبر بود، برگزاری لیگی در حد معتبرترین لیگ های ورزشی جهان را از متولی آن انتظار داشت. طبق مستندات همین اخبار منتشره، از شمال تا جنوب و شرق تا غرب ایران زیر نقشه سفرهای رئیس کمیته قرار داشت و تقریبا شهری در کشور باقی نمانده بود که به ادعای متولی لیگ، برای تیمداری در کشتی اعلام آمادگی نکرده باشد!

رئیس کمیته لیگ اما به این مهم توجه نداشت که این وعده و وعیدهای آنچنانی، روزی باید محقق شود و جامعه کشتی از او خواهند پرسید که نتیجه این همه سفر و اقدامات تبلیغاتی چه بود. نتیجه ای ضعیف که در نهایت به موافقت ۶ تیم برای حضور در لیگ کشتی آزاد انجامید که گویا یک یا دو تیم دیگر هم با توجه به درگیری‌های مختلف در بحث قرارداد آزادکاران خود، در آستانه قهر و کناره‌گیری از لیگ قرار دارند.

ماهیگیری از آب گل‌آلود لیگ

روز ۲۹ مرداد ماه بود که کمیته لیگ با وجود عدم دریافت مجوز برگزاری این مسابقات، دست به برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ‌ برتر زد. مراسمی که طی آن تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، استقلال تهران، نفت و گاز کرمانشاه، هیات کشتی گلستان و شهرداری بجنورد در گروه «الف» و تیم‌های بازار بزرگ، هیات کشتی قائمشهر، پاس تهران، ستارگان ساری و ویزازون هم در گروه «ب» قرار گرفتند. اما برخی از این تیمها مثل دریاچه ارومیه از همان ابتدا انصراف دادند و برخی دیگر در هم ادغام شدند تا در نهایت حضور ۶ تیم در لیگ کشتی آزاد قطعی شد.

به هیچ عنوان قصد نداریم جزئیات کاهش تیمهای لیگ کشتی آزاد را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، اما یک مورد عجیب در این میان باعث بهت و تعجب اهالی کشتی شده است. با کمال تعجب در چند ماه اخیر دیده شد برخی از باشگاه های گمنام برای حضور در لیگ کشتی اعلام آمادگی کردند و با اشتیاق از حضور در این رشته خبر دادند. متعاقب همین اعلام آمادگی نیز نام این باشگاه های گمنام برای ماهها در رسانه های مختلف مطرح شد. در حالیکه تا چند ماه قبل، هیچکس از ماهیت و نام و وجود این باشگاه ها اطلاعی نداشت!

برخی از اهالی کشتی معتقدند این باشگاه‌های گمنام با سوء استفاده از موقعیتی که بدست آمده بود، با مطرح کردن نام خود برای حضور لیگ کشتی، موفق شدند ماهها بدون صرف حتی یک ریال، در متن و تیتر اخبار رسانه های مختلف قرار گیرند و مدام نامشان در بین مدعیان بزرگ کشتی برده شود. در ادامه نیز چند روز مانده به مراسم قرعه کشی و یا در آستانه آغاز لیگ، به راحتی و بی دردسر از حضور در لیگ انصراف دادند. اقدامی عجیب و سوال برانگیز که گویا این تیمها فقط آمده بودند تا نامشان رایگان در رسانه ها مطرح شود و سپس بی دغدغه از گردونه لیگ خارج شوند.

عدم ضمانت اجرایی و فرصت سوء استفاده

حال سوال اینجاست که کمیته لیگ کشتی چرا باید چنین فضای مناسبی را برای برخی باشگاه‌های بی ریشه و تازه وارد مهیا کند که به راحتی نامشان در رسانه ها مطرح شود و پس از مدتی بدون هیچ پاسخگویی و بدون پرداخت هیچ غرامتی از حضور در لیگ انصراف دهند؟

کمیته لیگ می توانست به جای ایجاد این همه هیجان و تبلیغات بی ثمر از افزایش تیمهای شرکت‌کننده، یک ضمانت اجرایی از همین باشگاه های گمنام و بی ریشه در کشتی دریافت کند تا در صورت مطرح شدن نامشان در لیگ، اجازه انصراف بی دردسر و تبلیغات رایگان را نداشته باشند.

اهالی دلسوز کشتی امیدوارند فدراسیون کشتی به این موضوع نیز رسیدگی کند و اجازه ندهد این قبیل باشگاه‌های بی ریشه و فرصت طلب که شاید اصلا انگیزه و توانی برای تیمداری در لیگ های ورزشی ندارند، نتوانند به راحتی از نام و اعتبار کشتی سوء استفاده کنند.

کد خبر 5028871 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ کشتی فدراسیون کشتی کشتی آزاد کشتی فرنگی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ قهرمانی فوتبال آسیا ویروس کرونا تیم فوتبال التعاون عربستان لیگ برتر والیبال لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال الشرطه عراق تیم فوتبال شهر خودرو مشهد والیبال فدراسیون کشتی تیم فوتبال تراکتور فوتسال باشگاه های گمنام فدراسیون کشتی سوء استفاده حضور در لیگ کمیته لیگ باشگاه ها رسانه ها لیگ کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق

مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای توضیحات روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه سال باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور وی مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • قصاب، رنگرز و کادرش در جایگاه کمیته فنی/ آغاز اردو از هجدهم
  • جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • با اعلام سازمان لیگ: مسابقه آلومینیوم - پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می‌شود
  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد
  • پیشرفت ساخت یادمان شهید گمنام شهرستان اشکذر