Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:34:55 GMT

اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۶۶۶

اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم

محسن زینلی پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه کارگروه تعلیم وتربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان مناطق محروم برنامه های ویژه ای را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: این برنامه ها در دو بخش داخل و بیرون از مدارس طراحی شده که توسط امامان روستا یا رابطین مشخص عملیاتی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دو دهستان قمرود و قنوات، 6 امام روستا از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: با توجه به فضای پیش آمده به واسطه ویروس کرونا و اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان وهمزمانی آن با ایام محرم، برآن شدیم از این فرصت مناسب در جهت تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ادامه داد: طی فراخوانی که از طریق امامان روستا صورت گرفت نوجوانان علاقه مند به مداحی برای شرکت در دوره آموزشی «بلبلان حسینی» ثبت نام شدند و جلسات آموزش با شروع ماه محرم آغاز شد.

زینلی پوربا بیان اینکه از مداحان پیشکسوت هر روستا به عنوان استاد برای برگزاری این دوره ها دعوت شد، گفت: امامان روستا و اساتید پای کار ایستادند، برای شرکت کنندگان کتاب تهیه کردند و جلسات آموزشی پرباری شکل گرفت و در جلسات پایانی هم صف های نمادین تشکیل شد و نوآموزان مقابل هم کلاسی های خود مداحی کردند.

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ما در صدد هستیم از نوجوانان و جوانان روستا مداح تربیت کنیم تا برای برگزاری مجالس عزاداری و مولودی ائمه اطهار(ع) دچار مشکل نشوند و از توان و ظرفیت موجود در روستایشان به نحو احسن استفاده کنند.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم افزود: همچنین با شناختی که از مناطق کسب کردیم دریافتیم که برخی از نوجوانان روستایی اعتماد به نفس بالایی ندارند و ما در صددیم با این کار هویت و شخصیت مذهبی به آنها بدهیم و با دادن مسئولیت در مساجد، آنها را در همین سنین جذب دین کنیم.

زینلی پور در پایان با تاکید بر اینکه در طول دوره و انتهای آن بر حسن انجام آموزش ها نظارت کرده و عملکرد دوره ها را ارزیابی کردیم، خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از سوی خانواده ها و فرزندانشان از این دوره ها شد که امیدواریم با استمرار آن بتوانیم مداحانی با دانش و آموزش دیده را در روستاها تربیت کنیم.

انتهای پیام/78009*40

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا محرومیت زدایی سپاه مداحی محرم قنوات قمرود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود

استاندار ایلام با اشاره به بعضی خدمات آبفای استان طی دو سال گفت: طی این مدت به ۱۸ روستای بخش جزمان و ۱۳ روستای دهستان داجیوند(بخش مرکزی هلیلان) آب‌رسانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در دیدار با مدیرعامل و معاونین آبفای استان ایلام، اظهار کرد: تکمیل تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا پایان خردادماه در اولویت قرار گیرد و تصفیه‌خانه فاضلاب ایلام در قالب قرارداد (بی او تی) تکمیل شود و تکمیل فاضلاب مهران و ایوان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آب‌رسانی به روستاهای شهرستان چوار با مشارکت بسیج سازندگی سپاه، افزود: در قالب آب‌رسانی به مناطق محروم، به بیش از ۱۴ روستای محروم با مشارکت آبفای استان و قرارگاه سازندگی سپاه، آب‌رسانی شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: با دستور مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای تعمیر و اصلاح سیل‌بندهای شهر ایلام، ۱۸ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو طی زمان‌بندی سه‌ساله، به صورت برابر این اعتبارات را تأمین و این پروژه را تکمیل کنند.

بهرام‌نیا گفت: با کمک قرارگاه بسیج سازندگی سپاه پاسداران، آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا بوده و قرار است که این تعداد روستا به ۲۰۰ روستا با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 745201

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • اجرای طرح‌های عمرانی در بخش حتی لالی