Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت نمونه اولیه محصول دارای بهره‌بردار، تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) تا سقف ۸۰ درصد مبلغ قرارداد با نرخ ۹ درصد پرداخت می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای کمک به جهش تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان، برنامه مشترکی را برای «حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید دارای بهره‌بردار» توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قالب این برنامه، چنانچه یک شرکت دانش‌بنیان موفق به انعقاد قرارداد ساخت نمونه «محصول فناورانه با قابلیت دانش‌بنیان شدن» با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) شود، معاونت علمی و فناوری محصول جدید را از نظر فنی ارزیابی و در صورت تأیید، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به تامین مالی آن با اولویت تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) با نرخ 9 درصد خواهد پرداخت.

شرایط محصول و شرکت متقاضی برای استفاده از این تسهیلات شامل دارا بودن حداقل یک محصول دانش ‌بنیان، عدم ساخت نمونه محصول مورد نظر شرکت‌های متقاضی، وجود تفاهم‌نامه، پیش‌قرارداد یا قرارداد برای ساخت این نمونه محصول (در هر تیراژی) با یک بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری، اعم از دولتی، خصوصی یا تعاونی)، مشابهت محصول جدید به لحاظ فناوری با یکی از محصولات تایید شده قبلی شرکت یا نسخه ارتقاء یافته آن است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات سفارش ساخت (استصناع) صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف 80 درصد مبلغ قرارداد به شرکت دانش‌بنیان (مجری قرارداد) تخصیص می‌یابد و باقیمانده مبلغ باید توسط بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) تامین شود. تسهیلات به شرکت دانش‌بنیان (مجری) پرداخت می‌شود، اما بازپرداخت آن بر عهده بهره‌بردار (کارفرما یا مشتری) است.

اهمیت ورود شرکتهای دانش‌بنیان به بورس چیست؟/ برنامه‌ریزی صندوق نوآوری برای ایجاد صندوق حمایتی در بورسفراخوان صندوق نوآوری برای شناسایی طرح‌ها و استارت‌آپ‌های سرمایه‌پذیر حوزه آموزشحمایت بلاعوض صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی متالوژی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری و شکوفایی صندوق نوآوری و شکوفایی بهره بردار دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار مهر، صنعت پتروشیمی یکی از سود آور ترین صنایع برای هر کشوری به شمار می‌آید، زیرا ارز آوری به موازات تولید افزایش پیدا می‌کند چرا که فضای صادرات محصولات پتروشیمی نسبت به سایر محصولات نفتی باز تر است حتی مرتضی شاهمیرزایی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف است که صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

حالا باید دید با این روند رو به رشد صنعت پتروشیمی آیا امکان جذب سرمایه گذار خارجی و همکاری با سایر کشورها برای ما فراهم می‌شود!

کد خبر 6083201 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رونمایی از محصولات دانش بنیان دانشگاه سمنان
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان
  • در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی
  • اصفهان می‌تواند قطب فعالیت دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد
  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان