Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:41:10 GMT

پویش الف- ب- ایران؛ پایداری انرژی در همدان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۷۸۴

پویش الف- ب- ایران؛ پایداری انرژی در همدان

پویش آبادانی در کهن دیار همدان پویا شد تا ساخت و سازهای به ثمر نشسته در صنعت آب و برق کشور را از بام پایتخت تاریخ و تمدن به گوش مردم ایران زمین برساند و ساز و کارهای تعریف شده در وزارت نیرو را با مردمان این شهر به شور و مشورت بنشیند. 

سازو کارهایی همچون تدوین لایحه قانونی جامع آب، مدیریت حوزه‌های آبریز، تهیه طرح‌های سازگاری با آب در همه استان‌ها که تا پایان دولت دوازدهم به ثمر می نشیند تا ریل گذاری مناسبی برای فعالیت دولت آینده در عرصه آب و انرژی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر نیرو در بیست و یکمین هفته از این پویش سد مخزنی نعمت آباد را افتتاح کرد، آبرسانی ۴۰۰ روستای کشور را به صورت ارتباط تصویری به بهره برداری رساند و چند طرح برق رسانی را با هدف تقویت زیرساختهای صنعتی و شهری آغاز کرد.

در این سفر مردم همدان خواسته‌هایی از مرد شماره یک انرژی کشور داشتند و او نیز خاضعانه به آنها لبیک گفت؛ سر و سامان گرفتن برخی طرح های برق آبی و تعیین تکلیف انتقال آب از سد تالوار که سالهاست به درازا کشیده مهمترین مطالبه مردم بود. 

جوشش زلال آب در روستاهای ایران 

در این سفر ۴۰۰ روستای کشور در ۲۰ استان از آب سالم و باکیفیت برخوردار شدند، برای اجرای این طرح ها دولت ۳۷۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است. 

به گفته رضا اردکانیان آبرسانی به روستاهای یاد شده مستلزم ایجاد زیرساختهای کلان همچون حفاری ۶۷ حلقه چاه و بهسازی ده‌ها چشمه و قنات، اجرای ۸۳۰ کیلومتر خط انتقال و ۳۸۰ کیلومتر شبکه توزیع و نیز نصب ۸۰ ایستگاه پمپاژ و سامانه آب شیرین‌کُن بوده است. 

سهم همدان از این کلان طرح ملی ۳۰ روستا است تا از این پس ۹ هزار خانوار ساکن در این مناطق از آب سالم و با کیفیت برخوردار شوند و برای همیشه با شبکه‌های فرسوده، قطعی آب و آبرسانی سیار خداحافظی کنند. 

حضور اردکانیان در دیار مادستان علاوه بر برکت در آبرسانی، فراوانی در بخش برق را هم به ارمغان آورد، به طوری که برق شهرهای رزن، ملایر و اسدآباد افزایش ظرفیت یافت و احداث خط ۴۰۰ کیلوولت ملایر به خرم آباد نیز شروع شد. 

بی تردید به ثمر نشستن این طرحها به دغدغه مشترکان برق خانگی و صنعتگران این مناطق برای احداث واحدهای صنعتی جدید و توسعه خطوط تولید پایان می‌دهد. 

در سفر وزیر نیرو سد نعمت آباد نیز بهره برداری شد و مرمان این دیار به آرزوی دیرین خود برای داشتن زمینهای کشاورزی حاصلخیز رسیدند و جلوه ای نوین از گردشگری در این منطقه ایجاد شد و آب ذخیره شده پشت این سد می‌تواند ۴۵۰ هکتار از اراضی پایین دست سد را سیراب کرده و به تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیر زمینی هم کمک کند.  

خشکسالی در محاصره سد نعمت‌آباد

در سفر وزیر نیرو سد نعمت آباد نیز بهره برداری شد و مردمان این دیار به آرزوی دیرین خود برای داشتن زمین های کشاورزی حاصلخیز رسیدند و جلوه ای نوین از گردشگری در این منطقه ایجاد شد.  

بر اساس اطلاعات موجود آب ذخیره شده پشت این سد می‌تواند ۴۵۰ هکتار از اراضی پایین دست سد را سیراب کرده و به تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیر زمینی هم کمک کند. 

 سدی که بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه از نوع خاکی احداث شده و قریب به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شده است. 

وزیر نیرو از سد نعمت آباد به عنوان ۴۶ اُمین سد آبگیری شده در دولت تدبیر و امید یاد کرد و آن را هدیه‌ای کوچک به اهالی این منطقه دانست. 

طرحهای بهره برداری شده در سفر وزیر نیرو به همدان ردیف عنوان طرح 

اعتبار هزینه شده 

۱ آبرسانی به ۴۰۰روستای کشور

۳۷۹ میلیارد تومان 

۲ بهره برداری از سد مخزنی نعمت‌آباد  ۸۰ میلیارد تومان  ۳ تامین برق و افزایش ظرفیت شهرهای ملایر، رزن و اسدآباد در مجموع برای این طرحها ۵۸۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است  ۴ آغاز عملیات اجرای خط ۴۰۰ کیلو ولت (ملایر- خرم آباد) ۵

آبرسانی به ۳۰ روستای همدان 

تابش برق امید در همدان

اما از ساخت و سازهای صنعت آب و برق که گذر کنیم نوبت به ساز و کارهایی می‌رسد که وزیر نیرو با تشریح آن‌ها برق امید را در دل مردمان این خطه تاباند، البته این تابش منوط به تعامل و مشارکت مردم است.  

وزیر نیرو به مشترکان کم مصرف همدان وعده داد مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌شوند. 

بر اساس آمارهای موجود ۳۰ درصد از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی همدان کم مصرف هستند که طرح برق امید از ماه آینده برای این گروه از مشترکان اعمال می‌شود. 

برق امید علاوه بر قدردانی از مردم صرفه جو موجب تشویق پرمصرفها به استفاده بهینه می‌شود و تابستانی آرام و بدون خاموشی در سال آینده را تضمین می‌کند. 

انتقال آب از سد تالوار

وکلای مردم در خانه ملت نیز خواسته هایی از وزیر نیرو داشتند که چراغ اول را نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی روشن کرد و خواستار تعیین تکلیف طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان شد.

به گواه اطلاعات موجود این طرح در سال ۸۶ کلید خورد و تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است، طرحی که آینده دشت های پهناور و تشنه این خطه به اجرای آن بستگی دارد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به اینکه ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب از سد تالوار انجام شده است از وزیر نیرو خواست موانع پیش روی این طرح را برداشته و آن را به سرانجام برساند. 

سد تالوار در بخش چنگ ‌الماس شهرستان بیجار استان کردستان و در مجاورت مرز همدان و زنجان واقع شده ‌است. 

اسدآباد نیازمند تقویت زیرساخت

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از اردکانیان چند خواسته در حوزه تقویت انرژی داشت که مهمترین آن‌ها افزایش پست برق در شهرک صنعتی، تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهر و بهره مندی ۲۸ روستای این منطقه از خدمات شرکت آب و فاضلاب بود. 

کیومرث سرمدی با اشاره به قابلیتهای اسدآباد در عرصه کشاورزی، معدن و حمل و نقل از وزیر نیرو خواهان توسعه و تقویت زیرساختهای انرژی در این شهرستان شد. 

مطالبات و خواسته های مردم همدان از وزیر نیرو ردیف

عنوان طرح 

۱

 تکمیل طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان 

۲

توسعه و تقویت پست برق شهرک صنعتی اسدآباد 

۳

بهره مند شدن ۲۸ روستای اسدآباد از خدمات آب و فاضلاب روستایی

وعده‌های پُرانژی

اردکانیان در پاسخ به مطالبات نمایندگان مجلس به مردم همدان اطمینان خاطر داد که نگران آب و برق آینده نباشند زیرا طرح‌های در حال اجرا می‌تواند انرژی پایدار را برای این استان تضمین کند. او قول مساعد داد دولت دوازدهم طرح انتقال آب از سد تالوار را در مسیری اطمینان بخش پیگیری کند تا به نتیجه دلخواه مردم این دیار برساند. 

اردکانیان در پاسخ به مطالبات نمایندگان مجلس به مردم همدان اطمینان خاطر داد که نگران آب و برق آینده نباشند زیرا طرح‌های در حال اجرا می‌تواند انرژی پایدار را برای این استان تضمین کند. او قول مساعد داد دولت دوازدهم طرح انتقال آب از سد تالوار را در مسیری اطمینان بخش پیگیری کند تا به نتیجه دلخواه مردم این دیار برساند. 

وزیر نیرو یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی و تجمیع منابع مالی، انسانی و تجهیزات را سازو کاری موثر دانست که طرح‌های آب و فاضلاب را شتاب می‌دهد و به زودی مردم ثمره این تدبیر را می‌بینند. 

اردکانیان ابراز امیدواری کرد: تدوین لایحه قانونی جامع آب، استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور، تهیه طرح‌های سازگاری با آب در همه استان‌ها تا پایان امسال، استقرار مرکز ملی مطالعات آب‌های مرزی کشور مطابق برنامه تا پایان دولت دوازدهم به ثمر بنشیند تا ریل گذاری مناسبی برای فعالیت دولت آینده در عرصه آب و انرژی صورت بگیرد. 

او به افزایش ۶۰ درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق اشاره کرد و این مهم را از برکات پویش هر هفته الف-ب-ایران عنوان کرد و گفت: در بخش آب و فاضلاب نیز این مشارکت و همکاری رو به فزونی است. 

مخلص کلام اینکه بیست و یکمین پویش هر هفته الف-ب- ایران در استان همدان برکت و فراوانی بسیار داشت نه تنها برای مردمان این کهن دیار بلکه ۴۰۰ روستای ایران نیز در شادی همدانی‌ها شریک شدند و طعم گوارا و زلال خدمت بی‌منت را چشیدند. 

برق امید از این پس در خانه همدانی‌ها روشن و از تخفیف ویژه وزارت نیرو بهره‌مند می‌شوند و امیدوارانه برای خرمی و آبادانی این دیار پابه پای دولتمردان می‌کوشند تا پویش الف – ب- ایران همیشه پویا و پایدار بماند. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی توسعه ایران برق امید همدان دولت تدبیر و امید جهش تولید رضا اردکانیان وزارت نیرو پروندهٔ خبری آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توسعه ایران برق امید همدان دولت تدبیر و امید جهش تولید رضا اردکانیان وزارت نیرو مجلس شورای اسلامی توسعه ایران برق امید همدان دولت تدبیر و امید جهش تولید رضا اردکانیان وزارت نیرو اخبار کنکور میلیارد تومان دولت دوازدهم سد نعمت آباد وزیر نیرو بهره برداری آب و فاضلاب مردم همدان برق امید آب و برق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو

معاون وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه‌های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده‌اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه‌های وزارت نیرو است.

"کانکت پلاس" پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود 10 هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت 80 درصد از این شرکتها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان 1401 و 1402 در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه‌های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون 60 نفر جذب شده‌اند و فرآیند جذب 126 نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیتهای وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره‌وری طی 2 سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو