Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:25:32 GMT

‌وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۷۹۳۱

‌وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه ساز، صبح دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه نظارت و بازرسی آنلاین بر کالاهای سلامت محور گفت: با توجه به سامانه‌ای که داروخانه‌ها به آن دسترسی دارند توزیع واکسن آنفلوانزا صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد در مراجعه به داروخانه‌ها باید کدملی خود را به همراه کارت ملی برای دریافت واکسن ثبت کنند افزود: در فاز اول قرار است این واکسن در اختیار گروه‌های پرخطر همچون مادران باردار، بیماران خاص، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز در خصوص اینکه گفته می‌شود واکسن آنفلوانزا هنوز وارد کشور نشده، تاکید کرد: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و پارت اول واکسن برای گروه‌های پرخطر وارد شده و ظرف امروز و فردا از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت در اختیار خانه‌های بهداشت قرار می‌گیرد تا برای مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال تزریق شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با قیمت واکسن آنفلوانزا نیز گفت: فعلاً در فاز اول قرار است واکسن آنفلوآنزا با توجه به اینکه با ارز ۴,۲۰۰ تومان وارد شده است به قیمت مصوب دولتی عرضه شود.

وی ادامه داد: اگر در ادامه چنانچه مطالبه‌ای از سوی مردم برای دریافت واکسن آنفلوآنزا وجود داشته باشد این احتمال هست که در پارت های بعدی واکسن با ارز نیمایی وارد شود.

کد خبر 5029079

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو معاونت بهداشت وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری آمار کرونا سازمان غذا و دارو دیابت بیمارستان بیماری های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تغذیه سعید نمکی علیرضا زالی ویروس آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • علت نبود شیر خشک در داروخانه‌ها چیست؟
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • شیر خشک موضوع اصلی نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی شد
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید