Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها درباره حکمرانی نفت و گاز را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

 بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، در تشریح جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی قوه مقننه که صبح امروز (دوشنبه 31 شهریور) در کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: در این جلسه اولویت های پیشنهادی کمیسیون انرژی مورد بحث و تبادل نظر اعضای جلسه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف: برای اصلاح ساختار بودجه نیاز به تحول در حوزه نفت و گاز داریم

وی در توضیح اولویت‌های کمیسیون انرژی، از طرح و بررسی موضوعات تقنینی و نظارتی مرتبط با حوزه خام فروشی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی، تولید و طرح‌های توسعه ای عرضه انرژی با ملاحظه بهره‌وری، توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا، حکمرانی، اصلاح ساختار و مدیریت دارایی‌ها و دیپلماسی انرژی و امور بین‌المل در این نشست خبر داد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس ادامه داد: رئیس مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه در موضوع حکمرانی در حوزه نفت و گاز هنوز تعیین تکلیف درست و کامل صورت نگرفته، تاکید کرد که مجموع ذخایر نفت و گاز ما ، حدود 19.5 درصد منابع شناخته شده دنیاست. همچنین قالیباف تاکید کرد که اگر در همه شئون زندگی و اداره کشور اگر دقت کنیم، ردپای نفت را می‌بینیم و «نفت‌آلودگی» در همه حوزه ها مشهود است.

وی تاکید کرد: رئیس مجلس از کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش های مجلس خواست که به موضوع حکمرانی نفت و گاز به عنوان یک پیشران اصلی در کشور به صورت ویژه و همه‌جانبه بپردازند.

گفتنی است؛ جلسات مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون ها با هدف رسیدن به برنامه راهبردی عملیاتی مجلس یازدهم و از طریق احصای اولویت‌های هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها، نظرات دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس رؤسای کمیسیون ها کمیسیون انرژی نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف این است که از اصول متقن و قطعی قانون اساسی که شورای های اسلامی شهر است به درستی صیانت کنیم.

وی افزود: در ساختار قانون اساسی به گونه‌ای پیش بینی شده که کار امورات مردم و تصمیمات محلی، در یک نظام مشارکتی و در یک نظام بر پایه حضور مردم توسط منتخبین اتفاق بیفتد.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: اگر این ساختار را به درستی تجزیه و تحلیل کنید، می‌بینید که کسانی که قانون را تدوین کردند و آن مردمی با اکثریت قاطع به آن رأی دادند، به دنبال این بودند که در لایه‌های تو در تو و پیچیده تصمیم گیری در کشور، در ابعاد و سطوح مختلف مردم نقش محوری دارند.

عباسی با بیان اینکه شورا از مردم و برای مردم است و در ارتباط با مردم معنای واقعی خود را پیدا می‌کند گفت: فرد در این مقام موضوعیت پیدا نمی‌کند، آن جایگاه مساله و موضوع است، آسیب به افراد وارد نمی‌شود، اگر اشتباهی صورت بپذیرد آن جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه شاهد این بودیم که رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و معاونان در کنار هم تبدیل به یک مجموعه منسجم و همفکر و همسو شدند که این ارتباط و این سطح انسجام و آشنایی از فعالیت و تجربیات یکایک افراد، منشأ خیرات خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اصلی ترین رمز موفقیت این مجمع حضور یکایک شما و استمرار برگزاری این برنامه بوده است و ما موظف هستیم برای ادامه این تشکیلات و ادامه این نهال با یک نگاه بسیار مترقی پدید آمده برای آن فعالیت کنیم.

کد خبر 6088368

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب الأجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • ضرب العجل قالیباف برای دولت رئیسی /فقط تا روز یکشنبه برای برنامه اقتصادی منتظر می مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه