Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هماهنگی معاون گردشگری با رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی در راستای مشارکت و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم و برنامه‌های هفته گردشگری با حضور ولی تیموری معاون گردشگری روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه ۹۹ در سالن خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، در ابتدای این نشست تیموری با تشکر از حضور فعالان بخش خصوص در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری و سفر تحت تأثیر بحران شیوع کرونا متحمل خسارت‌های شدیدی شده است، باید از فرصت و بهانه هفته گردشگری برای تبیین ابعاد سفر مسئولانه و جا انداختن این مفهوم نزد مردم و مسئولان استفاده کنیم و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی موضوع گردشگری را در جامعه مطرح و پررنگ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این مناسبت هدف ما این است که موضوع سفر را به بطن جامعه برگردانیم و دغدغه‌هایمان را به گوش مسئولان و دستگاه‌های مرتبط برسانیم. قطعاً برگزاری مراسم با لحاظ محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها، در محیط‌های باز و تعداد محدود همچنین با رعایت فاصله اجتماعی و متفاوت از سال‌های گذشته با تمرکز روی برنامه‌های آن‌لاین انجام خواهد شد.

تیموری با اشاره به گردشگری و توسعه روستایی به عنوان موضوع محوری امسال که از سوی سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است، افزود: ما به عنوان عضوی از این سازمان بحث‌های مرتبط با گردشگری روستایی را که ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد مدنظر قرار خواهیم داد. گردشگری با ایجاد اشتغال روستایی، معرفی فرهنگ بومی و میراث‌فرهنگی روستاها، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از جمله موضوعاتی هستند که در هفته گردشگری و سال پیش‌رو به آن‌ها خواهیم پرداخت.

معاون گردشگری ادامه داد: امسال به جای برگزاری یک مراسم بزرگ، مراسمی در ابعاد کوچک اما در تعداد بیشتر را در ستاد و استان‌ها با مشارکت تشکل‌ها و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و تقویمی را در این خصوص آماده کرده‌ایم.

او از اعضای تشکل‌های حاضر در جلسه درخواست کرد که برنامه‌های خود را برای این ایام اعلام کنند تا با هماهنگی و مشارکت برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

در ادامه هر یک از حاضران به ارائه برنامه‌های خود به مناسبت هفته گردشگری پرداختند که برگزاری جشنواره، سمینار و کارگاه‌های آموزشی به صورت آن‌لاین از جمله آن‌ها بود.

همچنین در این نشست نمایندگان بخش‌های خصوصی ضمن تاکید بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی گردشگری، برنامه‌های پیشنهادی خود را مطرح کردند.

برقرای تماس تصویری با رئیس‌جمهوری، راه‌اندازی کمپین مردمی با موضوع حمایت از صنعت گردشگری برای ایجاد حس مسئولیت در مردم، تزریق منابع مالی از صندوق ذخیره ارزی به صنعت گردشگری، برگزاری وبینار با حضور دستگاه‌های مرتبط با گردشگری ورودی، اختصاص بسته‌ای مختص فعالان گردشکری شامل کمک هزینه‌هایی برای تبلیغات و بازاریابی و همچنین استفاده از الگوها و تجربیات سایر کشورها در ایام کرونا از جمله نکاتی بود که از سوی رؤسای تشکل‌های بخش خصوصی عنوان شد.

کد خبر 445450

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ولی تیموری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ميراث فرهنگي گردشگری روز جهانی گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هفته گردشگری تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان گفت: سهم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور باید توسط مدیران استانی پیگیری و جذب شود.

او تصریح کرد: اعتبارات تخصیصی باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت جذب و کارسازی شود.

استاندار همدان گفت: در حوزه مسکن هم باید اقدام انقلابی صورت گیرد، همانطور که در سال گذشته با تلاش‌های فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط این اقدام صورت گرفت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی با سند سه ساله توسعه استان منطبق بوده است و خوب ارزیابی می‌شود.

او تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی باید به سمت تولیدات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین حرکت کند.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان امروز یک برنامه مدون و مرتبط با حوزه‌ی تولید برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه شد.

همچنین مقرر شد برنامه دقیق حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و امور عمرانی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌ها در راستای تحقق شعار سال در جلسه‌ی آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه گردد.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفده عنوان برنامه در طی هفته سلامت
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • ابعاد وعده صادق برای دانش‌آموزان تشریح شود