Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@13:46:20 GMT

جوایز امی ۲۰۲۰ و تورنتو اهدا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۰۸۵

جوایز امی ۲۰۲۰ و تورنتو اهدا شد

جوایز اسکار تلویزیونی که به صورت آنلاین برگزار شد و جشنواره فیلم تورنتو اهدا شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ورایتی، جایزه امی که توسط آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی برگزار می‌شود و در واقع اسکار این بخش را اهدا می‌کنند، شب گذشته برندگان جدید خود را در بخش‌های گوناگون شناخت.

در این مراسم سریال «وراثت» توانست عنوان بهترین درام را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال  در سال 2019 برندهٔ جوایز بهترین برنامهٔ بین‌المللی بفتا و جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی درام را کسب کرد. برایان کاکس نیز در سال 2019 برای بازی در نقش لوگان روی در این مجموعه، جایزهٔ بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب را دریافت کرد.

سریال «نگهبانان» نیز عنوان بهترین سریال کوتاه تلویزیونی و بیشترین نامزدی را از آن خود کرد. این اولین بار است که یک سریال تلویزیونی که بر اساس یک پی‌نما ساخته می‌شود توانسته است جایزه بهترین سریال کوتاه را برای خود کند.

از دیگر اولین‌های این جایزه باید به برتری بازیگر سیاه‌پوست این جایزه یعنی زندایا اشاره کرد که عنوان جوان‌ترین برنده جایزه امی را به نام خود ثبت کرده است. 

فهرست کامل برندگان جوایز امی 2020 به شرح زیر است:

بهترین سریال کمدی: «شیتز کریک» از پاپ تی‌وی

بهترین سریال درام: «وراثت» از اچ‌بی‌او

بهترین سریال کوتاه: «نگهبانان» از اچ‌بی‌او

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی: یوجین لوی برای «شیتز کریک»

بهترین بازیگر زن سریال کمدی: کاترین اوهارا برای «شیتز کریک»

بهترین بازیگر مرد سریال درام: جرمی استرانگ برای «وراثت»

بهترین بازیگر زن سریال درام: زندایا برای «اویفوریا»

بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: مارک روفالو برای «می‌دانم این‌قدر حقیقت دارد»

بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: رجینا کینگ برای «نگهبانان»

بهترین بازیگر مرد مکمل سریال کمدی: دانیل لوی برای «شیتز کریک»

بهترین بازیگر زن مکمل سریال کمدی: آنی مورفی برای «شیتز کریک»

بهترین بازیگر مرد مکمل سریال درام: بیلی کروداپ برای «برنامه صبحگاهی»

بهترین بازیگر زن مکمل سریال درام: جولیا گارنر برای «اوزارک»

بهترین بازیگر مرد مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: یحیی عبدالمتین برای «نگهبانان»

بهترین بازیگر زن مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی: اوزو آدوبا برای «میس آمریکا»

بهترین کارگردانی سریال کمدی: اندرو سیویدینو و دانیل لوی برای «شیتز کریک» و «پایان خوش» از پاپ تی‌وی

بهترین نویسندگی برای سریال کمدی: دانیل لوی برای «شیتز کریگ» و «پایان خوش» از پاپ تی‌وی

بهترین کارگردانی سریال درام: آندریج پارِخ برای «وراثت» و «شکار» از اچ‌بی‌او

بهترین نویسندگی سریال درام: جسی آرمسترانگ برای «وراثت» و «این‌ها برای گریه‌ها نیستند» از اچ‌بی‌او

بهترین کارگردانی سریال کوتاه یا فیلم یا برنامه ویژه: ماریا شریدر برای «غیرارتودوکس» از نتفلیکس

بهترین نویسندگی سریال کوتاه یا فیلم یا برنامه ویژه: دیمن لیندلوف و کورد جفرسون برای «نگهبانان» و «این بودن فوق‌العاده»

بهترین تاک ورایتی: «لست ویک تونایت با جان اولیور» از اچ‌بی‌او

بهترین برنامه رقابتی: «رقابت روپال» از وی‌اچ‌وان

در کنار برگزرای این جشن سینمایی، جشنواره فیلم تورنتو به عنوان دیگر جایزه مهم سینمایی که جوایز آن زمینه‌ پیروزی برخی از فیلم‌ها را در اسکار فراهم کرده است برگزار شد.

به نقل از ورایتی فیلم «نومدلند» به کارگردانی کلویی ژائو که در ونیز نیز برنده بهترین فیلم شده بود توانست در این جشنواره نیز عنوان بهترین فیلم را از آن خود کند. البته در تورنتو جایزه انتخاب مردمی در واقع بهترین جایزه سینمایی محسوب می‌شود که این فیلم برنده آن شد.

در سال‌های قبل عموماً بهترین فیلم‌های تورنتو حداقل در اسکار نامزدی بهترین فیلم را کسب کرده‌اند. سال گذشته «جوجو خرگوشه» و «کتاب سبز» توانسته بودند به چنین جایگاهی برسند و در اسکار نامزد شوند.

تورنتو امسال نیز به علت کرونا تلفیقی از برگزاری مجازی و فیزیکی را تجربه کرد. در این دوره فیلم دوم انتخاب مردم و تماشاگران فیلم «یک شب در میامی» به کارگردانی رجینا کینگ و فیلم سوم هم «بینز» ساخته تریسی دیر بود.

شروع آتشین نهادهایی که کم کم آب رفتند/ گزارشی از عملکرد متولیان سینمای دفاع مقدس، از فارابی تا امور سینمایی بنیاد مستضعفان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جایزه های سینمایی هالیوود سینما جایزه های سینمایی هالیوود سینما بهترین بازیگر مرد بهترین بازیگر زن بهترین سریال بهترین فیلم سریال درام سریال کمدی مکمل سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن)‌ در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

این گروه که بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند؛ بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیئت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به اینکه نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزدهای قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند؛ در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

کد خبر 747159

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین