Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایی نمایشگاه گروهی عکس «برای خرمشهر» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نمایش عکس‌هایی از کره شمالی و برپایی نمایشگاهی از جلوه‌های حضور زنان در جنگ، تیتر اخبار امروزند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه گروهی عکس «برای خرمشهر» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس یکشنبه 30 شهریور ساعت 17 در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه شامل 26 عکس از آغاز اشغال خرمشهر تا پایان فتح و آزادسازی آن است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 7 مهر هر روز از ساعت 15 تا 20 به گالری زمستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

عکس‌هایی از «کره شمالی» به نمایش درمی‌آید

عکس‌های سیدمجتبی دعایی از کره شمالی با عنوان «نیم دانگ پیونگ یانگ» در گالری آبان به نمایش در می‌آید.

این عکس‌ها که حاصل دو سفر سیدمجتبی دعایی به کره شمالی است، تصویری زنده از جامعه‌ای است که برای ورود به آن و ارتباط گرفتن با مردمانش، محدودیت‌های جدی وجود دارد.

دعایی روایت خود را از این سفرها در چهل قاب به نمایش می‌گذارد.

افتتاحیه این نمایشگاه جمعه چهارم مهرماه از ساعت 4 تا ٧ عصر با حضور جمعی از هنرمندان، نویسندگان و عکاسان در گالری آبان برگزار می‌شود و تا ٢5 مهرماه ادامه خواهد داشت.

گالری آبان در خیابان استاد نجات‌اللهی، خیابان سپند غربی واقع شده است و همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ میزبان علاقمندان است.

نمایش نقاشی‌خط‌های «خلوت مسیح» با موضوع عاشورا

نمایشگاه نقاشی‌خط علیرضا روح الامینی با عنوان «خلوت مسیح» با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) از 4 تا 18 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 

در این نمایشگاه 30 اثر از آثار روح‌الامینی در زمینه نقاشی‌خط با مضمون اشعار، القاب و ادعیه‌هایی پیرامون واقعه عاشورا به نمایش گذاشته می‌شود. 

علیرضا روح‌الامینی در توضیح این نمایشگاه با بیان اینکه به علت کم بودن آثار نقاشی خط با موضوع عاشورا بسیار علاقه‌مند بودم تا رویدادی  با چنین محتوای ارزشمندی برگزار کنم، خاطر نشان کرد : حضرت امام حسین (ع) آیینه جمال و جلال حضرت حق بر روی زمین است. آیینه نیز ابزار انعکاس حقایق است. کاربرد آیینه در معماری عتبات عالیات و مقدسه نیز به همین دلیل است. از  این رو دراین نمایشگاه از سه اثر که با تلفیق خط و آیینه کاری سنتی کار شده است رونمایی می شود. 

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌خط علیرضا روح‌الامینی با عنوان «خلوت مسیح» چهارم مهر ماه ساعت 17 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا هیجدهم مهرماه می‌توانند با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای عادی از ساعت 10 الی19 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه مجازی جلوه‌های حضور زنان در جنگ

نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی با موضوع حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس از روز 31 شهریور ماه جاری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 27 اثر در رشته‌های عکس، نقاشی از هنرمندان تجسمی در فضای مجازی منتشر خواهد شد. 

آثار این نمایشگاه از هنرمندانی مانند: ناصر افراسیابی، محسن راستانی، محسن شاندیز، ساسان مؤیدی، اکرم محمودی و علی بحرینی، به نمایش درخواهد آمد.

طراحی هویت بصری و پوستر این نمایشگاه کاری از مهدیه روستایی است.

علاقه‌مندان می‌توانند از روز 31 شهریور ماه جاری در سایت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به نشانی civa.ir  و در صفحات مجازی @tajasomi شاهد این آثار باشند.

انتشار 16 پوستر جدید به مناسبت هفته دفاع مقدس+عکسجوزانی: هنر دفاع مقدس را حمایت نمی‌کنند/هرگز سفارشی کار نکرده‌امدیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر(عج) عطر دفاع مقدس و حاج قاسم را گرفت+عکس90 عکس از دوران دفاع مقدس به نمایش درمی‌آید

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نقاشی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس عکاسی هنرهای تجسمی نقاشی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس عکاسی هنرهای تجسمی خانه هنرمندان برگزار می شود روح الامینی کره شمالی نقاشی خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، پادگان شهید جوانشیر یا همان پادگان دژ در شرق جاده اهواز- خرمشهر از پادگان‎های تاثیر گذار در دوران هشت سال دفاع مقدس است که اوج آن در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر رقم خورد.
شرح بخشی از فداکاری و مقاومت ارتشیان در جریان دفاع مقدس در کتاب دژ خرمشهر به قلم علیرضا پوربزرگ آمده است.
در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شاهد وجود یگان‌ها و نیرو‌های زیادی بودیم که در مقابل دشمن تا پای جان ایستادند و حماسه آفریدند:، اما گردان ۱۵۱ پیاده دژ خرمشهر به یقین نخستین یگانی است که در آغاز جنگ این حماسه را رقم زد. 
این گردان که در سال ۱۳۴۹ تاسیس شد شامل ۵ گروهان بود و بخشی از پوشش نیروی زمینی ارتش از خط مرزی شلمچه تا طلاییه را برعهده داشت و برای انجام این ماموریت به ۳۲ پاسگاه تقسیم شد. پس از پایان جنگ ایران و عراق تا امروز، گردان ۱۵۱ دژ پیاده هنوز به دفاع از حریم کشور اسلامی ایران مشغول است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها