Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید درنظر گرفت که در سال‌های دفاع مقدس در چه نقطه بودیم و اکنون کجا ایستاده‌ایم و با این پیشینه و با تجدیدنظر در برخی شیوه‌ها و روش‌ها، افق‌های جدید امید و اعتماد عمومی را دوباره احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ۴۰ سال پیش مانند بعدازظهر امروزی دشمن بعثی اقدام و تعرض به حریم کشور، فرودگاه‌ها و مراکز خاص کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عراق درحالی با نیروهای پیاده‌نظام خود جنگ را آغاز کرد که هدفش تصرف چند کیلومتر خاک کشور نبود و اذعان می‌کرد به دنبال سرنگونی نظام، جداسازی خوزستان و رسیدن به تهران وارد جنگ جنگ شده است با این حال نیروهای عراق یک ماه پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند و خرمشهر تنها به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و نرسیدن تجهیزات سقوط کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گرامیداشت خاطره ۳۰۰ هزار شهید دفاع مقدس و قدردانی از همه مجاهدانی که در جنگ هشت ساله با رژیم بعث حضور داشتند، تصریح کرد: دفاع مقدس صحنه رویارویی جوانمردی و فتوت از یکسو و قساوت و خونریزی از سوی دیگر بود؛ رفتار ایران با اسرای عراقی با آنچه عراقی‌ها با آزادگان ایران کردند قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: زدن شهرهای ایران مانند دزفول اندیمشک و گیلانغرب با موشک زمانی رخ داد که که عراق در جبهه نظامی شکست خورد و به کشتار مردم غیرنظامی روی آورد اما در مقابل یکی از خلبان‌های ایرانی که مأموریت تخریب یک پل در عراق را به عده داشت، زمانی که قصد کرد برای این امر اقدام کند و می‌بیند که خودروی غیرنظامی روی آن درحال عبور است، منتظر می‌ماند تا وقتی پل خلوت شد و خودرویی روی آن نبود، مأموریت را انجام دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: این اندیشه و فرهنگ که در سال‌های دفاع مقدس جاری بود، می‌تواند در اختیار تمام جوامع و نهضت‌های آزادی بخش وعدالت خواه قرار گیرد زیرا به گفته امام خمینی (ره) دفاع مقدس یک دانشگاه بود و نقش آفرینی ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در سال‌های دفاع مقدس میان ارتش‌های دنیا منحصربفرد است.

وی با گرامیداشت شهدای حماسه هویزه، افزود: بسیاری از رزمندگانی که در این عملیات شهید شدند مانند شهید علم‌‎الهدی از جامعه نخبه کشور بودند؛ سال‌های جنگ دانشجویان زیادی که خارج از کشور تحصیل می‌کردند، تحصیلات را رها کرده و با آنکه برای ماندن توجیه داشتند، دفاع از کشور و انقلاب را در اولویت قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: باید در این خصوص واکاوی شود و درنظر گرفت که در چه نقطه بودیم و اکنون کجا ایستاده‌ایم و با این پیشینه و با تجدیدنظر در برخی شیوه‌ها و روش‌ها، افق‌های جدید امید و اعتماد عمومی را دوباره احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های جنگ برای مدیریت کشور و نظام جریان سیاسی افراد مهم نبوده و افراد از گرایش‌های مختلف در جبهه‌ها حضور داشتند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مرز و دشمن، فیزیکی و مشخص بود اما اکنون اگر قبول کنیم در میدان جنگ هستیم، شیوه آن تغییر کرده و باید با همان انسجام و وحدت و پرهیز از نگاه‌های وحدت‌شکنانه بتوانیم در انجام اقدامات عمل کنیم.

حیدری غالب اعضای شورای شهر مشهد را از جامعه ایثارگری کشور معرفی کرد وکارآمدی، رضایتمندی و امیدآفرینی را بسیار مهم و از اصول اساسی شورای پنجم دانست.

وی ادامه داد: شهدای دفاع مقدس برای حفط پیام "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" جان خود را دادند و اکنون نیز باید مانند دفاع مقدس ایستادگی کنیم زیرا اگر شرایط کنونی سخت‌تر از دوران جنگ نباشد، کمتر نبوده و در این راه نیاز به همراهی و تعامل دستگاه‌های مختلف داریم.

کد خبر 445457

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد رضا حیدری شوراي شهر مشهد رئيس شوراي شهر مشهد دفاع مقدس جنگ تحمیلی وحدت ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مشهد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود