Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@16:34:35 GMT

ورزش در باتلاق بلاتکلیفی/ وزارت ورزش به دنبال راه حل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۵۴۲

ورزش در باتلاق بلاتکلیفی/ وزارت ورزش به دنبال راه حل

مدت‌هاست برخی فدراسیون‌های ورزشی با سرپرست اداره می‌شوند و این در حالی است که در سال منتهی به المپیک هستیم و هنوز وزارت ورزش با توجه به محدودیت‌های کرونایی نتوانسته تدبیری بیندیشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه ورزش ایران را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است این روزها وزارت ورزش هم دچار سردرگمی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر فدراسیون‌های دوومیدانی، ورزش‌های دانشگاهی، موتورسواری و اتومبیلرانی، پزشکی - ورزشی، شطرنج، بدنسازی و پرورش اندام و فوتبال مدت‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند و با سرپرست اداره می‌شوند. 

پیش از این وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی خیز برداشته بود اما با شدت شیوع ویروس کرونا فعلاً برگزاری مجامع انتخابات فدراسیون‌های ورزشی در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست تا چه زمانی این بلاتکلیفی ادامه دارد. با توجه به دستورات ستاد مقابله با کرونا برگزاری تجمعات بیشتر از 10 نفر مجاز نیست و به همین خاطر مجامع فدراسیون‌های ورزشی برگزار نمی‌شود. از طرف دیگر برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی به صورت وبینار هم امکان پذیر نیست چرا که بحث انتخابات مطرح است و به همین خاطر برای جلوگیری از تخلف امکان برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی به صورت وبینار فراهم نیست. 

البته با توجه به اینکه در سال منتهی به المپیک هستیم و نبود مدیریت دائم به بدنه ورزش آسیب جدی وارد می‌کند به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان به دنبال راه حل برای برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی است و آن‌طور که شنیده می‌شود گویا از مهرماه سال جاری امکان آن فراهم می‌شود. در حال حاضر مدت‌هاست فدراسیون‌ فوتبال با سرپرست اداره می‌شود و این در حالی است که فوتبال ایران این روزها وضعیت بسیار آشفته‌ای دارد؛ از غرامت سنگین ویلموتس تا  اساسنامه فدراسیون فوتبال که هنوز تأییدیه فیفا را ندارد، فوتبال ایران را بیشتر از گذشته به قهقرا برده است و قطعاً در این وضعیت آشفته بازار، بلاتکلیفی و نبود یک مدیریت دائم می‌تواند ضربه سهمگینی به فوتبال ایران وارد کند. 

ضمن اینکه در دیگر فدراسیون‌های ورزشی هم وضعیت چندان چنگی به دل نمی‌زند؛ رشته المپیکی دوومیدانی مدت‌هاست که در بلاتکلیفی به سر می‌برد و با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. فدراسیون پزشکی- ورزشی هم از آبان ماه با سرپرست اداره می‌شود و یک ماه دیگر دوره سرپرستی این فدراسیون یک ساله می‌شود و این در حالی است که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشکیل ستاد مقابله با کرونا در ورزش، بیشتر از گذشته فدراسیون پزشکی- ورزشی در صدر اخبار است. 

به هر حال باید دید با توجه به این محدودیت‌های کرونایی وزارت ورزش برای فدراسیون‌های بلاتکلیف چه برنامه‌ای دارد. بدون شک ادامه فعالیت‌ها به بدنه ورزش آسیب جدی وارد می‌کند به خصوص اینکه ورزش ایران در سال منتهی به المپیک است و فدراسیون‌ها به مدیریت دائم نیاز دارند. 

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت ورزش فدراسیون های ورزشی شیوع ویروس کرونا سرپرستی فدراسیون های ورزشی مجامع فدراسیون های ورزشی سرپرست اداره برگزاری مجامع وزارت ورزش مدت هاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، بر همین اساس مسئولان عالی و متولیان ورزش استان در دوره جدید با هدف ایجاد شرایط و بسترسازی برای کشف و شناسایی استعدادهای ورزش استان اردبیل برگزاری مسابقات ورزشی در قالب جام صفوی را در دستور کار قرار داده اند.نکته قابل تامل اینکه در پیگیری این مهم نوعی اجماع و اهتمام بین مسئولین استانی وجود دارد.
به گفته مسئولان محلی، با مشاهده اراده مسئولان و متولیان ورزش استان برای برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد ورزشی، علاقه روسای فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری جام صفوی افزایش یافته به طوری که در حال حاضر هشت فدراسیون کشتی، فوتسال، وزنه برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده و نامزد برگزاری مسابقات در این جام هستند.
بر این اساس علاوه بر کشتی، برگزاری مسابقات بین المللی فوتسال با حضور تیم ملی کشورمان و سه کشور خارجی در اردبیل در قالب جام صفوی در سال جاری قطعی شده و مسئولان استان در حال رایزنی برای برگزاری مسابقات در رشته‌های وزنه برداری، بسکتبال، شمشیربازی، مینی گلف، اسب سواری (سوارکاری نمایشی) و دارت هستند.
آغازگر مسابقات جام صفوی در استان اردبیل کشتی فرنگی نوجوانان است که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال به مدت ۲ روز تحت عنوان گرامی داشت «رحیم علی آبادی» کشتی‌گیر نامی اردبیلی عضو اسبق تیم ملی کشورمان در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.
بدیهی است برگزاری شایسته این مسابقات نیازمند همراهی و اجماع نخبگان ورزشی، رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی استان است و در شرایطی که مسئولان آستین همت بالا زده اند، تمامی آحاد مردم استان باید احساس مسئولیت کنند تا جام صفویدر اردبیل نهادینه شده و به اصطلاح برای استان آورده و ارزش افزوده اقتصادی و ورزشی به همراه داشته باشد
علاوه بر این با توجه به اینکه جام صفوی یک رویداد ملی و بین‌المللی است، باید علاوه بر برگزاری باشکوه و پرشور از نظر کمی و کیفی نیز این جام نسبت به جام‌های دیگر متفاوت و بیانگر ارزش‌های هویتی و فکری استان باشد.

دیگر خبرها

  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است