Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@01:06:15 GMT

طرز تهیه شیرینی ماکرون

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۶۱۲

طرز تهیه شیرینی ماکرون

شیرینی ماکارون را با این دستور پخت مو به مو اجرا کنید و تبدیل به یک قناد فرانسوی شوید. ناطقان: مواد لازم:


  

بادام بدون پوست پودر شده: ۱۲۰ گرم    سفیده تخم مرغ: ۲ عدد حدود ۶۰ گرم
    وانیل درسته: ۱ عدد یا وانیل پودری مقداری
    پودر قند: ۱۵۰ گرم
    نمک: کمی

مواد لازم با انتخاب شما:

    پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
    رنگ زرد: ۱۰ قطره
    پسته پودر شده: ۲ قاشق غذا خوری
    وانیل درسته: ۱ عدد یا وانیل پودری مقداری
    رنگ سبز: ۱۰ قطره
    پودر نارگیل: ۲ قاشق غذا خوری
    رنگ قرمز: ۱۰ قطره

طرز تهیه و دستور پخت:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادام را آسیاب کنید و از الک رد کنید تا کاملا حالت پودر باشد. بعد سفیده تخم مرغ را به همراه کمی نمک با هم زن برقی خوب هم بزنید و بعد  پودرقند را کم کم به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا پف کند و سبک شود. سپس پودر بادام را به سفیده اضافه کنید و با چنگال در حد مخلوط شدن  هم بزنید تا پف سفیده نخوابد. برای رنگ‌های مختلف باید از رنگ‌های خوراکی مجاز استفاده کنید؛ مثلا برای رنگ قهوه‌ای باید پودر کاکائو الک شده را روی سفیده بریزید و با مفتول یا چنگال هم بزنید تا رنگ ماکارون‌ها شکلاتی شود.

۲. برای رنگی کردن ماکارون‌ها باید مایه آماده شده را به چند قسمت تقسیم کنید و با رنگ‌های مختلف مخلوط کنید.

۳. کف دو عدد سینی را با کاغذ پوستی بپوشانید و مایه  ماکارون را داخل قیف با ماسوره گرد بریزید یا سر قیف یا همان ماسوره را به اندازه ۸ میلی‌متر ببرید و با فاصله خمیرها را به اندازه یک سکه ۵۰۰ تومانی روی کاغذ بریزید؛ طوری که قطر هر ماکارون بعد از پخت دو و نیم سانتی متر بشود و به همین ترتیب تمام دو سینی را پر کنید. بهتر است وقتی تمام  سینی پر شد دو طرف سینی را بگیرید و چند بار سینی را آرام به زمین بکوبید تا خمیر در سینی پخش شود و در واقعه شره کند.

۴. سینی‌های پر شده را در فر ۱۴۹ درجه سانتی گراد یا ۳۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا ماکارون‌ها پف کنند و بپزند. بعد از اینکه از فر خارج کردید اجازه دهید تا کاملا سرد شوند.

مواد میانی شیرینی ماکارون:

    کره بدون نمک: ۴  ق غ
     پنیر خامه‌ای: ۱/۲ پیمانه
    آب نبات نعناع: ۱/۴ پیمانه

۵. کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس با هم زن دستی آن را هم بزنید تا نرم نرم شود. بعد پنیر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند.

۶. آب نبات‌ها را بکوبید تا کاملا پودر شوند و تکه‌ای درشت از آن نماند. بعد پودر آب نبات  را به کره و پنیر مخلوط شده اضافه کنید و کاملا در هم مخلوط کنید. مواد آماده شده را داخل قیف بریزید و سر قیف را سوراخ کوچکی ایجاد کنید. ماکارون‌ها را برگردانید و از مواد به مقدار مناسب روی قسمت صاف و درونی ماکارون‌ها بریزید و ماکارون دومی را رویش قرار دهید.

۶. تا موقعی که بخواهید سرو کنید در یخچال و یا جای خنک نگهدارید. البته ماکارون‌ها را نمی توان بیشتر از ۲ روز نگهداری کرد ولی می‌توان در یک ظرف در بسته و در لابه لای کاغذ پوستی در فریزر به مدت ۱ تا ۲ هفته نگهداری کرد.
منبع: ایرنا برچسب ها: شیرینی ، ماکرون ، ناطقان ، فرانسوی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شیرینی ماکرون ناطقان فرانسوی اضافه کنید هم بزنید ماکارون ها تا کاملا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

کد خبر 6080834

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • طرز تهیه حلوا ارده خانگی به سبک عربی (فیلم)
  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت