Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@00:03:51 GMT

فرمانده نهاجا: اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۶۵۸

فرمانده نهاجا: اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که ما براساس تکلیف عمل می کنیم،‌ گفت: ما به عِده و عُده نگاه نمی‌کنیم و معتقدیم به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده با اشاره به اولین روز جنگ تحمیلی و سازماندهی منسجم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تحرک و سرعت از ویژگی‌های نیروی هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما همواره طرح‌های مختلف را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی داریم و آموزش‌های تخصصی را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

 فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی رزمی و خلبانان، آموزش‌های خود را به روز نگه می‌دارند. کشور ما هیچ وقت برای حمله پیش دستی نمی‌کند و غافلگیر هم نمی‌شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به عملیات اولین پاسخ نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: خلبانان غیور نیروی هوایی ارتش، تنها دو ساعت پس از آغاز حمله عراق اولین پاسخ را به رژیم بعث دادند و دو پایگاه‌های عراق را با هشت فروند هواپیما به شدت کوبیدند. فردای آن روز هم بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما بلند شد و ۱۴۰ فروند به داخل خاک عراق نفوذ کردند. ماموریت ویژه‌ای بود و حدود ۶۰ درصد از نیروهای هوایی عراق را در عملیات کمان ۹۹ (۱۴۰ فروندی)از بین بردند.

بیشتر بخوانید

خاطره فرمانده نیروی هوایی ارتش از شب شهادت حاج قاسم

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تشکیل جهاد خودکفایی در نیروی هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: نفس قدسی حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «نترسید، شما می توانید»، خودباوری در کارکنان ما به وجود آورد. کارکنان نیروی هوایی، توانمندی آموزشی داشتند، لذا خودشان دست به کار شدند و خیلی خوب و بهتر از مستشاران آمریکایی، به سمت نوسازی حرکت کرده و با ابتکارات خود موجب ارتقای نیروی هوایی شدند.

وی ادامه داد: پس از ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، تمام وابستگی‌های ما به خارج قطع شده است. دانشمندان فنی نیروی هوایی و فرزندان غیور این مرز و بوم نگذاشتند فشار حداکثری به این حوزه وارد شود و خلأیی داشته باشیم همه را اداره کردند و به ساخت تجهیزات و موشک‌های جدید رو آوردند.

امیر سرتیپ نصیرزاده در خصوص دانش علمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ارتباط ما با دانشگاه‌ها برقرار است و از پتانسیل‌های دانشگاه‌های استفاده می‌کنیم، کما اینکه دانشگاه شهید ستاری هم به تربیت و آموزش افسران فنی و دانشمند می‌پردازد. البته غافل از شرکت‌های دانش بنیان هم نیستیم. یکی از پیچیده ترین قطعات هواپیمای ما را یکی از شرکت‌های دانش بنیان ساخته است.

وی گفت: به ویژه در بحث الکترونیک، دانشگاه‌ها بسیار توانمند هستند به خصوص در زمینه موشک‌ها، هوش مصنوعی و ... مذاکراتی را با دانشگاه‌های بزرگ انجام می‌دهیم. مشتاق هستیم که‌ بهره‌مندی بیشتری را داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما یک تفاوت اساسی با ارتش‌های دنیا داریم. نیروهای مسلح ما هدفمند حرکت می‌کنند. چون رأس نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا کشور ما، ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط قرار دارند. حرکت ما الهی است.

امیر سرتیپ نصیرزاده تصریح کرد: ما به عِده و عُده نگاه نمی‌کنیم، نگاه‌ ما به تجهیزات و نیروی انسانی نیست،‌ بلکه ما بر اساس تکلیف‌ عمل می کنیم و با کارهای ابتکاری، نوآورانه و چیزی که برای دشمن اصلا قابل تصور نیست، او را غافلگیر کرده و معتقدیم به هر شکلی شده اراده خود را به دشمن تحمیل خواهیم کرد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین نیروی هوایی ارتش دفاع مقدس نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمانده نیروی هوایی ارتش امیر سرتیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه، در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین روز ارتش، اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک وزارت دفاع، ستادکل ارتش و ستادکل نیرو‌های مسلح در حال ارتقای سطح تجهیزات خود است.
وی افزود: آمادگی‌ای که امروز نیروی هوایی ارتش در جنگنده سوخو ۲۴ دارد از تمام زمان‌ها بیشتر است، همچنین سایر جنگنده‌ها نیز از آمادگی صددرصدی برخوردار هستند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به عملیات وعده صادق، تصریح کرد: همان‌طور که فرمانده‌کل ارتش تأکید کردند اگر خطایی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شود، قطعاً با پاسخ غیر قابل جبران ایران روبه‌رو خواهند شد که این پاسخ تمام نیرو‌های مسلح از جمله نیروی هوایی ارتش را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: ما در همه زمینه‌ها ـ چه پوشش هوایی و چه بمب‌افکن‌ها ـ آمادگی صددرصد داریم و برای هرگونه عملیات آماده‌ایم.
واحدی تأکید کرد: اقدام سپاه پاسداران علیه اسرائیل یک اقدام تنبیهی بود و اگر این رژیم بخواهد شیطنتی کند آن زمان با پاسخ سخت و یورش بزرگ نیرو‌های مسلح مواجه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد/ پدافند هوایی هوشیار است
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • پاسخ تنبیهی نیرو‌های مسلح به تجاوز رژیم صهیونیستی اقتدار ایران را به رخ دنیا کشید
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • از بابایی تا صیاد / رشادت‌هایی که دشمن در محاسباتش از قلم انداخته بود
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • کوچکترین تهدید دشمن با برخورد قاطع ما پاسخ داده می‌شود
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد