Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برطبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تعدادی از نوجوانان در سن مدرسه در خارج از مدرسه و در دورهمی‌های خانوادگی به کرونا مبتلا شده‌اند و این امر حساسیت آموزش و پرورش استان را دو برابر کرده است.

محمدعلی واقعی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: مدیران مدارس از ورود دانش‌آموزان دارای کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی جلوگیری می‌کنند و تنها راه پذیرش مجدد دانش‌آموز در کلاس‌های حضوری، ارائه گواهی سلامت از سوی پزشک متخصص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم، اظهار کرد: تمامی مدارس استان در هر وضعیتی باز و کادر اجرایی و معلمان در مدرسه حضور خواهند داشت.

واقعی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزشی است، افزود: معلمان در دوران شیوع کرونا با فعالیت مستمر و مضاعف نگذاشتند دانش‌آموزی از آموزش بازبماند که این امر در سال تحصیلی جدید نیز به صورت حضوری و غیرحضوری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت اعتباراتی به صورت کشوری به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم خراسان جنوبی بود و پس از آن نیز ۶۰۰ میلیون تومان مواد بهداشتی خریداری شد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا بوده و ملاک تصمیمات آموزش و پرورش، آمار، اطلاعات و فرامین این ستاد در سطح استانی و ملی است، تصریح کرد: جریان آموزش هیچ کودکی نباید قطع شود و تمامی دانش‌آموزان خدمات آموزشی و پرورشی را از راه‌های مختلف مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد و یا به صورت حضوری دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان در مدارس است؛ اما امسال شرایط فرق می‌کند و هیچ دانش‌آموزی الزامی برای آموزش حضوری ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دورهمی خانوادگی کروناویروس مدرسه آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی
  • مشارکت ۶۴۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در اعتکاف علمی