Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدید خود دریافتند که روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه منچستر، پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۳ درصد افزایش دهد و ممکن است هر دو بیماری، به واکنش التهابی بدن بینجامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التهاب، یک عامل مهم در آغاز و گسترش دیابت است و روماتیسم مفصلی نیز یک بیماری خودایمنی و التهابی به شمار می‌رود. نظر پژوهشگران این است که التهاب مرتبط با روماتیسم مفصلی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را در آینده افزایش دهد.

این گروه پژوهشی به سرپرستی "زیژینگ تیان" (Zixing Tian) و دکتر "آدریان هیلد" (Adrian Heald)، پژوهشگران دانشگاه منچستر، به جست و جو در پایگاه داده‌های حوزه پزشکی پرداختند که تا ۱۰ مارس سال جاری گردآوری شده بودند. آنها در پژوهش خود، امکان ابتلا به دیابت نوع دو را در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی و افراد دیگر مورد بررسی قرار دادند.

پژوهشگران برای بررسی خطرات مربوط به این بیماری، به تجزیه و تحلیل آماری پرداختند. آنها در بررسی‌های خود دریافتند که روماتیسم مفصلی می‌تواند امکان ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۳ درصد افزایش دهد. به گفته آنها، یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مسیرهای التهابی، در ابتلا به دیابت نقش دارند.

پژوهشگران در مورد پروژه خود گفتند: ما در این پژوهش نشان دادیم که عوامل ابتلا به دیابت در افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی باید مورد بررسی و مدیریت بیشتری قرار بگیرند. عواملی که سطح التهاب را کاهش می‌دهند، می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از دیابت نوع دو داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیابت نوع دو روماتیسم مفصلی التهاب ابتلا به دیابت نوع دو خطر ابتلا به دیابت افزایش دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند

قزاقستان در نظر دارد ساخت یک خط لوله انتقال نفت در دریای خزر را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد: گزینه‌های ساخت خط لوله انتقال نفت را در بستر دریای خزر و از شهر آتیرائو به بندر کوریک بررسی می‌کند.

به‌گفته این وزارتخانه، قزاقستان همچنین ممکن است براساس ظرفیت بندر آکتائو، حمل‌ونقل نفت از خط لوله ترانس خزر را به ۷ میلیون تن در سال افزایش دهد.

به‌منظور اطمینان از حمل‌ونقل ایمن این مقدار نفت، به حدود ۱۰ نفتکش جدید با وزن ۱۲ هزار تن نیاز است.

قزاقستان صادرات نفت خام خود را سال گذشته افزایش داد و پیش‌بینی می‌کند امسال هم به افزایش صادرات خود ادامه دهد.

هم‌اکنون کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) بخش عمده صادرات نفت خام قزاقستان را به‌ عهده دارد. خط لوله کنسرسیوم خزر از سواحل دریای خزر در شمال‌ غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه در روسیه امتداد دارد و ۸۰درصد صادرات نفت خام این کشور با این خط لوله انجام می‌شود.

تولید نفت قزاقستان از ابتدای سال ۲۰۱۴ تاکنون از سهمیه تعیین‌شده این کشور در قالب برنامه کاهش عرضه ائتلاف اوپک‌پلاس فراتر رفته است. این کشور بارها اعلام کرده که به پایبندی و جبران مازاد تولید پیشین متعهد است.

وزارت انرژی قزاقستان اوایل هفته اعلام کرده بود به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و الزام‌های گرمایشی، روزانه ۱۳۱ هزار بشکه بالاتر از سهمیه خود در ماه مارس تولید کرده است و در نظر دارد مازاد تولید خود را جبران کند.

دیگر خبرها

  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟