Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خالد قدومی رئیس دفتر جنبش حماس در تهران در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت گفت: قریب دو میلیون انسان در غزه و نیز دیگر سرزمین های سرزمین اشغالی در شرایط بسیار سختی یه سر می‌برند. بی عدالتی و فقدان امنیت و صلح در فلسطین روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادادمه داد :مضاف بر مشکل فقدان امنیت و صلح در فلسطین ، ما با مسائل عدیده دیگر مانند آب، برق و دیگر مشکلات در حوزه حداقل های رفاهی و زندگی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحریم وسائل و مایحتاج عادی مردم نیز شرایط را سخت تر نموده است.

  ایشان افزود:60 درصد خانواده ها در فقر تغذیه ای به سر برده و ارزاق و مایحتاج خود را با مشقت به دست می آورند. ۹۷ درصد ذخایر آبی موجود در غزه قابل شرب نیست ولی مردم مجبور به استفاده از این آب هستند. از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر در غزه این است که افراد تنها ۴ساعت در شبانه روز برق دارند.

وی در پایان اشاره داشت : ما اعتقاد داریم سازمان ملل متحد نه تنها درصدد برقراری صلح و عدالت و امنیت در این منطقه نیست؛ که در ایجاد و پایداری آن نیز سهیم است.

همین موجب شده است که فلسطین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای احقاق حقوق بشر در مرزهای خود قطع امید کرده و راهی پیش روی خود جز مبارزه نبیند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبی

نماینده ویژه آمریکا در سفر به دبی با مقامات اماراتی درباره تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «محمد ابوشهاب» معاون نماینده امارات متحده عربی در سازمان ملل درباره مسائل افغانستان گفتگو کرد.

گفته می‌شود در این دیدار به طور مشخص درباره تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان تبادل نظر شده است.

دفتر نمایندگی امارات متحده عربی در سازمان ملل در شبکه ایکس نوشت در این دیدار درباره وضعیت جاری در افغانستان نیز گفتگو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال گذشته میلادی با تصویب قطعنامه‌ای، بر تعیین نماینده ویژه این سازمان در امور افغانستان تاکید کرده بود.

از سوی دیگر، مقامات حکومت طالبان بارها با تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان مخالتف کرده است.

دوجاریک: زمان تعیین نماینده ویژه برای افغانستان مشخص نیستطالبان: نیازی به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیستدور تازه سفرهای نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز پیش از این در واکنش به اظهارات «ونیسا فریزر» نماینده دائمی مالتا و رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفته بود در شرایط کنونی و با وجود هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان (یوناما)، به تعیین نماینده ویژه برای افغانستان نیازی نیست.

شاهین به طلوع‌نیوز گفته بود: ما تعامل با جامعه جهانی و حل مسائل را در شفافیت مصالح و اصول خویش می‌خواهیم، اما چون نمایندگی ملل سازمان ملل در افغانستان با عنوان یوناما وجود دارد، بنابراین ضرورتی به تعیین نماینده دیگری نمی‌بینیم.

رئیس دوره‌ای جدید شورای امنیت اخیراً در یک نشست خبری از اینکه تاکنون گامی در راستای تعیین نماینده ویژه برای افغانستان برداشته نشده، ابراز نگرانی کرده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • احزاب لبنانی: پاسخ ایران، شکنندگی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد
  • جزئیات جلسه شورای امنیت درباره تنش ایران - اسرائیل/ هیاهوی تل آویو راه به جایی نبرد
  • در جلسه شورای امنیت چه گذشت؟
  • کشور‌ها درباره حمله سپاه به اسرائیل در شورای امنیت چه گفتند؟
  • دروغ‌های شاخ دار نماینده اسراییل در شورای امنیت
  • الجزایر: صلح و امنیت تنها با احقاق حقوق ملت فلسطین ممکن است
  • ضرورت انجام وظایف شورای امنیت در واکنش به سرپیچی‌های اسرائیل
  • ضرورت جهاد تبیین و افزایش اعتماد به نفس در بین نخبگان
  • تأکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته به دارو
  • رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبی