Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:32:46 GMT

۵۰۰ میلیون تومان خدمات به عشایر خوسف ارائه شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۸۳۸

۵۰۰ میلیون تومان خدمات به عشایر خوسف ارائه شد

نوری آهنگرگفت: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان خدمات به عشایر خوسف در حوزه راه و آب ارائه شده است.

«هادی نوری آهنگر»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف، اظهار کرد: عملیات بهسازی، مرمت و بازگشایی 700 کیلومتر ایل راه عشایری دهستان خور از ابتدای تیر ماه امسال شروع شده و هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره امور عشایر خوسف با بیان اینکه 250 کیلومتر ایل راه در دهستان ماژان بهسازی و مرمت شده است، گفت: از ابتدای امسال عملیات بهسازی 950 کیلومتر ایل راه خوسف انجام شده است.

 

نوری آهنگر افزود: یک هزار و 500 کیلومتر ایل راه در شهرستان خوسف وجود دارد که سالانه دو مرتبه در فصول کوچ عشایر نیاز به تیغ زنی دارد که باید اعتبارات این حوزه افزایش یابد.

 

رئیس اداره امور عشایر خوسف بیان کرد: تاکنون هشت پنل خورشیدی در محله های عشایری برمنج، چشمه زن بیک، کذیدر، چاه خشت، کال مارو،چشمه زرد، در صالح، بشنو و ۶ منبع ذخیره آب نصب شده است.

 

نوری آهنگر با اشاره به احداث راه ارتباطی چاه منو به سمت جنگل نخاب، گفت: این راه با هزینه کرد 120 میلیون تومانی آماده بهره برداری است، همچنین در راستای انتقال آب به سه منطقه عشایری خوسف حدود هزار متر لوله، سه عدد کف کش، دو عدد تانکر با اعتبار 12 میلیون تومان تامین شده است.

 

رئیس اداره امور عشایر خوسف از احداث سه منبع بتنی دفنی در محلات عشایری خور خبر داد و گفت: این منابع با اعتبار 45 میلیون تومان آماده بهره برداری برای عشایر است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال حدود 150 نفر از عشایر جهت دریافت تسهیلات به مبلغ سه میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی معرفی شده اند.

 

رئیس اداره امور عشایر خوسف با بیان اینکه در چهار ماه نخست امسال، ۶ هزار متر مکعب حمل آب به محلات عشایری انجام شده است، گفت: در مجموع سوای از معرفی افراد برای دریافت سه میلیارد تومان تسهیلات، حدود 500 میلیون تومان خدمات به عشایر خوسف انجام شده است.

 

نوری آهنگر بیان کرد: همچنین 400 تن سیمان رایگان از محل فرمانداری برای پروژه های زیرساختی عشایری همانند مرمت و بهسازی چشمه و قنوات، چاه دامداری، استخر ذخیره آب و احداث منبع دفنی آب مرمت و بهسازی آب انبار و غیره تحویل عشایر شده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

 

وی گفت: سه صندوق خرد زنان عشایری در شهرستان خوسف برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی و هر کدام 50 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کرده اند.

 

رئیس اداره امور عشایر خوسف از وجود هفت صندوق خرد زنان در شهرستان خوسف خبر داد و بیان کرد:  بنا به قول مساعد استاندار خراسان جنوبی چهار صندوق دیگر این شهرستان در صورت ارائه طرح؛ از تسهیلات 50 میلیون تومان صندوق کارآفرینی امید بهره مند خواهند شد.

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: عشایر خوسف نوری بیرجند خراسان جنوبی کیلومتر ایل راه میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند

فرماندار شهرستان نقده گفت: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور هستند و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد نوبخت‌نیا، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مسائل عشایری شهرستان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد: عشایر در خصوص تأمین گوشت و لبنیات یکی از ذخایر اصلی کشور بوده و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

فرماندار نقده با اشاره به فرارسیدن فصل کوچ عشایر شهرستان نقده افزود: سرکشی و کمک به عشایر و رفع مشکلات آنان باعث تأمین غذایی کشور و افزایش تولیدات خواهد بود و همچنین موجبات دلگرمی آنان را نیز فراهم می‌کند.

بهروز قنبری، رئیس اداره امور عشایر شهرستان نقده نیز در این جلسه در خصوص توزیع نهاده در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ۴۷۰ تن جو ۳۰۰ تن کنسانتره، ۱۶۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن آرد بین عشایر منطقه توزیع شده است.

وی در خصوص مناطق ییلاقی افزود: مناطق ییلاقی عشایر نقده دو منطقه شاهین‌دژ، بیجار، لیگ بن، کانی زرد، کانی هوارجو و سه منطقه پیرانشهر شامل قمطره، کفارستان و کلاشین اشنویه است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان نقده گفت: هزار ۶۸۲ نفر عشایر عضو شرکت هستند که ایل مامش با سه طایفه، قره پاپاق ۳۲ طایفه و شاهسون دو تیره هستند.

قنبری ادامه داد: از پانزدهم اردیبهشت کوچ میان‌بند عشایر شروع و تا پانزدهم خرداد ادامه داشته و از پانزدهم خرداد موقع کوچ اصلی شروع و تا پانزدهم شهریور ادامه دارد.

وی یادآور شد: ارائه خدمات به کوچندگان، رفع مشکل آرد، توزیع پنل‌های خورشیدی ۳۷ مورد، سه‌ونیم کیلومتر لوله‌گذاری در شیخ معروف، توزیع دو هزار و ۷۰۰ متر لوله بین عشایر برای انتقال آب از چشمه، توزیع آبشخور ۱۴ مورد، پنج تانکر به صورت امانی، ۲۰ کیلومتر مرمت جاده‌های عشایری، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از تبصره ۱۶ به مبلغ شش میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از اهم فعالیت‌های این اداره در سال گذشته بوده است،

کد خبر 747237

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت