Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@23:50:42 GMT

بهنوش طباطبایی و گربه‌اش توقیف شدند!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۸۸۷۱

بهنوش طباطبایی و گربه‌اش توقیف شدند!

بهنوش طباطبایی که به تازگی با نمایش «عشق روز‌های کرونا» نوشته و کار محمد رحمانیان روی صحنه بود، از گروه اجرایی این نمایش خداحافظی کرد.

به گزارش ایسنا، این بازیگر که همراه با گربه‌اش در یکی از اپیزود‌های این نمایش با نام «بانو و گربه ملوس» در فضای باز تالار وحدت ایفای نقش می‌کرد، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از خداحافظی "اجباری‌"اش با این نمایش خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هرچند به طور مشخص اعلام نکرده که این کناره‌گیری به چه دلیل بوده است، ولی از همکاری‌های پیشین خود با محمد رحمانیان در نمایش‌های «ترانه‌های قدیمی»، «سینما‌های من»، «آدامس‌خوانی» و «آینه‌های رو به رو» به نیکی یاد کرده و یادآوری کرده که اسفند سال گذشته هم که مشغول بازی در نمایش «روز‌های رادیو» دیگر اثر این کارگردان بوده که اجرایش به دلیل همه‌گیری کرونا، ناتمام ماند.

او در بخشی از متن خود نوشته: «این بار هم یاد گرفتم که اگر همه دنیا بخواهند ارزش‌ها، انگیزه‌ها و شور و عشق و تعهد مرا نسبت به حرفه‌ای که برایم مقدس است، به هیچ انگارند، ایستادگی کنم. چراکه پشت سرم کارگردانی را دارم که چارچوب‌های حرفه‌ای و اخلاقی حرفه‌اش را هنوز در هیاهوی صدا‌های گوش‌خراش و ساز‌های ناکوک از یاد نبرده.»

بهنوش طباطبایی در ادامه با اشاره به متنی که رحمانیان شب گذشته، ۳۰ شهریور ماه، در اجرای خود خوانده، از این کارگردان قدردانی کرده و در بخش پایانی نوشته است: «من قوی می‌مانم، نا امید نمی‌شوم. صبر می‌کنم برای آمدن روز‌هایی که با قدم‌های استوار به صحنه نمایش بازگردم نه با قدم‌هایی لرزان و سست...»

در سه اجرای نخست این نمایش، بهنوش طباطبایی با گربه‌اش روی صحنه بازی کرده بود، اما در اجرای شب گذشته، یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، این اپیزود اجرا نشد و رحمانیان با خواندن متنی، اعلام کرد که مشکل اپیزود «بانو و گربه ملوس»، حضور گربه بهنوش طباطبایی روی صحنه نمایش بوده است.

او در این متن بار‌ها به احادیث و روایاتی استناد کرد که از قول بزرگان دینی درباره نگهداری حیواناتی مانند گربه و خروس و گوسفند و ... و برکاتی که این حیوانات به همراه دارند، روایت شده است.

او خطاب به تماشاگران این نمایش اعلام کرده که اپیزود «بانو و گربه ملوس» به خواست و اراده‌ی شورای نظارت مرکز هنر‌های نمایشی و مدیرکل اداره‌ی هنر‌های نمایشی با مشکل ممیّزی مواجه و حذف شده است.

رحمانیان همچنین اشاره کرده که پیش از این هم حیوانات دیگری مانند اسب و مار و خرگوش در اجرای نمایش‌هایی مانند «کلبه عمو تم»، «عرق خورشید، اشک ماه» و «اثر پرتو‌های گاما...» روی صحنه حضور داشته‌اند.

بر اساس پیگیری‌های ایسنا، گفته می‌شود این هنرمند پیش از آغاز اجرای نمایشش از این ممنوعیت آگاه بوده است.

ایسنا آماده انتشار صحبت‌های مسئولان تئاتری بابت حواشی این نمایش است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مکانیسم ماشه محمد رحمانیان بهنوش طباطبایی تئاتر بهنوش طباطبایی روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای اثر، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار، پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود این‌بار در هفته دوم اردیبهشت در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از مربی اریال یوگا: سپیده صمدپور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌ برد.

در خلاصه نمایش آمده است: «چیزی تا سحر نمانده، لحظه وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بین‌مان جاری است. من به طلوع خورشید وصال‌مان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودی‌مان می‌شود.»

کد خبر 6086303 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت