Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@21:32:07 GMT

شاخص‌های موفقیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس کدامند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۰۳۸

شاخص‌های موفقیت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس کدامند؟

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، مراسم گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور خانواده‌‌های معظم شهدا، رئیس و بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بر قدردانی از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران تأکید کرد.

محمدحسن برهانی‌فر با بیان اینکه سخن‌گفتن از بزرگواری رزمندگان و جانفشانی شهدا و ایثارگران کار دشواری است، بیان کرد: برای کسانی که در معرکه جنگ نبوده‌اند، توصیف دلاوری‌های میدان رزم با دشمن، تحمل مصائب آزادگان و به تصویرکشیدن ازخودگذشتگی شهدا به آسانی قابل درک و تصور نیست.

وی با ذکر گوشه‌هایی از خاطرات خود در دوران باشکوه دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد با ادامه راه شهدای گرانقدر، انقلاب اسلامی ایران با سلامت و سربلندی به صاحب اصلی خود حضرت ولیعصر(عج) تقدیم شود.

امید، انتظار، یاری‌طلبی از حضرت ولیعصر(عج) و ولایت‌مداری از دلایل موفقیت دفاع مقدس

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز با بیان این موضوع که پس از هشت سال دفاع مقدس، ذره‌ای از خاک ارزشمند کشورمان به دست دشمنان نیفتاد، این امر را پیروزی ارزشمندی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام داود خوش‌باور ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند، اخلاص در عمل، تأسی از امام شهیدان حضرت امام حسین علیه‌السلام، امید، انتظار و یاری‌طلبی از حضرت ولیعصر(عج) و در آخر ولایت‌مداری را از شاخص‌های مهم این موفقیت دانست که در وصایای شهدای گرانقدر نیز به کرات به آنها اشاره شده است.

وی اضافه کرد: در کنار تمام حماسه‌های صورت‌گرفته در صحنه‌های باشکوه دفاع مقدس، باید به حضور بانوان، جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر، نیروهای درمانی و کار خدمات پزشکی و روحانیون به‌عنوان اقشار تأثیرگذاری اشاره کرد که شاید کمتر از آنها یاد شده است.

امام خمینی(ره) یک استراتژیست به تمام معنا بود

مسئول پژوهشکده امام سجاد علیه‌السلام دانشگاه امام حسین علیه‌السلام در این مراسم به‌عنوان سخنران به توصیف گوشه‌ای از وقایع تاریخی دفاع مقدس پرداخت.

سردار علی محمدی‌فر با اشاره به بخشی از اتفاقات و رویدادهای کشور عراق در روی کار آمدن صدام و قدرت‌گرفتن حزب بعث در این کشور به تشریح استراتژی‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی ایران پرداخت و بیان کرد: در حالی که کشورمان هنوز درگیر ساماندهی شرایط داخلی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با منافقان و گروهک‌های سرسپرده در داخل بود، عراق همزمان به پنج استان ایران حمله کرد.

وی با بیان برخی از تصمیمات راهبردی جنگی سپاه در آن روزها، سخنرانی حضرت امام(ره) را به‌عنوان یک استراتژی مقتدر مقابل دشمن عنوان کرد و گفت: این امر نشان‌دهنده جلوه‌ای از شخصیت روحانی و معنوی امام راحل بود که همزمان با قدرت رهبری معنوی، یک استراتژیست به تمام معنا نیز بود.

مسئول پژوهشکده امام سجاد علیه‌السلام به برکاتی که از حضور ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران ناشی می‌شود، اشاره کرد و عجز و ناتوانی دشمنان در رویارویی با یک حکومت جدید با دیپلماسی نامتعارف و خاص خود در جهان را تشریح کرد.

در این مراسم علاوه ‌بر تجلیل از خانواده‌ معظم شهدا و ایثارگران دانشگاه و چند نفر از استادان پیشکسوت دفاع مقدس، مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج غبارروبی و گلباران شد.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بسیجیان دفاع مقدس واحد کرج استان البرز هفته دفاع مقدس دانشگاه آزاداسلامی خانواده های معظم شهدا پیشکسوتان دفاع مقدس پروتکل های بهداشتی دانشگاه آزاد اسلامی علیه السلام استان البرز دفاع مقدس واحد کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت تدوین کتاب یا نرم‌افزاری برای احصاء و تحلیل محتوای بیانات مقام معظم رهبری با کلیدواژه‌های شهید و شهادت اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی این کمیته استخراج اسامی شهدای علمی استان فارس و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده این شهداست.

محمدرضا قائدی اضافه کرد: این وظیفه دانشگاهیان دانشگاه‌های مختلف استان فارس است که در برنامه دیدار با خانواده شهدای علمی مشارکت کنند و دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در شهرستان‌های استان فارس از سوی واحد‌های خود متولی برگزاری این مراسم شود.

رئیس کمیته علمی آموزشی و پژوهشی کنگره بزرگداشت ۱۵ هزار شهید استان فارس تأکید کرد: در راستای گرامیداشت این شهدا تدوین دانشنامه دفاع مقدس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • فرمانده سپاه تهران: پیروزی بزرگ نزدیک است / دوکوهه درگاه ورود به عرش الهی است
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • کمک به محرومین سرلوحه کار محمد کیانی رزمنده هشت سال دفاع مقدس
  • بکوشیم در راه خدا کار انجام دهیم
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس