Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:39:39 GMT

اعتراف یوتیوب به خطای بازبین های هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۲۵۶

اعتراف یوتیوب به خطای بازبین های هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، گوگل تصمیم دارد دوباره از بازبین های انسانی را برای نظارت بر محتوای یوتیوب کمک بگیرد. این در حالی است که  از آغاز همه گیری کووید۱۹ در سراسر جهان سیستم های خودکار این مسئولیت را انجام می دادند.

یوتیوب در اواخر ماه آگوست اعلام کرد در سه ماه قبل ۱۱.۴ میلیون ویدئو را به دلیل نقض قوانین از پلتفرم خود حذف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بالاترین آمار حذف ویدئو از یوتیوب در بازه ای ۳ ماهه بود و دلیل آن نیز اتکای بیشتر به هوش مصنوعی بود. زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا بازبین های انسانی از حضور در محل کار منع شده بودند.

با این وجود یوتیوب اعتراف کرد در این بازه برخی ویدئوها به اشتباه حذف شده اند. در همین راستا مدیر ارشد محصولات این شبکه اجتماعی در مصاحبه ای به روزنامه فایننشال تایمز گفت: یکی از  تصمیم های ما در آغاز همه گیری کووید۱۹ گرفتیم استفاده از ماشین هایی بود که به اندازه انسان دقیق نیستند تا به این ترتیب از کاربران خود محافظت کنیم. هرچند این روش خطاهایی نیز داشته و احتمالا به افزایش تعداد ویدئو های حذفی منجر شده است.

این زیر مجموعه گوگل فاش کرد تصمیم خود برای حذف ۱۶۰ هزار ویدئو را لغو کرده است. به طور معمول کمتر از ۲۵ درصد درخواست های حذف ویدئو در یوتیوب اجرایی می شوند، اما تحت برنامه بازبینی محتوا با کمک هوش مصنوعی، این شاخص به ۵۰ درصد رسیده است.

 البته هنوز مشخص نیست بازبین های انسانی چگونه فرایند رصد ویدئوها در شرایط فعلی را انجام می دهند.

کد خبر 5029018 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: یوتیوب گوگل هوش مصنوعی ویروس کرونا ویروس کرونا تحقیقات علمی واکسن کرونا شبکه اجتماعی تیک تاک فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات ایالات متحده امریکا نوآوری ماهواره امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان نجوم گوگل شرکت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد

روحانی رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار عیدانه با سیاسیون اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک دولت غاصب است، اسرائیل دولتی است که همه اصول انسانی را نه امروز بلکه در طول ۷۶ سال گذشته زیر پا گذاشته است. اسرائیل یک رژیم آدمکش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند.

او افزود: اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان کنسولی ایران در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع سپاه پاسداران شد. این کار، احمقانه بود. البته اسرائیلی‌ها می‌خواهند به خاطر گرفتاری‌شان در غزه، معضلات را در کل منطقه توسعه دهند و از طریق توسعه ناامنی در منطقه، خودشان را خلاص کنند و شرایط جدیدی را به وجود بیاورند. 

رئیس جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: همه دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید، گرچه ما امیدواریم حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند.

روحانی تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد، با ظلم و تجاوز مخالف و حامی مظلومین در طول تاریخ است.

او با اشاره به نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: ما موظفیم این نظر مقام معظم رهبری را به تمامی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تسری دهیم، کمااینکه ایشان سال گذشته بر مشارکت سیاسی مردم هم تاکید داشتند. نمی‌شود ما مردم را در اقتصاد دعوت به مشارکت کنیم، اما در سیاست به مردم اعتنا نکنیم یا در فرهنگ و سیاست خارجی به نظر مردم توجه نکنیم. کشور و نظام نیازمند مشارکت عام است و باید مردم را به حضور در همه زمینه‌ها دعوت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اعتراف غیرمنتظره ژیلا صادقی در برنامه تلویزیون
  • (ویدئو) علی باقری: در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
  • در صورت خطای مجدد اسرائیل، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود
  • (ویدئو) اعتراف ژنرال مصری به موفقیت حملات ایران
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی
  • آیا چت‌بات‌ها جایگزین روان‌درمانگران خواهند شد؟
  • نیمه نامرئی فناوری؛ آیا هوش مصنوعی قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد؟
  •  کارشناس اسرائیلی: تروری که انجام دادیم خطای مرگبار بود