Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در هر دقیقه، هشت نوزاد معلول در دنیا متولد می‌شود که سهم ایران از تولد کودکان معلول سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نوزاد معلول است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمد صادق کشفی‌نژاد افزود: حدود ۵۰ درصد از معلولیت‌های مختلف مانند نابینایی، ناشنوایی، عقب‌ماندگی ذهنی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به دلیل اختلال ژنتیکی ایجاد می‌شوند.

وی با تاکید بر نقش مشاوره ژنتیک در پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادرزادی، بیان کرد: مشاوره ژنتیک می‌تواند در پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادرزادی نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه مشاوره ژنتیک در این حلقه به صورت یک هسته اصلی عمل کرده و بخش مهم این خدمات را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: مشاوره ژنتیک مانند همه مشاوره‌های پزشکی یک فرایند ارتباطی و یک رابطه دو طرفه است که در آن مشاور اثرات و نتایج این بیماری را به مراجعین آموزش می‌دهد و آنان را با عواقب چنین ازدواج‌هایی آشنا می‌کند.

کشفی‌نژاد با بیان اینکه مشاوره ژنتیک از سال ۷۸ به صورت رسمی در سازمان بهزیستی کشور و در معاونت امور توسعه و پیشگیری کار خود آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک، قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری است که قطعاً با مشاوره ژنتیک از تولد فرزندان معلول جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس یادآور شد: مراجعه به مرکزمشاوره ژنتیک، اخذاطلاعات مورد نیاز، ارائه همه مدارک و مستندات پزشکی، تشخیص بالینی، مشاوره آگاهی‌بخش و اطلاعاتی، مشاوره حمایتی و پیگیری فرآیند مشاوره ژنتیک است که افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز مورد تائید بهزیستی از آنها بهره مند شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038X3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بهزیستی معلولیت مشاوره ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های فارس اعلام کرد: پرواز‌ها به مقصد شیراز و از مبدا شیراز که از بامداد امروز جمعه به دلیل حفظ ایمنی کنسل شده بود، از سر گرفته شد.

او افزود: طبق اطلاعیه شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران درباره تعلیق پرواز‌ها در چند فرودگاه کشور؛ فرودگاه شهید دستغیب شیراز به حالت تعلیق درآمده بود لذا پرواز‌ها در این فرودگاه به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها با تاخیر مواجه شده بود.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس تصریح کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز هم اکنون پذیرش مسافر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قابی ماندگار و زیبا؛ دیدار علی دایی با دختر معلول پرسپولیسی + عکس
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • «مصطفی مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد