Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نقش دفاع مقدس برای هشت سال جنگ نیست بلکه برای هشت قرن است و مملو از درس‌هایی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود و از ذهن مردم و مسئولان پاک نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در  دیداربا  فرماندهان نظامی و انتظامی استان  که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: امر خدا چه در امر تکوینی و چه امر تشریحی که در دین و شریعت است امر به عدل است یعنی هرچیزی براساس هدفی که آفریده شده به اندازه آن به دنبال اجرایی شدن عدل  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  نظام تکوینی و خلقت همه  چیز از آن خداست اما هدف از بعثت اقامه عدل بوده است و همه چیز تحت قانون عدل اداره می‌شود. اگر موجود مختار مکلفی مانند انسان بخواهد به کمال برسد شراط آن عدل است اما به دلیل اختیار بشر محبور نیست عدل را انتخاب کند و شاید ظلم را انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همواره در طول تاریخ از زمان قابیل ظلم بوده و هست اما آنچه مهم است اینکه انسان تسلیم ظلم نباید شود و خدای متعال در صحنه آزمایش و امتحان هر از گاهی اتمام حجت می‌کند.

عبادی بیان کرد: ارزش دفاع مقدس از نظر ارزش‌های قرآنی و الهی تشخیص داده می‌شود چون مردمی که در مقابل ستم ستمگران و استعمار جهان خوار و سیستم فاسد قیام کردند در یک شرایط نابرابری قرار داشتند که کره زمین به دو نیمکره شرقی و غربی تقسیم شده بود و همه نظرشان محو اسلام و مسلمین بود و مقدماتی برای سقوط قطعی بود اما مردم انقلاب کردند و در مقایل شرق و غرب ایستادگی کردند و پیروز شدند.

اصفهان| در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس از عکاس تسنیم تجلیل شدبرنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های اردبیل تشریح شدآیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد

عبادی افزود: بعثی‌ها به سرکردگی صدام جنگ را آغاز کردند اما در باطن این جنگ شوری، آمریکا، کشورهای اروپایی و همه مرتجعان بر علیه ایران  بود. 

وی اظهار داشت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی سازمان‌های بین الملی وقتی دیدند کاری از آنها ساخته نیست اعلام کردند  که کسی که قرارداد شکسته و شروع کننده جنگ بوده صدام بوده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: نقش دفاع مقدس مربوط به هشت سال جنگ نیست نقشی است که ثابت شد امروز همه آنهایی که با ادعاهای آنچنانی خود را ابر قدرت می‌دانند، اکنون چقدر محتاطانه عمل کردند.

عبادی با بیان اینکه دفاع مقدس برای هشت سال جنگ نیست بلکه برای هشت قرن است افزود: حق دفاع برای هر فرد و جامعه‌ای محفوظ است و آنها که با حکومت ننگین خود مانع از دفاع مردم شوند و سر سازش و آزادی مردم معامله می‌کنند از آنها به عنوان گاو شیرده یاد می‌شود.

وی افزود: کسب شهادت سرمایه گذاری برای ابد است و  آرزوی هر انسان آزاده‌ای است. کار شما امروز به عنوان افکار عمومی جهان درآمده است آنچنان که  در خیابان‌های واشنگتن، لندن و برلین حرف‌هایی که شما در چهل سال قبل زدید مطرح می‌شود و این است که امید می‌دهد که انقلابی قبل از ظهور مهدی می‌آید و زمینه سازی می‌کند برای برپایی حکومت مهدی موعود.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: راه کربلا گرچه مسدود است اما کربلا سمبل تفکر مبارزه با ستم است و کشورهای مختف هرسال به کربلا می‌آیند تا این تفکر را به همه جهان بشناسند.

عبادی اظهار داشت: امسال به دلیل اینکه کرونا همه را درگیر کرده و با حفظ و رعایت همه اصول بهداشتی همچنان که در دهه محرم مردم رعایت کردند باید در اربعین هم تلاش شود دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی حفظ شود و البته پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 نیز در این دیدار فرا رسیدن سالگرد عملیات ثامن الائمه که تقارن با هفته دفاع مقدس است را تبریک گفت و اظهار داشت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی با بیان اینکه هر حادثه‌ای که رقم می‌خورد در زمان خود یک رویداد و کار هماهنگ شده است اما وقتی آن اقدامات طرح و اجرا شد تبدیل به درس تاریخ می‌شود افزود: هشت سال دفاع مقدس مملو از درس‌هایی است که هیچگاه کهنه نمی‌شود و از ذهن مردم و مسئولان پاک نمی‌شود.

وی گفت: درس‌های دفاع مقدس زیاد و غیر قابل شمارش است اما تجربه‌ای که کسب کردیم اینکه جنگ روحیات مردم ایران و 36 میلیون نفر جمعیت آن زمان را به سرمایه اجتماعی تبدیل کرد و درس وحدت و اتحاد و خودباوری را به ما داد که هنوز از تجربیات و درسهای آن استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/254/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی هشت سال جنگ دفاع مقدس برای هشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان

امام جمعه قزوین گفت: محبت و دوستی هم باید حرف نخست را در روابط اجتماعی بین فرهیختگان دانشگاهی ما بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز -چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در نشست هم‌اندیشی با رؤسا و هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان اظهار کرد: خرابه‌های یمن خاستگاه بزرگ قدرت اسلامی شد، به طوری که از ۲ هزار کیلومتر دورتر از مناطق صهیونیست‌نشین موشک‌های یمنی‌ها صهیونیست‌ها را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: یمنی‌ها دریای سرخ را زیر سیطره قدرت خود علیه قدرتمندان پوشالی دنیا تغییر وضعیت دادند و این حاصل امامت قرآن مجید در محور مقاومت اسلامی است. غزه مقتدر را نگاه کنید، حتی کودکان غزه هم در خرابه‌های خانه‌هایشان قرآن می‌خوانند، خانواده‌های غزه در مصیبت‌هایی که برایشان پیش می‌آید زنده و شاداب هستند، دلیلش این است که قرآنی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه همه مسئولیم که دانشگاه، جامعه و خانواده را قرآنی کنیم، گفت: طرح مسطورا برای همین دغدغه‌های قرآنی است، این طرح باید تیتر درشت رسانه‌های ما باشد و در انظار مردم برجسته نشان داده شود، برای اینکه کاری می‌کند که یک نهضت قرآنی به پا می‌خیزد و خود به خود جامعه جنب‌وجوش قرآنی پیدا می‌کند.

عابدینی یادآور شد: رابطه دانش و صنعت بسیار مهم است، دانشجویی که رشته کشاورزی می‌خواند، باید عملاً و حضوری به زمین کشاورزی برود و از نزدیک ببیند که این گندم، جو، درخت و نهال چطور رشد می‌کند و محصول می‌دهد، اگر کسی ساختار و بافت کشاورزی و رشد، رویش، درخت و دانه را نداند نمی‌تواند با آیات قرآن ارتباط بگیرد.

وی ادامه داد: یا برای مثال باید دانشجو به کارخانه برود، صنعتگران را از نزدیک ببیند و تجارب آن‌ها را بشنود، علم خالص به کار نمی‌آید و صرفاً تجربه هم کمتر پیشرفتی را موجب می‌شود؛ اما اگر پیوند بین علم و تجربه اتفاق بیفتد، معجزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر اینکه رابطه اخلاق، اخلاص، تهذیب با علم هم بسیار حائز اهمیت است، گفت: مدیران، مسئولان، نهادهای دانشگاه‌ها، روحانیون معظم و اساتید گرانقدر باید روی تهذیب خود و دانشجویان کار کنند و این دغدغه جدی آنان باشد.

عابدینی افزود: بهترین بستر و راه قرآن است، در روایات آمده هر کس تصمیم جدی دارد که عالم شود در قرآن تدبر کند، اینجا بستر رشد، رویش و انقلاب علمی است. گاهی ما بافته‌ها و ساخته‌های فکر خود را به خورد دانشجو می‌دهیم و تصور می‌کنیم این‌ها دانشجویان را به جایی می‌رسانند.

وی تصریح کرد: گاهی برخی می‌گویند برای انجام فلان کار، پول، ساختمان یا نیرو نداریم. آنهایی که در این عالم کارهای بزرگی انجام داده‌اند، نه تنها هیچکدام از این امکانات نداشته‌اند، بلکه حتی مانع‌تراشی‌های فراوان هم نتوانسته مانع کار آنها شود که یکی از این بزرگان امام خمینی (ره) بود و حاج قاسم سلیمانی در ویرانه‌های حلب تبدیل به حاج قاسم شد.

امام جمعه قزوین در ادامه صحبت‌هایش با یادآوری اینکه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها یمن فقیر را نابود کرده بودند، اما از میان این خرابه‌ها عزت، اقتدار و سربلندی رویید، گفت: بنابراین درست نیست که بگوییم چون امکانات، نیرو، نفر و بودجه نداریم، نمی‌توانیم کار کنیم. باید موانع را برطرف کرد؛ اما اینکه بیاییم به مانع نگاه کنیم و از حرکت بایستیم درست نیست.

عابدینی اضافه کرد: باید برای عدالت و حق دغدغه جدی داشته باشیم، نگوییم حق آن است که نفع مرا می‌رساند، کرامت همه انسان‌ها باید دغدغه ما باشد، این انسان‌ها ممکن است در یمن، افغانستان، لبنان، سوریه، فلسطین، پاکستان و یا ایران باشند.

وی ادامه داد: عبادت و یقین نیز بسیار حائز اهمیت است، چقدر جامعه جوان و دانشجوی گرفتار شک و تردید هستند، چه کسی مسئول است شک این‌ها را به یقین بکشاند؟ این رسالت من و شماست.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه اضطراب، دل‌نگرانی و تشویش خاطر در بین جوانان یا خانواده‌ها داریم، گفت: طلاق محصول تشویش خاطر و عدم آرامش است و این ناهنجاری‌های اجتماعی که گاهی شعله‌ور می‌شود، مربوط به همان بی‌آرامشی‌ها است، خدای متعال می‌فرماید با ذکر قلب‌ها آرام می‌گیرد و این‌ها وظایف دانشگاهی ماست.

عابدینی تأکید کرد: محبت و دوستی هم باید حرف اول را در روابط اجتماعی بین فرهیختگان دانشگاهی ما بزند و امیدواریم همه ما بتوانیم کار خود را به درستی انجام دهیم.

کد خبر 747623

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • صحرای طبس تابلویی از عجز قدرت‌های بشری در برابر اراده الهی
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف