Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@05:35:26 GMT

ممنوعیت واردات 29 قلم کالای کشاورزی به عراق

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۴۷۷

ممنوعیت واردات 29 قلم کالای کشاورزی به عراق

به گزارش افکارنیوز،

سید حمید حسینی در مورد ممنوعیت واردات 29 قلم کالای کشاورزی به عراق، گفت: ممنوعیت واردات برخی کالاها به عراق همواره به صورت مقطعی وجود دارد و دولت عراق بر حسب شرایط تولید داخلی  بخصوص در مورد کالاهای کشاورزی این ممنوعیت ها را برقرار می کند. 

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: اما این ممنوعیت ها در گمرکات کردستان عراق اجرا نمی شود و درصورتیکه واردات یک کالا به عراق ممنوع باشد از مرزهای کردستان صادرات آن کالاها به عراق امکان پذیر است اما کنترل واردات در این مرزها از طریق افزایش تعرفه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان داشت: بررسی آمار 5 ماهه صادرات به عراق نشان می دهد که شرایط صادرات به این کشور خوب است و پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال شرایط صادرات به این کشور بهتر شود. 

حسینی با بیان اینکه سهم 22 درصدی صادرات به عراق  از کل صادرات کشور علیرغم  تمامی مشکلات حفظ شده است، بیان داشت: با توجه به اعلام بازگشایی تمام مرزها در تمام روزهای هفته قطعا افزایش صادرات را شاهد خواهیم بود. 

وی همچنین به ورود تجار عراقی به ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مجوزهایی برای ورود این افراد صادر شده است می توان امیدوارم بود در ماه های آینده صادرات ایران به عراق از رونق بیشتری برخوردار باشد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ممنوعیت واردات عراق صادرات ایران و عراق صادرات ممنوعیت واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در متن گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات که امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به قوه قضاییه ارجاع شد، یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران این سازمان، دست داشتن در تشکیل شبکه قاچاق سموم شیمیایی و ایجاد انحصار واردات برای چند شرکت بوده است.

در بخشی از این گزارش که علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی آن را در صحن علنی قرائت کرد، آمده است:

" یکی از بزرگترین تخلفات برخی از مدیران سازمان حفظ نباتات از جمله مدیر کل وقت دفتر کنترل آفات در ایجاد نوعی از شبکه قاچاق سموم شیمیائی؛ واگذاری امتیاز واردات چندین برابر نیاز سالانه کشور به برخی از شرکت ھا در زمان اعلام ممنوعیت سال تدارک و ممنوعیت سال واردات برای سمومی است که زبان و خسارات انسانی از بابت سرطان و تومورزایی و بروز سایر بیماری ھای صعب العلاج و ھمچنین ماندگاری سنواتی در خاک موجب ممنوعیت استفاده از آن شده است.
در این خصوص آمار گمرک جمھوری اسلامی بیانگر واردات سموم ممنوعه شیمیائی حتی در سنوات پس از ممنوعیت واردات است که برای ۴۲ نوع سم شیمیایی که غالبا از سال ۱۳۹۵ مسوخ شده اند؛ تا سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۴۲ میلیون لیتر ۴۲،۵۷۰،۰۷۹ لیتر/کیلوگرم سموم ممنوعه وارد کشور شده و بیش از ۲۲۶ میلیون دلار برای آن تأمین ارز شده است که تخلف مدیران وقت دفتر آفت کش ھا محرز می‌باشد.

موضوع قاچاق صرفا معطوف به عرضه آفت کشھای غیر مجاز نبوده و گاهی هم شامل قاچاق انواع بذر، نھال و میوه می‌شود که در این حالت علاوه بر ضرر به تولید و اقتصاد کشاورزی، موجب ورود برخی از آفات و بیماری ھای گیاھی از جمله روگوز گوجه فرنگی به کشور شده و طغیان لجام گسیخته آن آفات و حتی بیماریھای گیاھی جدید موجب تحمیل ھزینه ھای تأمین آفت کشھای مربوطه و منابع ارزی آن شده است.

متن کامل گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات 

دیگر خبرها

  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد