Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:56:01 GMT

چه کسانی نباید ماسک بزنند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۵۲۷

چه کسانی نباید ماسک بزنند؟

افرادی که بدون کمک قادر به برداشتن ماسک از صورت‌شان نیستند، شامل نوزادان و کودکان خردسال و همچنین افرادی که دچار سختی تنفس هستند، نباید از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یونیسف، سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که کودکان پنج ساله و کوچکتر نباید ماسک بزنند. البته برخی کشورها توصیه‌های متفاوتی درباره استفاده ماسک برای کودکان دارند، بنابراین برای کسب اطلاعات مرتبط با سنین مختلف باید با سازمان‌های مسئول همان کشور تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آنها اعلام کرده‌اند که کودکان پنج ساله و کوچکتر باید ماسک بزنند، در این صورت باید کودک در محدوده دید مستقیم شما یا یک سرپرست دیگر باشد تا بر استفاده ایمن از ماسک نظارت کنید.

همچنین در مواردی که فرد دارای بیماری یا معلولیت بوده، به گونه‌ای که برای استفاده از ماسک دچار مشکل است، باید برای اتخاذ بهترین تصمیم با پزشک مشورت شود.

در ادامه این گزارش مطرح شده، زمانی که ورزش می‌کنید، مکانی را انتخاب کنید که استفاده از ماسک ضروری نیست؛ مانند خانه یا در فضایی که می‌توانید فاصله اجتماعی ایمن از دیگران را رعایت کنید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کودکان و یا افراد بالغ نباید در زمان ورزش یا انجام فعالیت‌های جسمانی ماسک بپوشند، چراکه تنفس  دچار مشکل می‌شود، همچنین تعریق ممکن است ماسک را مرطوب سازد و بدین ترتیب تنفس سخت‌تر شده و رشد میکروب‌ها آسان‌تر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: من ماسک میزنم کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد

ایتنا - ایلان ماسک مالک پلتفرم ایکس با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا مخالف است و آن را ناقض آزادی بیان می داند.
دیروز مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که این اپلیکیشن چینی را وادار می کند از شرکت مالک خود (بایت دنس) جدا یا در بازار آمریکا مسدود شود. مجلس سنا هفته آینده درباره این لایحه رای گیری می کند.

به گزارش ایتنا از مهر، در همین راستا ماسک در پلتفرم ایکس نوشت: تیک تاک نباید در آمریکا ممنوع شود، هرچند چنین ممنوعیتی به نفع پلتفرم ایکس است اما ممنوعیت این پلتفرم مخالف آزادی بیان است.

همچنین ممنوعیت تیک تاک به رییس جمهور آمریکا اختیار می دهد تا اپلیکیشن های دیگری که توسط کشورهای متخاصم کنترل می شوند را تهدیدی برای امنیت ملی قلمداد کند.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • خبر مهم درباره یارانه کودکان شیرخوار؛ طرح یسنا چیست و چه کسانی آن را دریافت می‌کنند
  • استقلال و پرسپولیس به چه کسانی واگذار شدند؟
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو