Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@23:58:21 GMT

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در همدان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۵۴۹

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در همدان ادامه دارد

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روند صعودی ابتلا به کرونا در استان همدان ادامه دارد. - اخبار استانها -

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: از نیمه دوم شهریورماه روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان همدان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه درصد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، تصریح کرد: هر چه میزان حساسیت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر باشد سرایت ویروس بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کودکان و جوانان بدون ماسک در فضای بیرون از منزل تردد می‌کنند اظهار داشت: حفظ فاصله یک و نیم متری از دیگران ضروری است.

کرمی عنوان کرد: ویروس کرونا خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیماران به ظاهر سالم و بدون علائم به راحتی ویروس را به سایر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

وی با تاکید براینکه وضعیت استان قرمز است و در روزهای آینده موج سوم کرونا در استان به راه می افتد گفت: رفتن به مسافرت، مراودات اقتصادی و خانوادگی، حضور در مراکز خرید و تحمعات سبب افزایش موارد مبتلا به کرونا شده است.

تداوم وضعیت قرمز در استان ایلام؛ احتمال افزایش مبتلایان کرونا وجود داردهشدار علوم پزشکی در مورد احتمال شروع زودهنگام موج دوم همه‌گیری کرونا در سیستان و بلوچستانآخرین دستاوردهای تولید واکسن ایرانی کرونا/ ویروس کرونا روی 90 درصد مردم تأثیر چندانی ندارد!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از گفت‌وگو به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: مکاتبات متعددی با آموزش و پرورش انجام شده و قرار بر این است مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تعطیل شوند.

کرمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به صورت روزانه از نظر ابتلا به کرونا مورد پایش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: از ورود دانش‌آموزان دارای علائم تنفسی و سرماخوردگی به مدارس جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/743/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ابتلا به کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهدی مقتدایی در افتتاح سومین رویداد بین المللی نوروتاک این دانشگاه  عنوان کرد: یکی از اهداف دانشگاه ها تلفیق علم و عمل برای تحقق یک زندگی سالم برای آحاد جامعه است و از اهداف مهم رویداد نوروتاک نیز افزایش کیفیت زندگی و سلامت مردم در جامعه است.

وی با اشاره به برگزاری سه رویداد نوروتاک از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ ادامه داد: به دلیل بازخورد بسیار مناسب این رویداد، تلاش برای برگزاری منظم و سالیانه این رویداد است، زیرا این رویداد برای افزایش آگاهی مردم از دانش علوم اعصاب به زبان ساده بسیار کارایی دارد.

مقتدایی با اشاره به پیچیدگی های علوم اعصاب افزود: علوم اعصاب امروزه یک دانش بین رشته ای مرتبط با رشته های مهندسی، کامپیوتر، پزشکی است و در این زمینه حتی در جهان یک دهه به نام دهه مغز نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر بهره گیری از فناوری های نوین پزشکی برای ارائه خدمات مناسبتر برای درمان بیماران عنوان کرد: یکی از مهمترین شاخص های این مسئله دانش علوم اعصاب است که مستلزم است تا اساتید و دانشجویان و نخبگان از این دانش بهره مند شوند تا استفاده از فناوری های نوین پزشکی توسعه یابد.

رازهای سر به مهر مانده کائنات و مغز انسان

در ادامه این رویداد دکتر سید بهنام الدین جامعی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه  مطالعه مغز هم سخت و هم آسان است، در اهمیت جایگاه دانش مغز عنوان کرد: در دنیا دو مورد به عنوان رازهای سر به مهر بشریت شناخته می شود که آن دو مورد کائنات و مغز انسان است.

وی با اشاره به اینکه مغز شاهکار خلقت است ادامه داد: در مغز یکصد میلیون عصب وجود دارد و سفر دانشی درباره مغز انسان از منظر تاریخ، یک قدمت ۱۰ هزار ساله دارد و نخستین دست نویس ها در این زمینه مربوط به آثار مصری ها است.

جامعی با اشاره به چالش های موضوعات مغز از زمان افلاطون و ارسطو عنوان کرد: امروزه موضوعات دانش علوم اعصاب در فناوری‌های MRI و تلسکوپ فضایی جیمز وب تعریف می شود و به واقع عملکرد این تلسکوپ گسترش مغز انسان در فضا است.

عضو هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامه‌ریزی رشته دکترای پزشکی عمومی ادامه داد: علوم اعصاب دانش بین رشته ای است که پاسخ می دهد که رفتارها باید چگونه شکل پذیرد و بیشترین تحقیقات در دنیا نیز مربوط به رشته علوم اعصاب است و با وجود نام گذاری یک دهه از ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی به نام دهه مغز، هنوز موارد بسیاری در این حوزه دانشی در جهان بی پاسخ مانده است.

جامعی با تشریح محورهای سخنرانان سومین رویداد نوروتاک دانشگاه علوم پزشکی ایران به اهمیت مولفه های جان، خرد و اندیشه براساس شعر معروف حکیم فردوسی (به نام خداوند جان و خرد / کزین برتر اندیشه بر نگذرد ) پرداخت و گفت: برای سربلندی ایران باید با امید به آینده، کار و تلاش بسیار انجام داد، همانطور که در جلوی ساختمان کتابخانه مرکزی این دانشگاه نیز به زیبایی نگاشته شده است: برای آن که ایران گوهری تابان شود خون دل ها خورده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان