Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:27:56 GMT

شهر دانشگاهی در ایلام ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۶۰۴

شهر دانشگاهی در ایلام ایجاد می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد علی‌اکبری رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت: کمک معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای تکمیل و بهره‌برداری از برج نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام یک اقدام بسیار ارزشمند است.

او یادآور شد: در اوایل ماه جاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در جریان سفر به استان از دانشگاه ایلام بازدید کرد و ضمن افتتاح مجتمع گلخانه‌های تحقیقاتی و مرکز نوآوری و فناوری دانشگاه با اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال کمک مالی برای راه‌اندازی برج نوآوری و فناوری دانشگاه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: مراحل اداری ساخت این شهر دانشگاهی در حال انجام است و تا بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌اکبری اظهار داشت: واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری نیز نتیجه یک اقدام بزرگتر است که اواخر سال گذشته و پس از ۴۵ سال با پیگیری‌های متوالی در نهایت، اختلاف با مالکان مشاعی در پردیس اصلی دانشگاه حل شد و مالکیت دانشگاه بر این اراضی به رسمیت شناخته شد.

او افزود: توافق‌نامه‌های واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه ایلام به پارک علم و فناوری ایلام، ۱۵ هکتار از اراضی دانشگاه قم به پارک علم و فناوری قم و واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به پارک علم و فناوری قزوین روز گذشته با حضور وزیر علوم به امضا رسید.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام / غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری طرح پارک علم و فناوری معاون رئیس جمهور هکتار از اراضی دانشگاه پارک علم و فناوری دانشگاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی