Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:57:35 GMT

«دف صلح» نمادی از اقتدارو صلح طلبی ایرانیان است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۶۸۰

«دف صلح» نمادی از اقتدارو صلح طلبی ایرانیان است

سارا احمدی سرپرست گروه موسیقی کالیوه امروز دوشنبه (۳۱ شهریور) ۲۱ سپتامبر که روز جهانی صلح نامگذاری شده است از کلیپ دف صلح در فضای مجازی رونمایی کرد.

این هنرمند در گفت وگوی خود با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دف صلح گفت: در سالهایی که بصورت حرفه ای به نواختن دف مشغول بودم همواره درهویت و شخصیت این ساز نوعی اقتدار و شخصیت منحصر بفرد یافتم و تصمیم گرفتم با این ساز به سراسر دنیا سفر کنم و ضمن اجرای برنامه با شعار صلح و دوستی از هنرمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی سراسر جهان در کشورها دعوت کنم تا با امضا کردن این دف به پویش جهانی دف صلح بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دف را سفیران کشورهایی نظیر بلژیک، دانمارک، فنلاند، هندوستان، تاجیکستان، اسلوونی و سفرای سایر کشورها امضا کرده اند.

سرپرست گروه موسیقی کالیوه افزود: دف را نمادی از اقتدار و شخصیت توام با صلح و متانت میدانم. و علت اصلی انتخاب این ساز برای پروژه صلح نیز همان اقتدار توام با صلح دوستی این ساز است. و به همین خاطر در طی سفرهایی که با گروه کالیوه برای شرکت در فستیوالهای بین المللی به کشورهایی مانند هندوستان، تونس، مکزیک، عمان، ترکیه داشتم هنرمندان سایر کشورها نیز با اشتیاق این دف را امضا کردند تا بار دیگر ثابت کنند هنر و موسیقی زبان صلح و تبادل فرهنگ‌هاست. گفتنی است هنرمندانی نظیر کیهان کلهر و بیژن کامکار هم امضای خود را بر روی دف صلح به یادگار گذاشته اند.

این هنرمند درباره انتشار کلیپ زمین تشنه صلح است گفت: این کلیپ با هدف ترویج شعار زمین تشنه صلح است همزمان با روزجهانی صلح منتشر شده  و در ابتدا قصد داشتیم این کلیپ را در مراسم ویژه ای همزمان با رونمایی از دف صلح منتشر کنیم که بواسطه شرایط کرونایی کشور مجبور شدیم تا ضمن پخش این کلیپ در فضای مجازی مراسم رونمایی را هم به زودی و به‌ صورت مجازی برگزار کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت که در کلیپ زمین تشنه صلح است مردم اکثر کشورهای جهان در کنار هنرمندان بین المللی و ایرانی یک دل و یک صدا شعار زمین تشنه صلح است را سرداده اند که در میان هنرمندان ایرانی عبدالجبارکاکایی شاعر و ادیب معاصر و پیروز ارجمند آهنگساز و مدرس دانشگاه نیز در باره نقش و اهمیت ویژه هنر در گسترش ادبیات و فرهنگ صلح سخن گفته اند.

سارا احمدی در انتهای سخنان خود گفت: هیچ زبانی به اندازه زبان هنر و هیچ هنری به اندازه موسیقی قابلیت ترویج شعار صلح ودوستی در جهان امروز ما که چون کویر تشنه آب، تشنه صلح است را ندارد. زیرا موسیقی زبانی جهانی است تمام مردم دنیا بدون نیاز به مترجم قادرند پیام و احساس جاری و ساری در موسیقی را به گوش جان شنیده و آنرا درک کنند.

برچسب‌ها سفارت اسپانیا موسیقی ایرانی فنلاند سفارت دانمارک سفارت بلژیک محمد اله یاری کیهان کلهر سفارت ایتالیا سفارت هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سفارت اسپانیا موسیقی ایرانی فنلاند سفارت دانمارک سفارت بلژیک محمد اله یاری کیهان کلهر سفارت ایتالیا سفارت هند سفارت اسپانیا موسیقی ایرانی فنلاند سفارت دانمارک سفارت بلژیک محمد اله یاری کیهان کلهر سفارت ایتالیا سفارت هند اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند

امام جمعه کرمان، گفت: شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رسانده و نیروهای مسلح ما را به نیرویی آماده در برابر تهدیدات دشمن تبدیل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در آیین رژه روز ارتش در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی و تبریک 29 فروردین روز ارتش، اظهار داشت: در حالی این روز را گرامی می‌داریم که در مقابل دوربین‌های دنیا بزرگترین حرکت تاریخی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و عملیات وعده صادق اجرا شد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برابر خاک خود با هیچ کسی تعارفی ندارد و در برابر هر تهدیدی پاسخی قاطع خواهد داد، گفت: عملیات وعده صادق یک موفقیت بزرگ و تاریخی برای کشور بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه از همه نیروهای مسلح کشور به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم، ادامه داد: نیروهای مسلح کشور ما در صحنه عمل نشان دادند که اگر کسی کوچکترین اشتباه محاسباتی علیه کشور ما کند با جواب قاطع و تنبیهی ما مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های مهم ارتش ما اراده پولادین برای انجام ماموریت در راستای منافع و مصالح کشور است، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اراده قوی برای انجام ماموریت‌های محوله دارد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه روحیه بالای ارتش در انجام ماموریت‌ها بسیار اثرگذار است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، تکلیف مدار است و به تکلیف خود در برابر آنچه که خدا از ما خواسته است عمل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه جلب رضایت الهی همیشه مورد توجه ارتش بوده است، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی آماده و مهیا برای انجام تکلیف الهی است.

وی با بیان اینکه شجاعت در میدان ماموریت از دیگر ویژگی‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارتش با شجاعت تمام و با روحیه ایثار و شهادت طلبی در میدان جهاد حاضر می‌شود و این روحیه توانسته کشور را به بازدارندگی برساند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: نیروهای مسلح کشور دارای اراده قوی، روحیه ایثار و شهادت طلبی و شجاعت است و این ویژگی‌ها باعث شده است تا نیروهای مسلح ما به نیرویی آماده و مهیا در برابر تهدیدات دشمن تبدیل شوند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویر وحشتناک از لحظه شروع طوفان دبی در یک کلیپ | فیلم
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • ۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند!
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • کلیپ دیده نشده از شهید سرلشکر حاج رحیمی
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • شجاعت و شهادت طلبی نیروهای مسلح کشور را به بازدارندگی رساند
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد