Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر لزوم احیای امید و اعتماد عمومی در جامعه، گفت: مدیریت شهری کارآمدی و رضایت‌مندی مردم را که به امیدآفرینی و اعتمادسازی می‌انجامد به عنوان یک اصل اساسی در فعالیت‌های خود قرار داده است.

محمدرضا حیدری امروز، ۳۱ شهریور ماه در یکصد و ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالارشهر برگزار شد با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی، اظهار کرد: این نکته قابل بحث است که ما در چه نقطه‌ای بودیم و اکنون در چه جایگاهی ایستاده‌ایم، این جای تأمل و آسیب‌شناسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید افق‌های جدیدی باز شده و ما را به سمت و سویی هدایت کند که امید و اعتماد عمومی بار دیگر در جامعه احیا شود.

حیدری با بیان اینکه نگاه فداکارانه همچنان هم در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: با این وجود باید پذیرفت که کاستی‌هایی وجود دارد. بر این اساس این افق‌های جدید باید جامعه را به سمت انسجام، همکاری، وحدت بیشتر و وحدت نظر در مورد شیوه‌هایی همچون جریانات سیاسی که در گذشته اهمیت نداشت، پیش ببرد.

 وی خاطرنشان کرد: آیا تهدیدات جنگی که امروز داریم کم‌تر از آن زمان است؟ جنس تهدیدات امروز نرم‌افزاری  و پیچیده شده است. آیا وقت آن نیست که به آن اسنجام، وحدت و همکاری دوران جنگ تحمیلی بازگردیم و از رویکردها و نگاه‌هایی که فضای وحدت را می‌شکند و از سوی برخی جریانات دنبال می‌شود، دوری کنیم؟

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت موضوع کارآمدی، اضافه کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد کارآمدی و رضایت‌مندی مردم را که به امیدآفرینی و اعتمادسازی می‌انجامد به عنوان یک اصل اساسی در فعالیت‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد مديريت شهري دفاع مقدس شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد