Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:52:24 GMT

چه خبر از مسکن ملی تهران؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۷۸۶

چه خبر از مسکن ملی تهران؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزها بسیاری از شهروندان به دنبال گران شدن زمین و مسکن در تهران، نگران خرید یا تهیه خانه هستند و دولت نیز طرح اقدام ملی مسکن را برای پاسخگویی به این دغدغه کلید زده‌ است تا جمع قابل توجه دیگری نیز صاحب خانه شوند.

۹۷ درصد مسکن مهر تهران افتتاح شده است

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران تعداد واحدهای افتتاح شده مسکن مهر در استان تهران از ابتدا تاکنون را ۹۶ هزار و ۹۴۲ واحد برشمرد و گفت: سهم استان در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد بود که ۹۷ درصد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل محبت‌خواه افزود: ۲ هزار و ۷۸۱ واحد باقی مانده مسکن مهر نیز در مرحله نازک‌کاری است و در مجموع پیشرفت فیزیکی آنها به ۹۹ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۴۶۲ واحد از تعهد راه‌وشهرسازی استان فاقد متقاضی به شمار می‌رود، بیان کرد: برای ۸۷ هزار و ۱۷۲ واحد از تعهد این اداره‌کل پایان کار و برای ۹۲ هزار و ۵۵۰ واحد کارت اقساط صادر شده است.

وی تصریح کرد: از میان سه هزار و ۲۵۹ واحد مسکن مهر مورد تعهد این اداره‌کل هم یکهزار و ۳۵۲ واحد خود مالک و ۴۴۵ واحد پروژه‌های دارای مشکل حقوقی تعاونی ۹۹ ساله و تفاهم‌نامه سه‌جانبه است.

متولی ۲۱۸ هزار و ۴۸۸ واحد نیز بخش‌های دیگر است

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از میان ۳۱۸ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن مهر تعهد این استان در همه بخش‌ها، ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد تعهد این اداره‌کل، ۳۸ هزار و ۵۲۶ واحد تعهد بنیاد مسکن، ۹۵ هزار و ۷۴۵ واحد مسئولیت شهر پرند، ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحد پردیس و سه هزار و ۹۳ واحد مربوط به شهر اندیشه است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت احداث مسکن مهر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر با اداره‌کل راه و شهرسازی و زیر ۱۰۰ هزار نفر با بنیاد مسکن است، تاکید کرد: ۸۱ درصد از ۳۱۸ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن مهر همه بخش‌های استان تهران شامل اداره‌کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه به مرحله بهره‌برداری رسیده ‌است.

محبت‌خواه اعلام کرد: از میان این تعداد مسکن مهر هم‌اکنون ۳۴ هزار و ۵۲۰ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که به این ترتیب مجموع پیشرفت فیزیکی آنها به ۹۵ درصد می‌رسد.

وی اظهارداشت: در مجموع ۲ هزار و ۵۹۵ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است که یکهزار و ۴۶۲ واحد از آنها در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و مابقی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان تهران قرار دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مجموع پایانکار ۱۶۳ هزار و ۴۵۸ واحد و کارت اقساط ۲۲۵ هزار و ۱۶۳ واحد صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در کل، شرایط احداث مسکن مهر در استان تهران متفاوت از سایر استانهاست زیرا وزارت راه و شهرسازی به طور مستقیم مسئولیت اجرای طرح در شهرهای جدید پرند، پریس و اندیشه را بر عهده دارد.

تعهد استان در طرح اقدام ملی بیش از ۷۳ هزار واحد است

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در ادامه به وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: مجموع تعهد تولید مسکن در این استان ۷۳ هزار و ۸۵ واحد در نظر گرفته شده‌ که از این میان ۴۳ هزار و ۷۴۶ واحد در شهر تهران، ۱۷ هزار و ۴۸۵ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار و ۸۵۴ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

محبت‌خواه ادامه‌داد: در مرحله نخست ثبت‌نام ۶۶ هزار و ۵۹۰ نفر نام‌نویسی کردند که از این میان هفت هزار و ۷۰۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۱۲ هزار و ۸۹۰ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۴۶ هزار نفر در شهرهای جدید ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: طی مرحله دوم ثبت‌نام در مجموع ۲۱ هزار و ۹۶۸ متقاضی درخواست خود را ثبت کردند که از این میان یکهزار و ۳۱۲ واحد مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، سه هزار و ۳۱۲ نفر مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار و ۳۴۴ نفر مربوط به شهرهای جدید هستند.

اقدام ملی در مرحله احراز شرط سکونت قرار دارد

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران بیان کرد: پالایش اولیه متقاضیان ثبت‌نامی مرحله اول پایان یافته و هم‌اکنون در مرحله احراز شرط سکونت است و پس از این مرحله تایید نهایی انجام و بلافاصله افتتاح حساب در بانک مسکن به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد تا متقاضیان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای جدید مبلغ ۴۰ میلیون تومان در مرحله نخست واریز کنند.

محبت‌خواه به شرایط متقاضیان طرح اقدام ملی نیز اشاره ‌کرد و اظهارداشت: متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل سن ۳۵ سال می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی دریافت نکردن تسهیلات ساخت یا خرید از ابتدای سال ۱۳۸۴ تاکنون را شرط دیگر برای متقاضیان عنوان و اضافه کرد: متقاضی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین یا واحد مسکونی از ابتدای سال ۱۳۸۴ به بعد باشد و فرم «ج» سبز داشته و حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشد که البته این شرط در مورد شهرهای جدید و متقاضیان ساکن شهر تهران صدق نمی‌کند.

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از اسفند سال ۱۳۹۸ شروع شد و بناست طی روزهای آینده عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد آن با حضور رئیس‌جمهوری آغاز شود.

پربیننده ترین قیمت مسکن در منطقه١٠ تهران/ آپارتمان در یک منطقه پُرمعامله‌ پایتخت چند؟ چه چیزی بازار مسکن را به‌هم ریخت؟ خبر مهم برای متقاضیان مسکن‌ملی ‎طرح دوفوریتی مسکن برای نظام بانکی مخرب است/ قیمت مصالح ساختمانی نباید دستوری باشد هزینه زندگی در تهران چقدر است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن مهر بازار مسکن تولید مسکن طرح ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن مسکن مهر تهران مسکن ملی تهران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شهرسازی استان تهران راه وشهرسازی استان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کل راه و شهرسازی واحد مسکن مهر طرح اقدام ملی مدیرکل راه مربوط به شهر شهرهای جدید واحد در شهر محبت خواه اداره کل ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه

خلیل محبت خواه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای نوروز روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس به صورت چند شیفته در حال انجام بود گفت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر در شهر پردیس تنها در روز اول و دوم فروردین ماه تعطیل بود، اما از سوم فروردین ماه اجرای پروژه‌های مسکن مهر در پردیس در حال انجام است و به صورت شبانه روزی تمامی نیرو‌ها و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد:  سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.

او تاکید کرد: تحویل واحد‌های مسکن مهر در شهر پردیس طبق دستوری که وزیر راه‌وشهرسازی داده است از طریق تکمیل تمامی امکانات و ساخت محوطه‌ها است که به صورت کامل تمامی آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • ضرب‌الاجل نصب دوربین در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳