Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای، قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل را از نظر قانونی دخالت در امور داخلی بلاروس دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: فرض ما بر این است که قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل از سوی غرب با نقض اصول و هنجار‌های حقوق بین الملل متوقف شود؛ این از نظر قانونی فاقد اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای حقوق بشر سازمان ملل دوشنبه گذشته با برگزاری یک جلسه فوق العاده در خصوص وضع حقوق بشر در بلاروس موافقت کرد. این اقدام در پی درخواست آلمان صورت می‌گیرد که اوضاع این کشور را پس از برگزاری انتخابات مناقشه برانگیز ماه گذشته میلادی، شدیدا وخیم توصیف کرده بود.

حدود یک ماه است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات بلاروس شورای حقوق بشر سازمان ملل شورای حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزد‌ها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.
برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.
بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم