Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضی منش با اشاره به افتتاح قریب الوقوع شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو اظهار داشت: خوشبختانه به خاطر شرایط ایده ال این شهرک، از اولین دقایق شروع فرایند واگذاری با استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه هستیم و تاکنون تعداد قابل توجهی از قطعات این شهرک در زون های مختلف به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرک صنعتی اسکو در فاز اول ۵۷ هکتار، دارای ۲۴۵ قطعه و ۷ زون شامل صنایع فلزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع کانی غیرفلزی، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و صنایع برق و مجتمع واحدهای دانش بنیان و واحدهای فناور است که عملیات آماده سازی در حال اتمام است و در روزهای آتی توسط مقام‌های کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو از کلنگ زنی فاز دوم این شهرک به مساحت ۸۴ هکتار و همچنین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی همزمان با افتتاح فاز اول شهرک خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۰ کار عملیات اجرایی فاز دوم شهرک نیز به پایان برسد.

رضی منش ادامه داد: موقعیت بسیار مناسب شهرک صنعتی اسکو، آب و هوای مطلوب و استقرار صنایع پاک، این شهرک را به شهرکی نمونه و الگو از نظر صنایع ایجاد شده در سطح استان بدل نموده است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی شهید نیرومند اسکو به عنوان شهرک سبز و فاقد واحد آلاینده در دل دامنه زیبای سهند، نگین شهرک‌های استان می‌باشد.

وی شهرک صنعتی اسکو را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با وارد شدن شهرک صنعتی اسکو به چرخه تولید و اشتغال شاهد رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف شهرستان و همچنین اشتغال جوانان باشیم.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به ظرفیت بسیار بالای شهرستان در بخش کشاورزی، تولیدات دامی، این شهرستان را قطب تولید ۵ محصول گردو، پسته، بادام، گل محمدی، کلزا برشمرد و گفت: یکی از مزیت‌های نسبی این شهرک امکان ایجاد صنایع فرآوری، بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی و دامی است.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی شهرک صنعتی اسکو شاهد فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در محصولات و گامی بلند در جهت جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و دامی باشیم.

رضی منش با بیان اینکه ظرفیت صنایع دستی، تولید انواع پارچه، پتو و پوشاک و محصولات ابریشمی و پارچه‌های حریر به خصوص روسری کلاقه ای در این شهرستان شهرت جهانی دارد، افزود: این شهرک فرصتی برای توسعه و ایجاد ارزش افزوده در این محصولات را ایجاد خواهد نمود.

فرماندار شهرستان اسکو، شهرک صنعتی اسکو را ظرفیتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در ایده‌های خاص، صنایع و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، مجتمع‌های واحدهای فناور و مراکز رشد دانسته و افزود: این شهرک با وسعتی کافی برای سرمایه گذاری‌های کلان، با تعداد ۸۳ قطعه زمین و ۱۱.۵ درصد مساحت کل، بستری مناسب را برای سرمایه گذاری بر روی ایده‌های خاص و صنایع پیشرفته و شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورده است.

رضی منش یکی از ویژگی‌های شهرک صنعتی اسکو را زمین مناسب از حیث ژئوتکنیک و همچنین دوری از گسل‌های فعال و غیر فعال و داشتن فاصله مناسب از آنها عنوان کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی به دلیل وجود کارخانه‌ها و کارگاه‌ها جزو مراکز حساس و داری درجه اهمیت بسیار زیاد طبقه بندی می‌شوند و داشتن توانایی مقابله با مخاطرات طبیعی یک ویژگی بسیار مهم این شهرک است.

کد خبر 5029255

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکو فرماندار شهرستان اسکو ویروس کرونا هفته دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا توهین به پیامبر چهل سالگی دفاع مقدس کرمانشاه گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل شهرک صنعتی اسکو رضی منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در هرمزگان