Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:33:47 GMT

بسیاری از مشکلات با امر به معروف از بین می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۸۷۴

بسیاری از مشکلات با امر به معروف از بین می‌رود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام جلیل محبی در مراسم امضای تفاهم نامه «همکاری با قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی» با اشاره به پیوند میان فعالیت‌های اجتماعی و مبارزه با فساد و رفع منکرات از جامعه گفت: ما از شما در ادامه مسیر فعالیت هایتان انتظار داریم که هر فعالیتی را با نام امر به معروف و نهی از منکر انجام دهید، چرا که کمترین فایده آن این است که یک واجب از واجبات الهی احیاء شده و نیز چارچوب‌های دینی به فعالیت‌های اجتماعی که حدود شرعی را رعایت نمی‌کنند، به نحوی تزریق و تحمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد و گفت: با دو ابزار و رویکرد مبارزه سیستمی و اصلاح ساختارها می‌توانیم جلوی مفاسد در کشور را بگیریم.

محبی ادامه داد: ما باید مطالبه‌گری در امر به معروف و نهی از منکر را به سمتی ببریم که مردم متوجه این نکته شوند که برای ریشه کنی فساد در کشور نیاز است تا جلوی فساد گرفته شود.

داود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور نیز با مهم خواندن احیای این فریضه الهی در جامعه افزود: مطالبه‌گری اصل و اساس کار ما در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در این راه همیشه مبنا را امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم و همواره به دنبال اجرای این فریضه الهی هستیم.

وی با اشاره به تجمیع ظرفیت های موجود در قرارگاه‌های استانی گفت: این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز وقوع همکاری خوب با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در زمینه برآورد عملکرد ستادهای استانی در تعریف وظایف و مأموریت‌های محوله به آنها ‌شود.

گودرزی ادامه داد: ما چندین گلوگاه فساد را شناسایی کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به مسأله شفافیت، تعارض منافع، خلأ قانونی، نظارت و ضرورت سامانه‌های الکترونیکی اشاره کرد.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به اینکه تمامی اقشار و اصناف می‌توانند عضو قرارگاه مبارزه با مفاسد شوند، تصریح کرد: رویکرد ما پیشگیری از فساد است و برای اینکه بتوانیم جلوی فساد در کشور را بگیریم، باید رویکرد مبارزه سیستمی با فساد و اصلاح ساختارها را در پیش بگیریم.

وی افزود: با هدایت مطالبه‌گری در جهت صحیح خود و امر به معروف و نهی از منکر، مردم متوجه این نکته می‌شوند که تنها راه ریشه‌کنی فساد، پیشگیری از فساد است.

برچسب‌ها ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر فساد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر فساد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر فساد اخبار کنکور امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، سرهنگ بدری گفت: با اجرای  تشدید مبارزه با قاچاق کالا و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس، حمل کالای قاچاق با چهار دستگاه خودروی وانت بار شوتی، ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه کامیون برای ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان محرز شد و مراتب در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری در مسیر‌های ارتباطی استان خودرو‌های مذکور را رویت و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان ادامه داد: در بازرسی از خودرو‌های مذکور در مجموع مقدار ۲ هزار لیتر سوخت عرضه خارج از شبکه از نوع نفت سفید، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لاشه مرغ فاقد مجوز دامپزشکی، هزار و ۱۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۲۹ ست روتختی، ۷۵ جفت کفش کتانی، ۶۸۰ ثوب روسری، هزار و ۹۶۸ تکه انواع ظروف بلوری،۲۱۷ قوطی آبجو بدون الکل، ۳۰۸ عدد شامپو، ۳۶۴ عدد انواع مواد شوینده و ۶ کیلوگرم شکلات خارجی و قاچاق کشف شد.

سرهنگ بدری ادامه داد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی با تأکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و قدردانی از آحاد جامعه در همکاری با پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا، از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود