Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@01:43:50 GMT

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۹۲۷

غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت

محسن فتحی نماینده مردم دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی از پیگیری ثبت جهانی غار کرفتو خبر داد و گفت: غار کرفتو در مسیر ثبت جهانی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، محسن فتحی نماینده مردم دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه دیواندره، اظهار کرد: گردشگری تاریخی در کرفتو ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غار کرفتو مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تلاش انسان‌های پیشین برای غلبه بر طبیعت و زندگی بهتر و ایمن تر است که به عنوان اولین آپارتمان مسکونی جهان شناخته می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاه ویژه‌ای به این مجموعه تاریخی در گذشته وجود نداشته است، ادامه داد: ثبت جهانی کرفتو در یونسکو می‌تواند علاوه بر معرفی هرچه بیشتر این منطقه، زیرساخت‌های ارتباطی و گردشگری را نیز توسعه دهد.

فتحی با بیان اینکه پیگیری ثبت جهانی کرفتو و تخصیص اعتبارات لازم برای آماده سازی آن را از طریق وزارتخانه دنبال می‌کنیم، یادآور شد: کردستان ظرفیت‌های بسیاری برای ثبت جهانی دارد که نیاز است وزارت میراث فرهنگی برنامه راهبردی و چشم اندازی مدون برای استفاده از این ظرفیت تدوین کند.

گفتنی است غار کرفتو از نوع غارهای آهکی و طبیعی بوده و به احتمال بسیار زیاد در دوران سوم زمین‌شناسی شکل گرفته به هر جهت واژه و وجه تسمیه کرفتو هر چه باشد این مکان به عنوان یکی از آثار شاخص و حائز اهمیت استان کردستان مورد توجه همه مردم کشور و در طول سال مورد بازدید بسیاری از علاقه‌مندان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و تحت شماره ۳۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • فیلم| تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • شورای راهبری ثبت جهانی اصفهک تشکیل شد
  • تک عکس: مسیر زیبای ریلی لرستان _ خوزستان
  • (ویدیو) تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • انجام ۵۲ پرواز فوق‌العاده در مسیر‌های داخلی طی ۱۲ روز گذشته
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • مسیر صعود ایران به جام جهانی چگونه است؟