Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@15:47:57 GMT

واکنش سردار حاجی زاده به تحریم های تسلیحاتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۹۹۶۲

 سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافصای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه ٣١ شهریورماه در حاشیه مراسم گرامیداشت یک میلیون رزمنده و بسیجی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم های تسلیحاتی آمریکا گفت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما خودکفا هستیم و اگر تحریم ها برداشته شود راه صادرات باز می شود. ما در بحث تامین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم.

وی افزود: برداشته شدن تحریم های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است. دومین مورد در رفع تحریم های تسلیحاتی باز شدن دست ایران برای صادرات که در واقع روی آمریکایی ها با این کار کم می شود.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات گفت: ترامپ در گذشته امتحان خود را پس داده؛ همچنین در مقابل جمهوری اسلامی ایران هم امتحان خود را پس داده است. آنها این حرف های بی معنی را بارها بیان کرده‌اند؛ مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است ۵٢ نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم که چگونه این کار را انجام دادند و آنها مانند گذشته نمی توانند هیچ غلطی کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران تسلیحات سردار حاجی زاده تحریم سردار حاجی زاده تحریم های تسلیحاتی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل

با افزایش نشانه‌های بی‌میلی اسرائیل برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس‌ فوری در غزه، بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس خواستار تحریم تسلیحاتی این رژیم شدند.

به گزارش مشرق و از این روزنامه انگلیسی، در این نامه که توسط خانم زهرا سلطانه نماینده حزب کارگر تنظیم و از سوی ۱۰۷ نماینده مجلس عوام و ۲۷ نماینده مجلس اعیان امضاء شده& آمده است که «تجارت معمول» برای صادرات تسلیحات بریتانیا به اسرائیل «کاملاً غیرقابل قبول» است، زیرا از تسلیحات ساخت بریتانیا در غزه استفاده می‌شود.

نویسندگان نامه تصریح کردند: «امروز، مقیاس خشونتی که ارتش اسرائیل مرتکب می شود بسیار مرگبار است، اما دولت بریتانیا از انجام هرگونه پاسخی ناکام مانده است».

این نامه درحالی منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه) پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و ضمن بمباران این باریکه اجازه ورود کمک‌های امدادی برای غیرنظامیان را نمی‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندهد و تابع قوانین بین‌المللی نباشد، همکاری‌های تسلیحاتی با این رژیم متوقف خواهد شد.

گفته می‌شود کامرون در مذاکرات اخیر به مقامات اسرائیلی گفته است که اگر زندانیان حماس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) از دسترسی به ملاقات با صلیب سرخ محروم شوند، ممکن است «تحریم‌های تسلیحاتی» وضع شود.

بر اساس گزارش گاردین، شمار فزاینده‌ای از سازمان‌های حقوق بشری نیز خواستار توقف همکاری‌های تسلیحاتی انگلیس با رژیم صهیونیستی شده‌اند. خانم سلطانه در این باره تصریح کرد: با توجه به اینکه اسرائیل قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته است، دولت بریتانیا باید از حقوق مردم فلسطین حمایت کند، به درخواست ۱۳۰ نماینده فراحزبی توجه کند و فوراً به فروش تسلیحات به اسرائیل پایان دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • ۱۲ فروردین تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام‌ خمینی راحل می باشد
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان