Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@20:14:46 GMT

بررسي عملکرد نهاد‌ها براي جهش توليد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۰۰۵

بررسي عملکرد نهاد‌ها براي جهش توليد

خبرگزاری آریا- عملکرد نهاد‌های دولتی برای جهش تولید و اشتغال زایی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی با اعلام این خبر، افزود: در این نشست که به ریاست آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، برخی وزرا، گزارشی از عملکردشان را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هدف گذاری سال جهش تولید ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای سید حمید پورمحمدی، بررسی عملکرد دستگاه‌های ذیربط در تولید مسکن محرومان و مسکن مهر را دستور کار دیگر جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی بررسی طرح تولید گیاهان دارویی را محور دیگر دستور کار نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این جلسه، ضمن ارزیابی میزان موفقیت دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های مربوط به جهش تولید و اشتغال زایی، موانع پیشبرد این طرح‌ها بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وزرای راه و شهرسازی، کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، معاون علم و فناوری و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، رئیس بنیاد مسکن و شمار دیگری از مسئولان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بررسی عملکرد نهاد ستاد اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر

سیاوش آریا فعال و پژوهشگر تاریخ ایران و میراث فرهنگی در فارس امروز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دنباله بررسی و پژوهش‌های تاریخی و میراث فرهنگی خویش در سینه یکی از کوه‌های شیراز که در حال عکاسی بودم به یک هاون دستکند در دامان کوه برخورد کردم.

او ادامه داد: همان گونه که آگاهی داریم معمولا هرکجا که هاون دستکند ساسانی باشد، احتمال وجود استودان یا گوردخمه هم وجود دارد. از همین روی و با دقت بیشتر به بررسی کوه مورد نظر پرداختم که پس از نیم ساعتی به یک گوردخمه ساسانی برخورد کردم. 

آریا افزود: پس از مستندنگاری، عکاسی و بررسی پیرامون این اثر ارزشمند، در روز بعد به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان رفتم و با مسئول ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان و کارشناس مسئول حرایم اداره کل استان فارس گفت و گو کردم.

او اضافه کرد: پس از بررسی بیشتر در پرونده و نقشه‌های ثبتی آثار تاریخی روشن شد که این گوردخمه از نظر‌ها پنهان بوده و ناشناخته است و کارشناسان و باستان شناسان اداره کل میراث فرهنگی استان آن را ندیده اند و نمی‌شناسند.

این کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی در فارس گفت: با این همه، با یکی دو تن از باستان شناسان بیرون از اداره میراث فرهنگی که کار‌های میدانی زیادی انجام داده اند، گفت و گو کردم که هیچ کدام از آن‌ها این اثر ارزشمند را ندیده بودند. از همین روی و با هماهنگی کارشناسان ثبت اداره میراث فرهنگی استان خبر کشف آن را آگاهی رسانی کردم.

آریا ادامه داد: از ریخت و شکل گوردخمه و نمونه‌های فراوانی که در استان می‌شناسیم، بی گمان این گوردخمه مربوط به اواخر دوره ساسانیان است و دارای ارزش بسیاری از دید فرهنگی و تاریخی است و شناخت ما را از آن دوره تاریخی بیشتر و همچنین ما را به آداب و آئین‌ها و تاریخ اجتماعی دوره ساسانیان آشنا می‌کند.

این پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران گفت: با کشف و شناسایی این گوردخمه ارزشمند ساسانی برگ زرین دیگری به دفتر تاریخ و فرهنگ ایرانی و سرزمین پارس افزوده خواهد شد و برای آیندگان به یادگار خواهد ماند. همچنین این اثر تحت حفاظت میراث فرهنگی شهر شیراز قرار خواهد گرفت و به گفته کارشناس ثبت میراث فرهنگی، پرونده ثبتی آن گشوده و پیگیری خواهد شد.

آریا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بیش از یک دهه گذشته که به بازدید میدانی و بررسی آثار تاریخی و فرهنگی استان و کشور می‌پردازم، بیش از ده‌ها اثر و بنای تاریخی که بیشتر هم مربوط به دوره ساسانیان بوده است، کشف کرده ام و همگی را به اداره کل میراث فرهنگی استان آگاهی رسانی کرده و همکاری خوبی با آن‌ها دارم.

آریا از مردم شهر شیراز و استان فارس خواست تا به هرگونه آثار و بنا‌های ناشناخته‌ای که برخورد می‌کنند به مسئولان اداره میراث فرهنگی همان شهرستان یا استان آگاهی دهند تا بتوان آثار و یادمان‌های تاریخی نیاکانی را حفظ و پاسداری کرده و به آیندگان که صاحبان اصلی این سرزمین هستند، بسپاریم.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است
  • کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • کمک به اشتغال حدود ۷ هزار نفر با اقدامات دستگاه قضایی استان البرز
  • مردم، الزام انکار‌ناپذیر جهش تولید
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز